Hjälp Bra kräm för bristningar?
Är det någon som har bra erfarenhet av bra krämer för att motverka bristningar?... Kag bara spricker och spricker nu....
Är det någon som har bra erfarenhet av bra krämer för att motverka bristningar?... Kag bara spricker och spricker nu....
har oxå spruxkit rejält och det fortsätter smörjer med vaselin med det hjälper inte..
Jag har hört en kompis svägerska som käpte nån creme på Body Shop mot bristningar (eller om det bara var en fet creme) Fråga där kanske! Hon fick inga bristningar men det där vet man ju inte hur det hade blivit uten cremen heller.
Det finns en bra kräm som kommer från mitt hemland som heter "Rosa Mosqueta" och den kommer från Chile.
Den finns här i Sverige för att köpa, men är kanske lite svår att få tag på.Men den finns i Stockholm. Har köpt det flera gånger och den funkar. Och den är väldigt bra för bristningar.
Den har hjälpt mig mycket..har inga bristningar.
den på bodyshop heter cocoa butter Moisturising Stick o hjälper mot torr och ansträngd hud. 75g kostar nåt på 100:-.. O efter att jag köpt den skiter jag fullständigt i om jag får bristningar eller inte av den, för OJ vad skön den är att kleta på magen o brösten som spänner....
En del säger att bristnigar är hormonellt och att det inte spelar någon roll vad man smörjer sig med. När man smörjer sig med olika krämer så är det för att huden ska kännas mjukare och inte så torr.
Har hört att dessa ska vara bra:
*Locobase Repair, en väldigt fet kräm som finns på apoteket. Kostar ca 50 kr.
*Weledas Havandeskapsolja och Förberedelseolja, finns i hälsobutiker. Tror den kostar ca 150 kr.
Jag har använt Locobase några gånger men jag tycker den är så fet, men en kompis använde den när hon väntade barn och på dom områdena hon smörjde in sig fick hon inte en enda bristning.
Har även beställt Havandeskapsoljan från min hälsokostaffär och får den på tisdag, så då får jag se hur den är.
Kram
Ska man börja redan nu (v8) och preparera magen med fet kräm? Vill ju förhindra bristningar om det går.
Har varit ute nu och köpt en kräm från "biotherm" hon som jag köpte av sa att många av hennes kompisar och syskon har använt den ovh klarat sig helt från bristningar sen hjälpte den inte på gamla bristningar ca. 3 år gamla men ja har ju rätt nya nu...!
Tack för tippsen va och kollade på body shop på det där sticket men gillade inte det...
kram
Hittade på nätet om bristningar
"Inskickat av: AM (2003-08-18, Ref.nr 4397)
Jag har hört att man kan förebygga bristningar vid graviditet genom att smörja in sin mage med mjukgörande medel såsom hudlotion för att mjuka upp huden och förhindra bristningar. Stämmer detta att det skulle hjälpa?
Ylva Linde, dermatolog, svarar:
Tyvärr så förhindrar inte någon mjukgörande kräm att bristningar uppstår. Själva hudbristningen beror på förtunning av underhuden i första hand."
Källa: huden.nu/fragor/hudbristningar_3
"Bristningar, sk strie på huden får en del kvinnor. Dessa bristningar beror dock ej på en uttänjning av huden som man lätt kan tro utan orsakas av de hormoner som ökar under graviditeten. Vanligast är att få dessa bristningar på magen och brösten. Bristningarna försvinner inte men de bleknar.
Källa: www.babybag.se/foraldra/forandr.asp
Här kan du läsa mer om bristningar!
huden.nu/hud/bristningar/
min mamma sa oxå att det var hormonerna som skapar bristningar... men att smörja in sig med mandel olja är väldigt skönt man känner sig inte lika spänd då!½!
har oxå hört att det kan vara (ärfligt) vet ej hur det stavas!!
så jag kommer att smörja mig med mandelolja!