• Anonym (TS)

Hjälp bh stålskenan har fastnat innanför tvättmaskinstrumman

Upptäckte att när jag tvättat min bh i en tvättpåse, att stålskenan i ena bygeln har lyckats ta sig igenom tvättpåsen och allt in i tvättmaskinen. Vad kan man göra? Har inte råd med en tvättmaskin som går sönder nu . Än så länge fungerar tvättmaskinen, men man hör hur den skramlar runt bakom tvättmaskintrumman. Någon som varit med om samma? Gick det att få tag på stålskenan på nåt vis? Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Hjälp bh stålskenan har fastnat innanför tvättmaskinstrumman
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

På en tvättmaskin jag haft kunde man lossa plastbitarna som sitter i trumman för att tvätten ska tumla runt. Under plastbitarna fanns det hål i trumman så att man kunde komma åt utrymmet som annars inte går att nå.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2017-11-10 02:17:42 följande:

På en tvättmaskin jag haft kunde man lossa plastbitarna som sitter i trumman för att tvätten ska tumla runt. Under plastbitarna fanns det hål i trumman så att man kunde komma åt utrymmet som annars inte går att nå.

Är det din egen tvättmaskin eller en maskin i en gemensam tvättstuga? Oavsett så tvätta inget förrän bygeln är ute ur maskinen.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2017-11-10 02:17:42 följande:

Anonym (Hmm) skrev 2017-11-10 02:44:39 följande:

Är det din egen tvättmaskin eller en maskin i en gemensam tvättstuga? Oavsett så tvätta inget förrän bygeln är ute ur maskinen.

Tack för svar! Det är min egen tvättmaskin.
Svar på tråden Hjälp bh stålskenan har fastnat innanför tvättmaskinstrumman