Han lämnade mig..
För några dagar sedan lämnade min kära sambo mig efter 3 år. Han stod med väskan packad när jag kom hem. Egentligen inte helt plötsligt då vi hade pratat dagen innan om att han behövde vara själv. Men jag förnekade det och insåg nog inte allvaret, så när jag fick syn på hans väska kom paniken. Blev rätt hysterisk till en början men lugnade ner mig. Vi satt i flera timmar och grät båda två. Han grät nog antagligen mest för att han såg mig så ledsen, men just då var det en tröst att han med var ledsen. Flera gången försökte han gå men kom tillbaka och kramade mig. Tillslut gick han dock.. Och kvar fanns jag.. Helt förkrossad och ensam i vår fina lägenhet. Smärtan i bröstet växte och har växt varenda stund sedan dess. Att gå från att se varandra varje dag till sedan ingenting, det är svårt! Anledningen till att han hamnade där han gjorde är väl i grund och botten att han är en ensamvarg som tillslut hittade mig som han fick känslor för. Men hans stora behov av att ha sin egentid och sin "frihet" lyckades jag hindra. Jag stoppade honom när han skulle iväg och skapade onödiga draman om egentligen ingenting. Något vi snackat om många gånger och visst har det blivit bättre, men det var försent har jag nu insett. Lösningen för oss hade nog vart att flytta isär, så att han fick det han behöver för att må bra och jag fick ställa mig på starkare ben. Sista veckorna tillsammans märkte jag att något var fel. Och jag visste väl innerst inne varför men vågade aldrig fråga. Var rädd för att höra sanningen. Han ville knappt ta på mig och därför drog även jag mig undan. Jag vågade inte längre ta för mig och blev en annan version av mig själv. Visade sig att när jag blev annorlunda så försvann hans känslor. Vilket ju är det värsta i det hela! Jag blev annorlunda för att han var annorlunda.. Blev liksom en dålig cirkel.
Nu letar vi båda efter nytt boende och det är så svårt att förstå. Jag saknar honom och önskar att han bara kunde komma tillbaka så att vi kunde lösa det tillsammans. Vad tror ni? Är jag bara dum som hoppas på att han en vacker dag inser vad han förlorat? För den kärleken vi delade är inget varken jag eller han känt tidigare. Är det kört när hans känslor försvann? Eller behöver han bara tid till att hitta tillbaka till sig själv och få vara ensam?
Han är den som inte visar något på utsidan. Han har svårt för att prata om känslor. Och vet att han bara kör på när han egentligen behöver bearbeta något jobbigt. Han flyr från sig själv. Sen hoppas jag att han inte ser tillbaka och ser den sista tiden vi hade ihop, utan att han ser allt det fina vi hade och hur roligt vi hade ihop.
Någon som kan ge några peppande ord? Eller svara på mina omöjliga frågor..