Vad har min sambo drabbats av?
Min sambo blev sjuk för en månad sedan, han var hemma i fem dagar med huvudvärk och sjukdomskänsla i kroppen, veckan därpå hade han värk i kroppen och efter mycket tjat från mig åkte han till akuten efter fyra dagar med buksmärtor. De tog prover men kunde inte säga varför han hade ont. Han fick svaret att han skulle vila en vecka sedan gå till vårdcentralen om det inte gått över. Eftersom han inte fick sjukintyg sa han till sin chef att han inte kan jobba just nu pga värk och har sedan dess varit hemma. Han var på vc och fick samma svar igen efter ca 10 dagar sedan en gång till på akuten ytterligare en vecka senare och samma svar den gången också. Senaste läkaren sa att han ska ta värktabletter vilket han gör men säger att det inte hjälper. Nu säger han själv att han tror att värken beror på stress, jag undrade då vad som gör honom stressad och han säger att han bara sitter hemma och inte har inkomst så att han kan göra saker som att träffa kompisar. Med andra ord stress över att vara sjuk orsakar smärtan som gör att han inte kan arbeta.. Jag är helt rådvill, ekonomin går redan på knäna och nu har vi inte rätt till förskoleplats...?