• Anonym (?)

Sår i underlivet, salva?

Jag misstänker att jag har svamp då det kliar och under mens försvinner klådan plötsligt. Jag försöker undvika att klia men det är ju svårt och det är blod på pappret när jag torkar mig (kan inte låta bli att klia mig med pappret...)

Förutom salva mot svamp. Någon som har tips om någon salva för att typ läka såren och typ svalka? Något som är bra för underlivet helt enkelt.

• Svar på tråden Sår i underlivet, salva?
  • Anonym (Wildrat)

Mot klåda och svamp bör du använda Cortimyk. Det är en salva mot fotsvamp som finns på Apoteket. Det är samma svamp på fötterna och i underlivet så den går bra att använda där.

Mot sår kan du använda Bepanthen.

• Anonym (Mor)

Kamomillblommor (eller te) som får dra i kallt vatten ett par timmar men gärna över natten är skönt att badda underlivet med. Stillar klådan och är antiinflammatorisk. Lycka till!

• Anonym (Mor)
    Anonym (Mor) skrev 2017-11-14 23:24:17 följande:

Kamomillblommor (eller te) som får dra i kallt vatten ett par timmar men gärna över natten är skönt att badda underlivet med. Stillar klådan och är antiinflammatorisk. Lycka till!

Såg nu att det blev knasig meningsuppbyggnad. Jag menade alltså att låta kamomill stå och dra i vatten några timmar för att sedan silas. Badda med kamomillvattnet.
  • Anonym (.)

Jag har haft väldig nytta av vagitorier med "snälla" bakterier. Finns receptfritt på apoteket. Hjälper mot svamp, sår och klåda.

Svar på tråden Sår i underlivet, salva?