Mycket kraftig smärta i benet
Hej. Jag fick i går kväll mycket kraftig smärta i ena benet. Det är svårt att lokalisera varifrån det kommer men smärtan är värst när jag böjer höften, eller ens rör benet. Det känns som om benet domnar lite, sticker i det ibland.
Jag har haft en typ sjukdoms-/trötthetskänsla i benen (båda) under några dagar trots att jag inget gjort. Trodde jag skulle få influensa men det slapp jag iaf hoppas jag.
Efter en dag på kontoret/sittande vid datorn kom smärtan plötsligt när jag under kvällen skulle köra bil, satte mig i den och allt kändes bara fel i benen, klev ur och då försvann det, satte mig igen och det kom igen, kraftigare. Därefter gick det inte ens att sitta på yttersta kanten, så snart jag sitter får jag mkt kraftig smärta som nästan gör mig illamående. (Hur går man på toa utan att sitta? Önskar jag vore karl just nu)
Att ligga platt på mage eller rygg fungerar -ger en hanterbar smärta- men att sitta gör att jag snart vrålar rakt ut. Stå eller gå fungerar någorlunda, inte sitta.
Jag har absolut inte tid med detta, jag har ett barn som är handikappat och som ska till läkare idag, hur nu det ska gå till när jag inte ens kunde sitta i bilen i går kväll.
Några tips på vad jag kan göra för att minska smärtan? Känner mig som världens fjompigaste som inte klarar av smärtan.