• Carmich03

    Mer fl än tre gånger per kalender period

    Hej!

    Hoppas ni kan hjälpa mig! Jag vet att jag har rätt till tre fl per period. Men kan jag ha fler om arbetsgivaren beviljar detta?

    Alltså kan jag ha fyra om chefen går med på det och beviljar?!

    Och om chefen har beviljat kan denne dra in fl nr fyra isfl?

  • Svar på tråden Mer fl än tre gånger per kalender period
  • Kerubmamman

    Ja, man kan vara ledig fler än tre perioder. Många arbetsgivare bryr sig inte ens om att räkna perioder om verksamheten kan flyta på ändå. 

    Jag tror inte att arbetsgivaren kan dra tillbaka en godkänd föräldraledighet. Men det dyker säkert upp nån annan medlem som kan bekräfta/dementera mitt utlåtande.  


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Carmich03

    Tack för svar. Det var som jag trodde då. Att utöver de tre så är det upp till chefen att godkänna mer fl.

    Har fått en fjärde beviljad och lade in den tre månader innan. Nu är det ny chef och är rädd hon kan dra in den???? Men tycker hon borde komma med en bra anledning då jag inte ens ersätts på min kommande fl????

  • nnnnnnnn

    Det vore väldigt konstigt i så fall... Då kan du ta med dej facket och bestrida beslutet.

    Bara sitt lugnt i båten så ska du se att det blir som det var bestämt.

  • Carmich03

    Tack för era svar! Ja det var bra att vara lugn! Talat med chefen och då jag inte blir ngn störning att ngn måste täcka för mig kommer min fl inte att dras in???? Phu så skönt att det är ut världen!

Svar på tråden Mer fl än tre gånger per kalender period