• Anonym (Liljekonvalj)

    Vul vecka 6 och INGENTING?

    Hej!

    Jag var på tidigt vul i vecka 5+1. (Fick ett vul pga tidigare gynekologisk sjukdom).

    Läkaren förvarnade mig att vi nog inte kommer se ett hjärta slå, men att hinnsäck, gulkropp etc bör synas. Men, på skärmen syntes... ingenting!

    Bara en liten uppklarning. ????

    Fick 2-3 på CB digital samma dag. Idag två dagar senare visade det 3+.

    Ska tillbaka på återbesök nästa vecka, men läkaren beklagade mest att ingenting fanns. Någon som varit med om liknande, där det faktiskt gått bra?

    Tänker att det annars kan vara ett MA..

  • Svar på tråden Vul vecka 6 och INGENTING?
  • Johannana

    Inte varit med om det själv men har läst om ett flertal kvinnor härinne på FL som varit med om samma sak - läkaren har inte sett någonting vid vul. De har ändå varit gravida och fått komma tillbaka några veckor senare :) Så det behöver inte betyda mf.

  • Anonym (Lily)

    Det kan vara för tidigt.

    Jag har gjort ultraljud i vecka 6+0 tre graviditeter.

    Första graviditeten såg man hjärtslag, andra såg man fosterstruktur men ingen hjärtaktivitet.

    Tredje graviditeten såg man bara en tom hinnsäck.

    Så olika resultat på exakt samma graviditetsdag...

    De två första gick bra, tredje var MA.

    Att veckorna ökar på testet behöver tyvärr inte betyda så mycket, de ökade för mig trots att det var MA.

    Men 5+1 är väldigt tidigt, så håller tummarna för att det syns mer vid nästa besök!

  • Rebecca1987

    Min ena graviditet syndes inte via vanligt ultraljud utan bara via vaginalt ultraljud då den låg lite gömd på något sätt fram till vecka 12

  • LittleSunshine84

    Här såg man inget i vecka 6+2 annat än att man kunde ana ngt. Fick också höra att det vanligt med missfall. Idag är han snart 1 år :)

  • Anonym (Liljekonvalj)

    Tack snälla för era svar! Kommer bli en lång väntan till nästa veckas vul. Längtar så efter en liten till ??

  • Ms S

    Jag var på vul nyss i v 4+6 med anledning av en blödning. Jag trodde jag var längre gången och att det var på gång med missfall men att kroppen behövde hjälp att sätta igång det. När jag väl var hos gyn så kunde de inte heller utesluta en utomkveds så de gjorde en ordentlig undersökning med både vul och blodprov med 24 h mellanrum för att kolla hcg. På vul kunde de inte se jota och enligt läkaren så behöver man vara längre gången för att kunna se något (slutet v 5/början v 6). Jag hade en stegring på hcg från 300 till 400 på blodprovet och fick då svar att hcg bör vara minst 1000 för att vul ska ge något. Så deras bedömning var att vänta minst en vecka innan ett nytt vul. Så det känns ju som om det är helt naturligt att de inte såg något så tidigt på dig. Lycka till framöver.

  • karinjennie

    Har gått lång tid nu, men hittade den här tråden och blir så nyfiken - hur gick det Anonym (Lilje­konval­j)? Är i en liknande sits just nu..!

Svar på tråden Vul vecka 6 och INGENTING?