• Anonym (Dimpa)

Läst på fruns messenger

Hej!
    Min fru (gifta 3 juni 2017)  var ute och festa med några tjej kompisar och en manlig släkting till ena kompisen för ca en månad sedan, fick lite onda aningar ca en vecka senare så jag kollade på hennes facebook messenger och såg att dom skickar små kommentarer till varandra. 

Sedan helgen nu så har dom skickat bilder till varandra och idag så verkar det som att dom träffas, hon jobbar på den orten som han jobbar idag. 

Känns fel av mig att snoka men när man misstänker något så länns det som att man får. 

Ska jag säga till henne att jag sett konversationen eller ska ja köra på som vanligt? Till saken med så ska vi åka på solsemester nu på fredag å vara en vecka.
  • Svar på tråden Läst på fruns messenger
  • Anonym (123)

Chilla. Om du berättar att du läst så blir det jävligt dålig stämning.
    Om det är nåt mellan dom så gäller det att fixa rena bevis.

• Anonym (Jagvet)
    Anonym (Dimpa) skrev 2017-11-14 17:25:12 följande:

Hej!Min fru (gifta 3 juni 2017)  var ute och festa med några tjej kompisar och en manlig släkting till ena kompisen för ca en månad sedan, fick lite onda aningar ca en vecka senare så jag kollade på hennes facebook messenger och såg att dom skickar små kommentarer till varandra. Sedan helgen nu så har dom skickat bilder till varandra och idag så verkar det som att dom träffas, hon jobbar på den orten som han jobbar idag. Känns fel av mig att snoka men när man misstänker något så länns det som att man får. Ska jag säga till henne att jag sett konversationen eller ska ja köra på som vanligt? Till saken med så ska vi åka på solsemester nu på fredag å vara en vecka.

Jag har varit i samma sits som du, jag pratade med henne och sa precis som de va.

Fick förklaring och det va ibga problem.

Du kommer endå inte kunna släppa det här så säg till henne...

Får jag fråga vad det va för innehåll i text och bilderna?

Berätta gärna hur det går sen också kommer följa denna tråd
  • Anonym (Dude)

Ni är verkligen utan stolthet hela bunten. Skulle min fru skicka och ta emot personliga bilder med eller utan kläder till någon annan man så skulle det varit över mellan oss. Jag vill kunna lita på min partner och jag förutsätter att hon vet att sådant inte är okej varkens för henne eller mig.

• Anonym (Jagvet)
    Anonym (Dude) skrev 2017-11-14 22:24:13 följande:

Ni är verkligen utan stolthet hela bunten. Skulle min fru skicka och ta emot personliga bilder med eller utan kläder till någon annan man så skulle det varit över mellan oss. Jag vill kunna lita på min partner och jag förutsätter att hon vet att sådant inte är okej varkens för henne eller mig.

Nu behöver ju inte en bild innehålla sexuella inslag utan det kan vara oskyldigt dvs enbart vänskap.

Du menar att din fru inte får använda snapchat tex?

Om man litar på sin partner så har man ingen anledning till oro ifall partnern umgås med andra könet.
  • Anonym (Dude)
    Anonym (Jagvet) skrev 2017-11-15 07:30:05 följande:

Nu behöver ju inte en bild innehålla sexuella inslag utan det kan vara oskyldigt dvs enbart vänskap.

Du menar att din fru inte får använda snapchat tex?

Om man litar på sin partner så har man ingen anledning till oro ifall partnern umgås med andra könet.

Hon har sms, ser ingen poäng att använda snapchat om man inte är under 18 år eller extremt osäker som person och behöver synas och höras. Jag finner inte folk som är beroende av socialamedier speciellt attraktiva.

Så, jag skulle inte uppskatta det då jag inte ser hur det skulle bidra till något gott.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (123) skrev 2017-11-14 19:43:19 följande:
    Chilla. Om du berättar att du läst så blir det jävligt dålig stämning.
    Om det är nåt mellan dom så gäller det att fixa rena bevis.
    Håller med
  • Anonym (Jagvet)
    Anonym (Dude) skrev 2017-11-15 13:30:41 följande:

Hon har sms, ser ingen poäng att använda snapchat om man inte är under 18 år eller extremt osäker som person och behöver synas och höras. Jag finner inte folk som är beroende av socialamedier speciellt attraktiva.

Så, jag skulle inte uppskatta det då jag inte ser hur det skulle bidra till något gott.

Jag håller inte med dig, vi tycker helt enkelt olika.

en konversation på snapchat är detsamma som att skriva sms eller ha instagram eller till och med prata irl.

Klarar man inte av att sin partner har socialt liv i form av kontakt via internet eller irl då har man nog problem med tillit.

Har man dålig självkänsla så kan ju också kontakt med andra könet vara obekvämt.

Om man är i ett förhållande och inte tillåter sin partner ha vänner oberoende av kön,

Då kommer man nog leva ensam i slutändan.

TS hur har dina tankar gått? Har du pratat med henne ennu eller hur tänker du hantera situationen?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Dude) skrev 2017-11-15 13:30:41 följande:

Vet din fru om dina tankar kring sociala medier? Jag är själv 44, men häpnar lite över ditt sätt att resonera. Låter som om du har lite gammaldags värderingar och åsikter.

Får känslan av att du är lite av en härskartyp och trycker ner din fru med dina åsikter.
  • Anonym (lö)

Om hon är öppen med att hon har kontakt med och träffar honom behöver det inte betyda något. Men om hon smyger, smusslar och döljer det för dig är det nog fara å färde.

• Ascendere

Den viktiga frågan: vad är Din standard här? Vad förväntar du dig av din partner? Är det OK för dig att hon messar med en annan man och träffas i smyg?

Och har du sagt till din fru vad som gäller?

Det låter som att du inte förklarat för din fru vad din standard är när det gäller kontakter med det motsatta könet, så börja där.

Svar på tråden Läst på fruns messenger