• Kebdoebfo

Mitt ex knarkar

Mitt ex som vart otrogen jobbar på ett av Sveriges större service företag. Har nu i efterhand hört att hon börjat knarka,kokain och extascy varje helg i princip. Träffade henne nu i helgen också och hon va påmärkningsbart påverkad av mer än bara alkohol. Jag funderar på om jag ska tipsa polis eller arbetsgivare om detta? Är det rimligt? Kan man ens göra det? Borde jag göra det?

• Svar på tråden Mitt ex knarkar
  • Anonym (Frun)

Om hon gör det på arbetstid och hennes missbruk kan innebära fara för andra ska du absolut göra det, annars inte.

• Ascendere

Har ni barn ihop så ska du kanske överväga att kräva drogfrihet, annars kan hon ju inte ta hand om dem på ett bra sätt.

Har ni inte det så låt henne leva sitt liv, inget du ska lägga dig i.

• Ascendere

Såg nu att hon varit otrogen också. Ja då är det väl inget att tveka på, sätt dit slynan så det sjunger om det!

Se till att ha bra bevis bara, ta reda på tex om drogtester förekommer på hennes arbetsplats och i så fall tipsa anonymt, låtsas vara en kollega eller så.

• Anonym (The whisper listener)

Har du pratat eller tänkt att prata med henne eller hade du tänkt gå den alla fegisar gör.. den lätta vägen ? 

Kanske hon inte mår så bra ? Kanske du är hennes problem(?), posetivt eller negativt vet jag inte, men antar ganska negativt då du funderar på att få henne kickad ifrån henne jobb. :/ 

Antagligen är hon ganska stressad och kanske ledsen för saker o ting. Det hela kommer antagligen att fallera till slut, om hon inte får hjälp i tid.

Hade det varit mitt x hade jag aldrig tänkt tanken att skicka snuten på henne eller se till att hon får kicken! Hade ju viljat hjälpa henne !Q??

O iallafall så är det inte jobbet hon har problem med eller med snuten då dom inte vet om vem hon är o vad hon gör. Däremot är det dessa tunga droger!

Kanske du kan hjälpa henne till samtalskontakt istället för att kasta ner henne i hålet som hon redan står o balanserar vid!

• Ascendere
    Anonym (The whisper listener) skrev 2017-11-12 12:50:19 följande:

Har du pratat eller tänkt att prata med henne eller hade du tänkt gå den alla fegisar gör.. den lätta vägen ? 

Kanske hon inte mår så bra ? Kanske du är hennes problem(?), posetivt eller negativt vet jag inte, men antar ganska negativt då du funderar på att få henne kickad ifrån henne jobb. :/ 

Antagligen är hon ganska stressad och kanske ledsen för saker o ting. Det hela kommer antagligen att fallera till slut, om hon inte får hjälp i tid.

Hade det varit mitt x hade jag aldrig tänkt tanken att skicka snuten på henne eller se till att hon får kicken! Hade ju viljat hjälpa henne !Q??

O iallafall så är det inte jobbet hon har problem med eller med snuten då dom inte vet om vem hon är o vad hon gör. Däremot är det dessa tunga droger!

Kanske du kan hjälpa henne till samtalskontakt istället för att kasta ner henne i hålet som hon redan står o balanserar vid!

Du kanske liksom jag missade detaljen att hon varit otrogen?

Skit ska skit ha, give'er hell!
    Ascendere skrev 2017-11-12 13:01:03 följande:

Nej det missade jag inte, men då jag inte vet mer ang detaljerna i det hela o kommer aldrig att få veta ifrån bådas sidor så kan jag inte uttala mig till fullo ang det. 

Var det ens med dig som hon var otrogen emot ?Eller så kanske det var en domino bricka som föll efter att hon började med droger? Iallafall så mår hon inte bra.

Låt henne hellre vara ifred än att hålla på med onödig skit så som egoistisk"-självupprättelse" för antagligen var det nog ditt fel ifrån början, du vet det där "lilla", då hon blev sårad men du lyssnade inte så hon reagerade istället.

Men det är mycket lättare att lägga fram de stora sakerna.

Förlåt o gå vidare. 

Brukar tänka att om man får se sitt liv efter att man har gått bort, så borde man se det objektivt o då önskar man nog hellre att man skötte sitt liv snyggt. Med snyggt syftar jag på hur vi behandlar andra levande väsen omkring dig. 

Var du en som du kan var glad över eller en som stökade med andras livsvågor på grund utav egensinnad självhävdelse, egoism och skadeglädjare?

Tror att man hellre skulle önska att man skötte det snyggt o att man ändå tackar för de korta fina stunderna som man faktiskt var lyckliga tillsammans under denna ofattbara existens som inte är för evigt i människoform. Du kommer aldrig att få vakna vid hennes sida, smaka hennes safter o se hennes ögon glittra igen just på grund utav DIG. Så va Ödmjuk för det som ni har delat istället o vill du inte hjälpa henne så .. gör ingenting.

Känslor förändras med tiden, det gäller bara att vara ouppmärksam på om man sprider bra energi eller faktiskt dålig, o då är det bättre att bara vara för sig själv o göra saker som tar dig längre framåt och uppåt till en högre nivå som person och som uppskattning på den korta stund du får leva och möta dessa ansikten för ett tag oavsett bra eller dåligt förflutet.

Sluta titta på andra o börja se dina egna handlingar och eventuella. Inte bara en uppmaning till dig utan någon som alla borde börja med i samhället, vilket verkar totalt saknas idag!

Ledsen att hon sårat dig, men du överlever detta utan att hämnas. Visa att du inte är sämre!

• Pussan
    Ascendere skrev 2017-11-12 13:01:03 följande:

Banka henne i huvudet med träklubban och släpa hem henne i håret...
    Flintstone, Stenåldersmänniskor, yabba-dabba-dabba-doooo
  • Anonym (G)
    Anonym (Frun) skrev 2017-11-12 11:39:54 följande:
    Om hon gör det på arbetstid och hennes missbruk kan innebära fara för andra ska du absolut göra det, annars inte.
    Håller med
  • Anonym (konsekvenser)
    Pussan skrev 2017-11-12 22:42:16 följande:
    Banka henne i huvudet med träklubban och släpa hem henne i håret...
    Flintstone, Stenåldersmänniskor, yabba-dabba-dabba-doooo
    Ja, ta konsekvenserna för sina handlingar fick man nog göra på stenåldern med Flört
  • Anonym (konsekvenser)
    Anonym (The whisper listener) skrev 2017-11-12 12:50:19 följande:

Det där låter som ett jobb för en terapeut, varför ska TS leka terapeut för hennes problem? Dels är han inte kvalificerad för det och dels har hon inte direkt gjort sig förtjänt av att få hjälp av TS
    Anonym (konsekvenser) skrev 2017-11-13 17:32:01 följande:
    Det där låter som ett jobb för en terapeut, varför ska TS leka terapeut för hennes problem? Dels är han inte kvalificerad för det och dels har hon inte direkt gjort sig förtjänt av att få hjälp av TS

Nej det lät inte som en terapeut. O nej, ts behöver inte göra någonting.

Läs gärna texten igen lite saktare och även text nr 2 !  

• Anonym (konsekvenser)
    Anonym (The whisper listener) skrev 2017-11-13 18:05:25 följande:

Nej det lät inte som en terapeut. O nej, ts behöver inte göra någonting.

Läs gärna texten igen lite saktare och även text nr 2 !  

Jasså? I ditt andra inlägg tyckte du TS skulle hjälpa henne till samtalskontakt och prata med henne, nu säger du att han inte behöver göra någonting, hur får du ihop det där?

Vad har text nr 2 med saken att göra, det var väl TS du vände dig till i inlägg nr 4?
  • Stårschan
    Anonym (The whisper listener) skrev 2017-11-12 14:35:57 följande:

Nej det missade jag inte, men då jag inte vet mer ang detaljerna i det hela o kommer aldrig att få veta ifrån bådas sidor så kan jag inte uttala mig till fullo ang det. 

Var det ens med dig som hon var otrogen emot ?Eller så kanske det var en domino bricka som föll efter att hon började med droger? Iallafall så mår hon inte bra.

Låt henne hellre vara ifred än att hålla på med onödig skit så som egoistisk"-självupprättelse" för antagligen var det nog ditt fel ifrån början, du vet det där "lilla", då hon blev sårad men du lyssnade inte så hon reagerade istället.

Men det är mycket lättare att lägga fram de stora sakerna.

Förlåt o gå vidare. 

Brukar tänka att om man får se sitt liv efter att man har gått bort, så borde man se det objektivt o då önskar man nog hellre att man skötte sitt liv snyggt. Med snyggt syftar jag på hur vi behandlar andra levande väsen omkring dig. 

Var du en som du kan var glad över eller en som stökade med andras livsvågor på grund utav egensinnad självhävdelse, egoism och skadeglädjare?

Tror att man hellre skulle önska att man skötte det snyggt o att man ändå tackar för de korta fina stunderna som man faktiskt var lyckliga tillsammans under denna ofattbara existens som inte är för evigt i människoform. Du kommer aldrig att få vakna vid hennes sida, smaka hennes safter o se hennes ögon glittra igen just på grund utav DIG. Så va Ödmjuk för det som ni har delat istället o vill du inte hjälpa henne så .. gör ingenting.

Känslor förändras med tiden, det gäller bara att vara ouppmärksam på om man sprider bra energi eller faktiskt dålig, o då är det bättre att bara vara för sig själv o göra saker som tar dig längre framåt och uppåt till en högre nivå som person och som uppskattning på den korta stund du får leva och möta dessa ansikten för ett tag oavsett bra eller dåligt förflutet.

Sluta titta på andra o börja se dina egna handlingar och eventuella. Inte bara en uppmaning till dig utan någon som alla borde börja med i samhället, vilket verkar totalt saknas idag!

Ledsen att hon sårat dig, men du överlever detta utan att hämnas. Visa att du inte är sämre!

Det här var nog det vackraste jag läst idag.
  • Anonym (H)
    Stårschan skrev 2017-11-14 16:39:31 följande:
    Det här var nog det vackraste jag läst idag.
    Blödig flicka.
  • Stårschan
    Anonym (H) skrev 2017-11-14 20:05:41 följande:
    Blödig flicka.
    Tack! Skrattande
Svar på tråden Mitt ex knarkar