• mammalovis

    Vad ger ni för adventskalendrar till tjejer på 4 och 6 år?

    Till min äldsta tös har jag gett en Friends legokalender de senaste 2 åren och det har hon önskat i år också, så det har jag köpt, typ förra årets på rea. 4-åringen fick en Frostkalender med pennsaker förra året. I år tänkte jag ge en kalender med Disney-böcker i Pixieformat, men har blivit så osäker på om det blir bra eller om hon bara kommer bli avundsjuk.

    Till lillebror hittade jag en kalender med saker till träjärnvägen på Lidl, som han nog får redan i år.

    Hur gör ni?

    Får syskon likadana kalendrar eller olika eller får de typ öppna varannan dag?

  • Svar på tråden Vad ger ni för adventskalendrar till tjejer på 4 och 6 år?
  • nnnnnnnn

    Här har vi anpassat efter åldern:
    0-1 år, ingen kalender
    2-3 år pixibokskalender eller liknande
    4-5 år schleisch bondgårdsdjurskalender
    6+ legokalender

    VI har tänkt att de ska kunna ha roligt med sina kalendersaker även efter julen är över, pixiböcker ät lätta att ta med i bilen, djur leker de med, legot hamnar i legolådan men det är ändå rätt kul att få specialsaker som jultomte, paket, julgran eller tex star Wars legokalender.

    Har tittat på Bamsekalender och liknande men det är mest småpryttlar som försvinner eller inte är så roliga (pennor, sudd, någon plastgrej osv.).

    Denna var väl lite kul? Gillar de dinosaurier?

    www.bamba.se/product.html/adventskalender-2016-dinosaurier-97152-schleich&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=Leksaker

  • mammalovis

    Nej, dinosaurier är nog inget de nappat på än. De gillar båda smålego, Barbie och My little pony mest. Tyvärr har de ju en massa saker redan till det, så egentligen känns det inte som att de behöver något nytt alls, men det är ju en mysig grej.

    Lilleman älskar Pippi och Babblarna, i den ordningen, men då kändes det mer som småsaker vad gällde Pippi. Å andra sidan bryr han väl sig inte egentligen ...

  • mammalovis
    Linda2barnsmamma skrev 2017-11-13 08:07:03 följande:
    Vi gör egna kalendrar :) små saker som är billiga och roliga . Slutade på ca 200 kr / per kalender men då mycket varierande saker smile1.gif
    Vad stoppar ni i dem?
  • Gurkan25
    mammalovis skrev 2017-11-12 21:50:59 följande:

    Nej, dinosaurier är nog inget de nappat på än. De gillar båda smålego, Barbie och My little pony mest. Tyvärr har de ju en massa saker redan till det, så egentligen känns det inte som att de behöver något nytt alls, men det är ju en mysig grej.

    Lilleman älskar Pippi och Babblarna, i den ordningen, men då kändes det mer som småsaker vad gällde Pippi. Å andra sidan bryr han väl sig inte egentligen ...


    Var inne på akademibokhandeln idag och såg en Pippi-anventskalender! Kollade dock inte priset.
    BF 20 December 2017
  • trast1

    Bara TV/radios julkalender.

    Mina ungar har obscent mycket leksaker och småpryttlar och behöver inte 24 små saker till under december månad. Ovanpå alla julklappar som de också får.

  • Gravitation

    Nu är vår tjej "bara" 3 men hon kommer få pixikalender som hon fått senaste två jularna. Hon älskar pixi och att läsa. Vi brukar ha ett antal pixiböcker varje kväll och läsa innan hon ska sova.

  • Stårschan

    I den åldern gjorde jag paketkalender åt dem med lite småsaker som hårspännen, sudd och liknande. De fick öppna paket varannan dag. Och så hade de TV:s kalender också, där de fick turas om att öppna TV-luckan eller radioluckan.

  • fluu

    Ja och så har vi tv-/radiokalendern och bamsekalendern, men den är inte bara dotterns


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Linda2barnsmamma
    mammalovis skrev 2017-11-13 21:32:28 följande:

    Vad stoppar ni i dem?


    Har två flickor.

    Nagellack , pennor , målarbok , glitter, ringar , m.m såna småsaker man kan köpa i storpack
  • fluu

    I min dotters paketkalender i år, hon är snart 6 år:

    Gosedjur, pepparkaksform, bingo-spel, fröpåse, ett ljus, snöglob, magnet, bokmärken, klistermärken, penna+ sudd, reflex, klubba, roliga plåster, strumpor, rosetter, granpynt, duschtvål, lotion, halsband, strandväska, sago-cd, tablettask, slajm


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • legomum

    De fick pixikalendrar ett år (2 år var de då)
    Förra året ingen alls ( oups)
    Men i år så kommer de få playmobil julkalendern med polistema (4 år är de nu)

    Legokalendrar (SW o City) har vi samlat under flera år. Dessa kommer de få tillsammans med allt annat lego senare när de är äldre.

  • Glinda från Oz

    Här kör vi på vanlig hemlig chokladkakender.

    Barnen kan väl själv välja kalender så blir ingen avundsjuk.

Svar på tråden Vad ger ni för adventskalendrar till tjejer på 4 och 6 år?