• Anonym (Bara undrar)

Onani eller inte?

Min fru påstår att hon inte tillfredsställt sig själv sen vi blev tillsammans, inte en enda gång. Finns det fler av er som är som hon eller far hon med osanning?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Onani eller inte?
  • Anonym (Meenos)

min kompis var tillsammans med en tjej som aldrig tog på sig själv, men gärna på andra som hon var med i sängen. det har ja hört både från henne och min kompis. så jag antar att det är sant, varför ljuga om något så liten grej.

• Anonym (C)

Jag onanerade typ aldrig under tiden jag var i ett förhållande. Sex med killen räckte gott för mina behov.

• Anonym (Bara undrar)
    Anonym (Meenos) skrev 2017-11-12 02:14:04 följande:

min kompis var tillsammans med en tjej som aldrig tog på sig själv, men gärna på andra som hon var med i sängen. det har ja hört både från henne och min kompis. så jag antar att det är sant, varför ljuga om något så liten grej.

Nej det är sant, jag tror inte att hon ljuger och som du säger, det är ingen stor grej. För mig är onani en naturlig del av livet så jag förstår inte riktigt att man kan vara utan helt. Man lär känna sin egen kropp och kan utveckla samlivet med sin partner genom att man känner sig själv bättre. Man förändras ju med tiden och kanske gillar nya saker som man upptäcker med sig själv. Jag är inte den mest erfarna så det kändes som ett bra sätt att lära sig hur andra har det och funkar.
  • Anonym (Inte)

Det kan säkert vara sant.

Själv tycker jag att onani är överreklamerat och bara något nödvändigt ont som jag tar till om jag inte haft sex med min fru på 2-3 dar. Vi har haft långa oavbrutna perioder på ibland mer än 2 år när vi haft sex dagligen och jag har inte onanerat en enda gång under den tiden.

Inte ens när vi har sex har jag rört mig själv. Det är så otroligt mycket skönare när hon runkar av mig så jag drar mig för att göra det själv.

• Stårschan

OM det är sant så tycker jag synd om människan! Det låter väldigt osannolikt att hon aldrig skulle ha känt behov av onani, men folk är ju uppenbarligen rätt olika när det kommer till sånt.

• Luftis

Även på den tiden jag fick sex ofta i mitt förhållande tyckte jag att det var skönt att onanera ibland. Nuförtiden blir det ofta jag blir avslappnad och mer harmonisk efter en skön utlösning.

• Anonym (Karl)
    Stårschan skrev 2017-11-13 09:19:10 följande:

OM det är sant så tycker jag synd om människan! Det låter väldigt osannolikt att hon aldrig skulle ha känt behov av onani, men folk är ju uppenbarligen rätt olika när det kommer till sånt.

Synd om? Hur tänker du nu?

Det är synd om den som har ett behov som hen inte kan få tillfredsställt.
    Men har man inget behov så har man ju inget att tillfredsställa...

Jag har tex inget behov alls av att tillfredsställa mitt icke-behov av att äta surströmming..  Skrattande Jag är nöjd ändå.

• Anonym (Karl)

Jag tror hon är ärlig. Många kvinnor har inte det där behovet av att "avreagera sig" som män har. För en man är det ju faktiskt nästan ett fysiskt behov av av att "tömma" med jämna mellanrum.

• Stårschan
    Anonym (Karl) skrev 2017-11-13 12:57:14 följande:
    Synd om? Hur tänker du nu?

Det är synd om den som har ett behov som hen inte kan få tillfredsställt.
    Men har man inget behov så har man ju inget att tillfredsställa...

Jag har tex inget behov alls av att tillfredsställa mitt icke-behov av att äta surströmming..  Skrattande Jag är nöjd ändå.
    Jag tycker synd om henne som inte har det behovet, för det är ett av de roligaste behov man kan ha, i mitt tycke. Lite på samma sätt som jag tycker synd om människor som inte finner glädje i vackra höstdagar, glädjen i att läsa en riktigt bra bok, eller glädjen i att få gapskratta tills man får ont i magen.
  • BossHoss

Kan inte svara på frågan då den är så personlig att jag inte har någon koll alls

Vissa har inte stort driv och onannerar ytterst sällan. Sedan kanske ni knullar skiten ur varandra fem gånger om dagen så man inte behöver onnanera. Vad vet jag

spelar det någon roll?

• Anonym (Carina)

Jag onanerar ofta. Har man och kk. En kvinna lär känna sin kropp och sexlust vid onani som påverkar sex med en man till det positiva. Jag lever ut min kåthet och sexlust. Det är härligt. Min man och kk vet om att jag håller på med mig själv mycket. Inget att skämmas för.

• Anonym (H.)
    Anonym (Carina) skrev 2017-11-13 13:30:06 följande:

Jag onanerar ofta. Har man och kk. En kvinna lär känna sin kropp och sexlust vid onani som påverkar sex med en man till det positiva. Jag lever ut min kåthet och sexlust. Det är härligt. Min man och kk vet om att jag håller på med mig själv mycket. Inget att skämmas för.

Och så frisätts en massa härliga endorfiner, alldeles gratis. Härligt????
  • Anonym (H.)
    Anonym (H.) skrev 2017-11-13 14:03:20 följande:

Varför blir det frågetecken allt som oftast
  • Anonym (Bara undrar)
    BossHoss skrev 2017-11-13 13:03:19 följande:

Kan inte svara på frågan då den är så personlig att jag inte har någon koll alls

Vissa har inte stort driv och onannerar ytterst sällan. Sedan kanske ni knullar skiten ur varandra fem gånger om dagen så man inte behöver onnanera. Vad vet jag

spelar det någon roll?

Nä egentligen inte, tycker det är intressant hur olika man kan vara och om det någonsin skulle hända att det blev 5x om dagen skulle jag inte heller onanera, tror inte att det skulle vara möjligt rent fysiskt. Det är ju just att det är regelbundet 1-3 ggr i månaden. Jag vet vad jag gör resten av månaden och då blir jag nyfiken på hur det funkar för andra.
  • Anonym (50 years of gray)

Hon talar säkert sanning.
    Av de jag varit med så har ingen onanerat, heller inte haft något "intresse" för sex. De har uppskattat vanliga samlag någon gång om året, men skulle inte göra något själva för att ge sej själv njutning, det är tydligen något fult med det, "sånt äckligt gör man inte om man har sällskap" Bara om man är en "ungkarl" så är det acceptabelt. Hu........

• Anonym (Carina)
    Anonym (H.) skrev 2017-11-13 14:03:20 följande:

Precis det är så härligt
Svar på tråden Onani eller inte?