• Anonym (Kicki)

Betalsamtal?

Jag lånade min mans telefon igår för att ringa ett samtal. Såg då ett konstigt telefonnummer som han ringt, jättelångt och började på 9 eller möjligen 09. Samtalet hade bara varat i 3 sekunder.

Tänkte inte så mycket på det då, men har nu på morgonen börjat fundera!
    Vad jag förstår när jag googlat så verkar det röra sig om något slags betalnummer? Eftersom min man har en historik med stor porrkonsumtion som vi har försökt komma till rätta med så gör det mig nu orolig at han har flyttat sitt internetporrtittande till att ringa sexlinjer istället?
    Vet att det finns många fler användningsområden för betalnummer, men är inte så insatt på området, men som sagt oron finns där!
    Samtalet var ju bara tre sekunder.. vad kan det handla om då?

• Svar på tråden Betalsamtal?
  • Glinda från Oz

Om det bara varade 3 sekunder lär det vara en felringning, hur skulle han kunna ha telefonsex på den korta tiden? Förövrigt förstår jag att du inte vill att han har telefonsex, men annan porr får du stå ut med att han kollar på.

Jag vet att Blocket annonser har betalnummer om man inte vill betala med kort. Det finns säkert fler företag som har det.

• Anonym (Kicki)
    Glinda från Oz skrev 2017-11-10 08:05:42 följande:

Om det bara varade 3 sekunder lär det vara en felringning, hur skulle han kunna ha telefonsex på den korta tiden? Förövrigt förstår jag att du inte vill att han har telefonsex, men annan porr får du stå ut med att han kollar på.

Jag vet att Blocket annonser har betalnummer om man inte vill betala med kort. Det finns säkert fler företag som har det.

Om det var en felringning så hade han väl ringt upp det "rätta" numret direkt efter tänker jag..
    Det är troligt att det kan röra sig om en annons eller något annat, blir bara så rädd att allt ska börja igen (med hans sex/porrberoende men genom en annan kanal). Lätt att tro det värsta tyvärr!
  • Scoops
    Anonym (Kicki) skrev 2017-11-10 08:25:34 följande:
    Om det var en felringning så hade han väl ringt upp det "rätta" numret direkt efter tänker jag..
    Det är troligt att det kan röra sig om en annons eller något annat, blir bara så rädd att allt ska börja igen (med hans sex/porrberoende men genom en annan kanal). Lätt att tro det värsta tyvärr!
    Skulle ALDRIG ringa upp en felringning! Risken finns att det kostar 600:- bara att slå numret i luren...bättre att klicka bort samtalet, snabbt googla numret och sen (om det ens behövs) då ringa upp.

Så... googla numret?
  • Anonym (Kicki)
    Scoops skrev 2017-11-10 08:47:00 följande:
    Skulle ALDRIG ringa upp en felringning! Risken finns att det kostar 600:- bara att slå numret i luren...bättre att klicka bort samtalet, snabbt googla numret och sen (om det ens behövs) då ringa upp.

Så... googla numret?
    Det var som sagt ett UTGÅENDE samtal..
    Var ett väldigt långt nummer så la det inte på minnet, såg bara att det började på 09!
  • Glinda från Oz
    Anonym (Kicki) skrev 2017-11-10 08:25:34 följande:

Han har som sagt rätt att titta på porr, det är inget du ska lägga dig i! Om du undrar kan du väl fråga honom, men jag tycker du snokar lite väl mycket. Okej att du råkade se numret, men du har inget att göra med vem han ringer.
  • Anonym (Kicki)
    Glinda från Oz skrev 2017-11-10 08:59:47 följande:
    Han har som sagt rätt att titta på porr, det är inget du ska lägga dig i! Om du undrar kan du väl fråga honom, men jag tycker du snokar lite väl mycket. Okej att du råkade se numret, men du har inget att göra med vem han ringer.
    Så jag, som hans fru, har inget med att göra om han sexchattar med andra tjejer tycker du?
  • Glinda från Oz
    Anonym (Kicki) skrev 2017-11-10 09:06:08 följande:

Så jag, som hans fru, har inget med att göra om han sexchattar med andra tjejer tycker du?

Inte sexchattar, jag sa kolla på porr.
  • Anonym (Värmdö)

Ring och kolla. Alternativt eniro. Varför ens fråga är?

• Anonym (Kicki)
    Glinda från Oz skrev 2017-11-10 09:49:48 följande:
    Inte sexchattar, jag sa kolla på porr.
    Du skrev ju att jag inte har att göra med vem han ringer??
  • Anonym (Kicki)
    Anonym (Värmdö) skrev 2017-11-10 09:51:48 följande:

Ring och kolla. Alternativt eniro. Varför ens fråga är?

Har ju inte hela numret, reagerade bara på att det var ett långt och konstigt nummer som började på 9 eller 09. Så tänkte bara fråga här om någon visste vad det kunde vara då jag har dålig på vilka som använder sig av liknade telefonnummer.
Svar på tråden Betalsamtal?