• tyr

Klippt barnets hår utan att fråga

Tycker ni att detta är ok? Jag å mitt x har gemensam vårdnad om barnen och han gav sin nya tjej tillåtelse att klippa barnen utan att fråga mig. Hon har klippt ca 20-30 cm på dottern 4 år och det ser hemskt ut. Och min son har nu mer pott frisyr. Dottern hadde en tid hos frissan på fredag vilket dom vetat om dom ringt å kollat med mig. Jag tycker ju att båda föräldrarna ska va ok med att barnen blir klippta inte bara den ena eller har jag fel

Kakmonstret
  • Svar på tråden Klippt barnets hår utan att fråga
  • Långbenopluto

Allvarligt, det är nu gjort. Lägg din energi på annat och be dom att samprata med dig innan nästa gång så det inte händer igen.

• Duckan

Du har bokat en tid till frisör utan att informera dem, men du vill att de ska informera dig om att de vill klippa barnen? Kommunikation verkar saknas åt båda håll.
    Jag hade inte blivit glad över tilltaget.

• tyr

Jo han visste om att dottern skulle klippas men bara inte vilken tid och dag.

Kakmonstret
  • tyr
    Tofflans skrev 2017-11-14 12:24:57 följande:

Allvarligt, det är nu gjort. Lägg din energi på annat och be dom att samprata med dig innan nästa gång så det inte händer igen.

Har pratat med han men tyckte inte det va ok
    Kakmonstret
  • enmamma

Vilken tillgång gratis hårklippning.

Om du pratar med pappans nya om vilken frisyr dina barn ska ha innan hon klipper nästa gång så blir det säkert superbra.

• tyr

Haha ja om det ändå vore en tillgång hadde jag blivit glad men som sagt det ser hemskt ut å det är olika långt precis överallt.

Kakmonstret
  • Duckan

Gå till frisör och rädda det som räddas kan ts. Sen får de lova att inte klippa håret hemma på barnen i framtiden.

Ryser av obehag, frisörfobi som jag har

• tyr
    Duckan skrev 2017-11-14 12:52:02 följande:

Gå till frisör och rädda det som räddas kan ts. Sen får de lova att inte klippa håret hemma på barnen i framtiden.

Ryser av obehag, frisörfobi som jag har

Vi ska göra det och jag frågade barnens far först å han sa ja. Även han tyckte ju att dotterns klippning inte såg bra ut.
    Kakmonstret
  • Stårschan

Så det var DIG de inte hade bett om lov. Jag trodde att det var utan att fråga barnet om lov, och då hade det verkligen inte varit OK.

• tyr
    Stårschan skrev 2017-11-14 12:58:51 följande:

Så det var DIG de inte hade bett om lov. Jag trodde att det var utan att fråga barnet om lov, och då hade det verkligen inte varit OK.

Dottern ville klippa för stunden sen har hon gråtit å vill ha sitt långa Princess hår tillbaks. Men jag har sagt att vi ska gå till frisören och fixa till sen så kommer håret att växa ut igen.
    Kakmonstret
Svar på tråden Klippt barnets hår utan att fråga