"Det bästa man kan ge en annan person är sin tid"
Om jag får ett långt sms är det inte innehållet som är fokus, men att personen lagt tiden på att skriva allt det och skicka till mig.
Hur ska jag förstå att Nisse eller Nina är intresserad om de skriver sällan och kort, isåfall måste de visa på annat sätt att de är intresserade och prioriterar mig, t.ex samtal, eller mmsar bild varje dag, ett god morgon sms varje dag som en indikation "vi är ok inget är förändrat" eller träffas alternativt att din dejt förklarat att han/hon är inte bra på sms kontakt/chatt så ta det inte personligt för han/hon gillar dig.
Man bygger ju upp något i början där ska man vara entusiastisk och tillgänglig men det måste inte visas med just text. Det kan vara så att vissa personer har lättare för att visa dig intresse på plats, så de tänker att allt chit chat innan är bara tillgjort och onödigt, eller att de tycker att de visat / sagt var ni står så då känns massa sms efteråt överskattat och indikerar osäkerhet att man måste bevisa något hela tiden.
Jag uppskattar att man skriver till mig men jag försöker komma ihåg att inte övertänka när jag inte sett något mer svar, det är sån onödig liten oro som tar ens energi och kan bli osämja bara för bristen på tålamod och acceptans.
Men om du hela tiden oroar dig tycker jag du ska prata med dejten om det få klarhet "Är vi ok?!" eller andas och låta bli mobilen / datorn resten av dagen och ta lite kontroll över dig själv. Vad du ska göra idag, vad du har för planer. Texten styr du inte den kommer när den kommer se det som en överraskning istället för en förväntan.