• Anonym (dagligt)

Är det viktigt att höras varje dag när man börjat inleda en dejt?

Vissa anknyter så himla snabbt och intensivt och behöver ha sms kontakt non stop medan andra kan nöja sig med sporadisk kontakt. Är nog själv en sån som behöver space men när jag väl blir förälskad får jag knappt nog av den personen och kan prata med den jämt. Men nu sista tiden har jag börjat undra om man faktiskt skapar kärlek genom att höras mycket? Gör man inte det rinner det lätt ut i sanden vilket jag tror att t ex många killar vet och därför undviker medvetet eftersom de inte vill bli kära. Känns som kvinnor mer har kärleken som mål och ser till att komma nära genom att höras ofta och gärna flera gånger om dagen om de får som de önskar.

Är det viktigt att höras mycket om kärlek ska uppstå? Vad tror ni?

• Svar på tråden Är det viktigt att höras varje dag när man börjat inleda en dejt?
  • Anonym (Txxt)

"Det bästa man kan ge en annan person är sin tid"

Om jag får ett långt sms är det inte innehållet som är fokus, men att personen lagt tiden på att skriva allt det och skicka till mig.

Hur ska jag förstå att Nisse eller Nina är intresserad om de skriver sällan och kort, isåfall måste de visa på annat sätt att de är intresserade och prioriterar mig, t.ex samtal, eller mmsar bild varje dag, ett god morgon sms varje dag som en indikation "vi är ok inget är förändrat" eller träffas alternativt att din dejt förklarat att han/hon är inte bra på sms kontakt/chatt så ta det inte personligt för han/hon gillar dig.

Man bygger ju upp något i början där ska man vara entusiastisk och tillgänglig men det måste inte visas med just text. Det kan vara så att vissa personer har lättare för att visa dig intresse på plats, så de tänker att allt chit chat innan är bara tillgjort och onödigt, eller att de tycker att de visat / sagt var ni står så då känns massa sms efteråt överskattat och indikerar osäkerhet att man måste bevisa något hela tiden.

Jag uppskattar att man skriver till mig men jag försöker komma ihåg att inte övertänka när jag inte sett något mer svar, det är sån onödig liten oro som tar ens energi och kan bli osämja bara för bristen på tålamod och acceptans.

Men om du hela tiden oroar dig tycker jag du ska prata med dejten om det få klarhet "Är vi ok?!" eller andas och låta bli mobilen / datorn resten av dagen och ta lite kontroll över dig själv. Vad du ska göra idag, vad du har för planer. Texten styr du inte den kommer när den kommer se det som en överraskning istället för en förväntan.

• Anonym (Jess)

Jag tappar intresset om man hörs för sällan och för kort i början. Behöver inte vara långa och intensiva samtal varje dag, vissa dagar kan man bara kolla av läget eller berätta något litet som hänt under dagen och vissa dagar kan man prata mer. Men om man bara hörs av ett par dagar i veckan "glömmer" jag bort intresset för personen.

• Anonym (E)

Ja det är viktigt. Om han inte hör av sig dagligen/svarar inom rimlig tid, eller helt enkelt inte verkar lika intresserad av att höras som jag är, så antar jag att han inte är särskilt intresserad och avslutar dejtandet. Sen stämmer inte det alltid, har varit med om att en kille inte hörde av sig varje dag, och dessutom kunde vänta i många timmar innan han svarade på meddelanden (från att han sett dem). Jag avslutade det, och fick höra flera månader senare att han faktiskt hade varit riktigt intresserad. Men jag ångrar mig ändå inte. Jag behöver nära kontakt, dels för att det gör mig osäker på hela grejen annars och dels för att jag gillar att ha mycket kontakt med den jag gillar. 

• Anonym (Fanny)

Tror kvinnor har ett större behov av det än män. Träffat en man ett tag, i början skrev vi båda intensivt men med tiden klingande det av, jag trodde han tappat intresset men så var det långt ifrån, bara att han är av den generationen (45+) där man inte har samma "chatt" vana, jag skriver dagligen med vänner, familj osv. Han gör det inte och tycker inte det är konstigt alls att inte höras av helatiden, man får försöka mötas på halva vägen även om det är svårt ;)

• Anonym (Hm)
    Anonym (Jess) skrev 2017-11-15 09:59:37 följande:
    Jag tappar intresset om man hörs för sällan och för kort i början. Behöver inte vara långa och intensiva samtal varje dag, vissa dagar kan man bara kolla av läget eller berätta något litet som hänt under dagen och vissa dagar kan man prata mer. Men om man bara hörs av ett par dagar i veckan "glömmer" jag bort intresset för personen.
    Håller med
  • Anonym (Magistern)
    Anonym (Jess) skrev 2017-11-15 09:59:37 följande:

Jag tror jag känner lite tvärtom. Blir det för ofta och klängigt efter första dejten så tappar jag intresset.
  • Anonym (Han försvann...)

Hade en supersnygg dejt för 3 veckor sen. Veckan innan träffen hördes vi dagligen. Gulligt och uppenbart intresserad, kände jag. Efter träffen hördes vi i typ 3 dagar och sen hoppas jag att han dog eller något för helt plötsligt slutade han att höra av sig. Jag tolkade det som att intresset svalnat och då skiter jag också i det. Klart man ska höras flera gånger i veckan (3? 4?) i början av dejtandet! Hur lär man annars känna varandra?

• Anonym (Han försvann...)
    LauraPalmer skrev 2017-11-17 20:53:26 följande:
    För många sms och kontakt i början skulle med all säkerhet skrämma bort mig. 

Vad är för många och för mycket enligt dig? Hur ska killen veta? Säger du ifrån efter en stund typ, "kan du vara tyst ett par dagar nu?" Haha
  • LauraPalmer
    Anonym (Han försvann...) skrev 2017-11-17 21:05:09 följande:

Vad är för många och för mycket enligt dig? Hur ska killen veta? Säger du ifrån efter en stund typ, "kan du vara tyst ett par dagar nu?" Haha
    Varje dag är för mycket tycker jag. Det räcker väl om man hör av sig ifall man är intresserad av ytterligare en dejt och göra upp planerna. 

Killen kan inte veta och det behöver han inte göra heller. Är killen en sån som måste höras oftare än vad jag tycker är bekvämt så kommer det inte att bli någon andra dejt helt enkelt. 
  • Anonym (Marie)

Så länge man inte är ihop,behöver ni inte höras alls.

• Anonym (dagligt)
    Anonym (Han försvann...) skrev 2017-11-17 21:03:18 följande:

Hade en supersnygg dejt för 3 veckor sen. Veckan innan träffen hördes vi dagligen. Gulligt och uppenbart intresserad, kände jag. Efter träffen hördes vi i typ 3 dagar och sen hoppas jag att han dog eller något för helt plötsligt slutade han att höra av sig. Jag tolkade det som att intresset svalnat och då skiter jag också i det. Klart man ska höras flera gånger i veckan (3? 4?) i början av dejtandet! Hur lär man annars känna varandra?

Jag förmodar att ni hade sex?! De snygga brukar ghosta efter det fått sitt.
    Snygga killar behöver aldrig vara trevliga eller bra i sängen för de blir raggade på ändå så de utveckar aldrig sina personligheter eller tekniska färdigheter och är värdelösa på det mesta förutom att vara just så snygga att de skapar konstant längtan i stackars flickor;)
  • DeathByPickles

Skulle bli otroligt stressad och helt avslagen om någon hörde av sig varje dag. Det är väl något man får känna in när man träffar en ny person tänker jag. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
Svar på tråden Är det viktigt att höras varje dag när man börjat inleda en dejt?