• Anonym (Sorgsen)

Han lämnade mig..

För några dagar sedan lämnade min kära sambo mig efter 3 år. Han stod med väskan packad när jag kom hem. Egentligen inte helt plötsligt då vi hade pratat dagen innan om att han behövde vara själv. Men jag förnekade det och insåg nog inte allvaret, så när jag fick syn på hans väska kom paniken. Blev rätt hysterisk till en början men lugnade ner mig. Vi satt i flera timmar och grät båda två. Han grät nog antagligen mest för att han såg mig så ledsen, men just då var det en tröst att han med var ledsen. Flera gången försökte han gå men kom tillbaka och kramade mig. Tillslut gick han dock.. Och kvar fanns jag.. Helt förkrossad och ensam i vår fina lägenhet. Smärtan i bröstet växte och har växt varenda stund sedan dess. Att gå från att se varandra varje dag till sedan ingenting, det är svårt! Anledningen till att han hamnade där han gjorde är väl i grund och botten att han är en ensamvarg som tillslut hittade mig som han fick känslor för. Men hans stora behov av att ha sin egentid och sin "frihet" lyckades jag hindra. Jag stoppade honom när han skulle iväg och skapade onödiga draman om egentligen ingenting. Något vi snackat om många gånger och visst har det blivit bättre, men det var försent har jag nu insett. Lösningen för oss hade nog vart att flytta isär, så att han fick det han behöver för att må bra och jag fick ställa mig på starkare ben. Sista veckorna tillsammans märkte jag att något var fel. Och jag visste väl innerst inne varför men vågade aldrig fråga. Var rädd för att höra sanningen. Han ville knappt ta på mig och därför drog även jag mig undan. Jag vågade inte längre ta för mig och blev en annan version av mig själv. Visade sig att när jag blev annorlunda så försvann hans känslor. Vilket ju är det värsta i det hela! Jag blev annorlunda för att han var annorlunda.. Blev liksom en dålig cirkel.

Nu letar vi båda efter nytt boende och det är så svårt att förstå. Jag saknar honom och önskar att han bara kunde komma tillbaka så att vi kunde lösa det tillsammans. Vad tror ni? Är jag bara dum som hoppas på att han en vacker dag inser vad han förlorat? För den kärleken vi delade är inget varken jag eller han känt tidigare. Är det kört när hans känslor försvann? Eller behöver han bara tid till att hitta tillbaka till sig själv och få vara ensam? 

Han är den som inte visar något på utsidan. Han har svårt för att prata om känslor. Och vet att han bara kör på när han egentligen behöver bearbeta något jobbigt. Han flyr från sig själv. Sen hoppas jag att han inte ser tillbaka och ser den sista tiden vi hade ihop, utan att han ser allt det fina vi hade och hur roligt vi hade ihop.

Någon som kan ge några peppande ord? Eller svara på mina omöjliga frågor..

• Svar på tråden Han lämnade mig..
  • Anonym (Anna)

Vilken smärtsam läsning så jag kan bara föreställa hur det var för dig. Känner sorg med dig. Känner också igen mig i era problem. Är i liknande sits fast vi har inte tänkt göra slut, men jag ska bo borta med en vän ett tag, ge båda tid att läka. Ta det lite lugnt med kontakten ett tag och reflektera på distans.

Jag vet inte vad jag hade gjort i din sits men tycker ni avslutade det på bästa möjliga sätt, med kärlek. Att ni kramade om varann grät i varandras armar, och att du lät han få gå, det ska du vara stolt över, för den sitsen är inte enkel att vara i I tell you that. Tycker det sa väldigt mycket. Man kanske inte KAN vara med varandra men det måste inte betyda att man inte bryr sig om varandra och tycker det är sorgligt.

Jag förstår att du hoppas att han ska komma springande tillbaka och det är inte omöjligt för ibland måste vi vara utan något för att förstå att vi kan inte vara utan det. Men just nu mår du nog bättre om du tänker mindre på er och mer på DIG. För nu är det ditt liv du har i handen och måste forma så det passar dig så du mår bra. (Jag med) Är du en person som gråter mycket så passa på att sörja nu när spelet är färskt,när det börjar bli en skorpa kanske det är dags att ta nya tag, träffa vänner gå ut dejta resa iväg, ge livet ny krydda.

Jag vet inte om min partner vill vara ihop jag vet inte om han vill ha mig tillbaka jag vet absolut ingenting om någonting annat än vad som är just nu. Och det är fine för mig. Poängen är inte vad vi ska förhålla oss till huvudsaken är att vi bestämt vad vi ska förhålla oss till och gå efter det, en dag i taget. Och tillåta oss må bra,skratta, gråta, vara rädda, arga, njuta, allt.

Jag tycker det är fint av dig att erkänna att ni inte funkade och att du reflekterat över vad som har lett er hit. Nu är nästa steg att kunna förlåta, förlåta honom som gick,förlåta dig själv för det du insett nu som du inte såg när ni var mitt i allt och broarna sprängdes.

Var tacksam för hela resan, för mötet, för att ni försökte och försökte och för att ni insåg fakta, och var tacksam för ert fina hejdå, det är inte många som lyckas öppna sina hjärtan när det är i tusen spillror och man står vid avgrunden och vet att allt är över. Strongt av er och det var ett sorgligt minne men fullt av kärlek, det finaste i det svåra.

Jag hoppas mina ord gav dig nåt att luta på för en stund och jag är verkligen ledsen att ni inte kunde vara tillsammans.

• Anonym (Sorgsen)
    Anonym (Anna) skrev 2017-11-15 00:42:45 följande:

Vilken smärtsam läsning så jag kan bara föreställa hur det var för dig. Känner sorg med dig. Känner också igen mig i era problem. Är i liknande sits fast vi har inte tänkt göra slut, men jag ska bo borta med en vän ett tag, ge båda tid att läka. Ta det lite lugnt med kontakten ett tag och reflektera på distans.

Jag vet inte vad jag hade gjort i din sits men tycker ni avslutade det på bästa möjliga sätt, med kärlek. Att ni kramade om varann grät i varandras armar, och att du lät han få gå, det ska du vara stolt över, för den sitsen är inte enkel att vara i I tell you that. Tycker det sa väldigt mycket. Man kanske inte KAN vara med varandra men det måste inte betyda att man inte bryr sig om varandra och tycker det är sorgligt.

Jag förstår att du hoppas att han ska komma springande tillbaka och det är inte omöjligt för ibland måste vi vara utan något för att förstå att vi kan inte vara utan det. Men just nu mår du nog bättre om du tänker mindre på er och mer på DIG. För nu är det ditt liv du har i handen och måste forma så det passar dig så du mår bra. (Jag med) Är du en person som gråter mycket så passa på att sörja nu när spelet är färskt,när det börjar bli en skorpa kanske det är dags att ta nya tag, träffa vänner gå ut dejta resa iväg, ge livet ny krydda.

Jag vet inte om min partner vill vara ihop jag vet inte om han vill ha mig tillbaka jag vet absolut ingenting om någonting annat än vad som är just nu. Och det är fine för mig. Poängen är inte vad vi ska förhålla oss till huvudsaken är att vi bestämt vad vi ska förhålla oss till och gå efter det, en dag i taget. Och tillåta oss må bra,skratta, gråta, vara rädda, arga, njuta, allt.

Jag tycker det är fint av dig att erkänna att ni inte funkade och att du reflekterat över vad som har lett er hit. Nu är nästa steg att kunna förlåta, förlåta honom som gick,förlåta dig själv för det du insett nu som du inte såg när ni var mitt i allt och broarna sprängdes.

Var tacksam för hela resan, för mötet, för att ni försökte och försökte och för att ni insåg fakta, och var tacksam för ert fina hejdå, det är inte många som lyckas öppna sina hjärtan när det är i tusen spillror och man står vid avgrunden och vet att allt är över. Strongt av er och det var ett sorgligt minne men fullt av kärlek, det finaste i det svåra.

Jag hoppas mina ord gav dig nåt att luta på för en stund och jag är verkligen ledsen att ni inte kunde vara tillsammans.

Tack för de fina orden! De hjälpte absolut.. Bara det att det är så svårt att acceptera att han inte är min längre.. Och att det ska vara så orättvist liksom, att det är han som inte hade alla känslor kvar medan jag står här och älskar honom som jag alltid gjort. Det gör ont.. Han hade tydligen bestämt sig för ca. två veckor sedan så han har redan hunnit få bearbeta det lite och det gör honom farlig. Man ska ju inte bry sig om honom hela tiden men det är ju just det man gör.. Och nu är det enda jag tänker på att han antagligen försöker gå vidare direkt, söka upp gamla ragg, festa osv.. Den sanningen gör också ont. Men vad kan man göra? Ingenting.. Denna maktlöshet alltså. Det är som en berg och dalbana. Ena stunden känns det bättre men för att nästa bara bryta samman, igen..

Jag hoppas ni kommer till insikt när ni nu får vara ifrån varandra att kämpa för varandra om det finns äkta känslor kvar i bilden. Det måste det ju vara värt isåfall.
    Hejar på er och att ni kommer starkare ur det båda två.

Kram
  • Greenpants

Tråkigt att höra. Själv är jag den som lämnar.. kan säga att det är sjukt jävla jobbigt. Har varit tillsammans med min sambo i 3,5 men senaste åter så har jag känt att det inte är alls bra från min sida. Borde lämnat tidigare för vi har bara blivit trasiga av detta. Kan ju i alla fall säga att det är sjukt smärtsamt att lämna någon man älskar, men det hade väl känts mer dumt om han stanna bara för att vara snäll? Det är något jag har gjort. Men ska flytta nu på söndag!

• Anonym (En till)

Kan han vara deprimerad? Tycker en del indikerar på det. Att isolera  sig och vilja vara ensam är vanligt då.
    Om det är så kan du uppmana honom att söka hjälp?

• Anonym (Sorgsen)
    amandapanda skrev 2017-11-15 11:59:59 följande:

Tråkigt att höra. Själv är jag den som lämnar.. kan säga att det är sjukt jävla jobbigt. Har varit tillsammans med min sambo i 3,5 men senaste åter så har jag känt att det inte är alls bra från min sida. Borde lämnat tidigare för vi har bara blivit trasiga av detta. Kan ju i alla fall säga att det är sjukt smärtsamt att lämna någon man älskar, men det hade väl känts mer dumt om han stanna bara för att vara snäll? Det är något jag har gjort. Men ska flytta nu på söndag!

Nä fyy.. Det är väl inte lätt oavsett vem det är som lämnar eller hur man gör det. Tråkiga i mitt fall är väl att hans känslor försvann sista tiden så han har hunnit landa mer i det än vad jag har. Fick höra av en vän som är tillsammans med min killes/ex att han redan efter bara ett dygn hade sökt upp sitt gamla ragg på facebook och frågat vad hon gör. Sedan nästa dag sökt uppett annat ragg och frågat samma sak där. Så det där som han sa med att han bara ville vara själv och att han inte lämnade mig för att träffa någon annan känns ju sådär nu.. Man ska ju inte fokusera på allt som han gör och känner men det är sjukt svårt att låta bli. Mer salt i såren liksom.

Hur känns det att flytta? Jag är livrädd för den dagen då vi ska börja dela upp våra saker och lämna vår lägenhet.
  • Anonym (Sorgsen)

Han är inte deprimerad.. Med att vara själv menar jag att han vill vara "fri". Att han vill få all den egentid han vill och bara få vara helt enkelt. Slippa behöva höra av sig till någon för att göra saker och ting. Att bara kunna få dra iväg till polarna utan att känna det där "måstet" och det dåliga samvetet han hade när han hellre ville vara med grabbarna än med mig på helgerna osv. Han ville och behövde få en tid nu där han bara kan få fokusera på sig själv och hitta tillbaka till sig själv. Han kände sig låst när han var med mig sista tiden. Så antar att han bara är lättad just nu.

• Anonym (A)
    Anonym (Anna) skrev 2017-11-15 00:42:45 följande:

Håller med
  • Anonym (Sorgsen)

Någon mer som kanske är i liknande sits nu?

Vi träffades idag av en slump. Skulle hämta en grej i vår lägenhet och när jag kom dit var han också där. Han kramade om mig och frågade hur jag har haft det, vad ska man säga? Nä, min vän det har jag inte.. Men för egen del var det skönt att höra att han inte heller haft det så lätt. Det går upp och ned för oss båda. Han sa att han hade saknat mig men vet inte om han saknat mig eller bara saknat att ha någon bredvid sig. Vi pratade lite om att vi skulle säga upp lägenheten imorgon. Ingen idé att vänta med det. Ju fortare vi hittar nytt boende på var sitt håll desto fortare kommer det gå att komma på banan igen. Det har jag insett nu.
    Även om det är fruktansvärt att genomlida detta och känna saknaden varje sekund så har jag ändå förstått någonstans att vi behöver få ett break. Vi behöver bli starkare i oss själva om vi ska ha någon chans att hitta tillbaka. Och han sa ju att det inte är omöjligt att vi hittar tillbaka. Men det får tiden utvisa.

• Anonym (Sofia)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2017-11-15 12:51:36 följande:

Han är inte deprimerad.. Med att vara själv menar jag att han vill vara "fri". Att han vill få all den egentid han vill och bara få vara helt enkelt. Slippa behöva höra av sig till någon för att göra saker och ting. Att bara kunna få dra iväg till polarna utan att känna det där "måstet" och det dåliga samvetet han hade när han hellre ville vara med grabbarna än med mig på helgerna osv. Han ville och behövde få en tid nu där han bara kan få fokusera på sig själv och hitta tillbaka till sig själv. Han kände sig låst när han var med mig sista tiden. Så antar att han bara är lättad just nu.

Hur ofta hände det att han ville vara med polarna istället för dig? Skulle det gå att kompromissa?

Hur gamla är ni?
  • Anonym (Sorgsen)
    Anonym (Sofia) skrev 2017-11-15 20:29:44 följande:
    Hur ofta hände det att han ville vara med polarna istället för dig? Skulle det gå att kompromissa?

Hur gamla är ni?
    Den siste tiden var det varenda gång det fanns tillfälle, just för att han kände att han glidit ifrån mig. Innan var det inte lika ofta såklart men han hade stora behov av det. Hans bästa vän är singel så de hittade på äventyr ofta! Hans andra vänner har flickvänner så de kunde ju endast ses när de hade bestämt speciella kvällar, Men min kille ville vara spontan och dra iväg när han ville. Vilket han skulle vara mer bestämd med att säga, så att jag skulle vara mer förstående istället för "sur" och tyckte det var tråkigt att vi inte skulle göra något.
    Han har nog försökt att kompromissa och det har allt funkat, Men nu senaste tiden har hans behov växt och då blev det såhär.

Vi är 23 och 27 år.
  • huipph

Kram till dig TS Hjärta Låter som du skulle behöva det genom den tuffa process du tvingas gå igenom.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2017-11-15 11:40:40 följande:

Tack för de fina orden! De hjälpte absolut.. Bara det att det är så svårt att acceptera att han inte är min längre.. Och att det ska vara så orättvist liksom, att det är han som inte hade alla känslor kvar medan jag står här och älskar honom som jag alltid gjort. Det gör ont.. Han hade tydligen bestämt sig för ca. två veckor sedan så han har redan hunnit få bearbeta det lite och det gör honom farlig. Man ska ju inte bry sig om honom hela tiden men det är ju just det man gör.. Och nu är det enda jag tänker på att han antagligen försöker gå vidare direkt, söka upp gamla ragg, festa osv.. Den sanningen gör också ont. Men vad kan man göra? Ingenting.. Denna maktlöshet alltså. Det är som en berg och dalbana. Ena stunden känns det bättre men för att nästa bara bryta samman, igen..

Jag hoppas ni kommer till insikt när ni nu får vara ifrån varandra att kämpa för varandra om det finns äkta känslor kvar i bilden. Det måste det ju vara värt isåfall.

Hejar på er och att ni kommer starkare ur det båda två.

Kram

Ja FAAN vad livet är orättvist! Men hur elakt det än känns så finns det någon som önskade att de vore i din sits hellre än sin. Jag tänker på de som aldrig haft chansen att vara med någon i 3 år och hitta de där starka känslorna att verkligen älska någon. Eller ert hejdå, det finns så många kvinnor som vittnar om att fly från sina liv från mannen de älskar, som försöker ha ihjäl de. Men den värsta av alla är, alla de som är så rädda att hamna i din sits, att de inte ens gett sig själv en enda dag där de låtit sig älska någon ens börja tycka om någon.

Du har gjort det starkaste, det äkta, det modiga, att faktiskt ge ditt hjärta iväg till någon annan. Ångra aldrig att du satsade och gick in helhjärtat, det är få som klarar det i dagens samhälle där människor blir allt mer och mer produkter.

"The best way to deal with being ditched, is to love MORE"

Eget uttryck jag lutat mig på när något tagit slut. Din kärlek är så gigantisk och brinnande, du måste ha någonstans att lägga den där den blir mottagen, han stängde dörren då får du vänta tills du ser en ny dörr.

Du vet ingenting om han kommer festa runt och ragga eller om han vill ha space ett tag, du vet inte han kanske tänker på dig fortfarande och har svårt att gå vidare även om han vet att han inte kan vara med dig. Du saltar bara Såren när du tänker vad han ska göra. Åter igen fokus på DIG. Ska du ut och festa? Ragga? Ha tjejkväll? Skratta? Det är förstås svårare för dig som har känslorna kvar, men försök tänka såhär, din självrespekt, vad behöver den? Den behöver en person som längtar efter dig lika mycket som du längtar efter han, i sinom tid, just nu kanske du behöver göra det du just precis gör, ventilerar, är glad ena stunden bryter ihop andra, upp och ner upp och ner i humör och känslor, läser våra inlägg reflekterar svarar för ut dina känslor.

Det är jättebra steg!

Han är inte din längre, men du är alltid din. Och en vacker dag är en kille din bara din, för att han VILL vara det. Tänk dig känslan att någon längtar efter dig därute, någon som tänker på när denna fantastiska tjej ska dyka upp, se din tidigare relation som en erfarenhet, dör du växte lite till.

När något tagit slut brukar jag se det som att jag går igenom allt jag går igenom i livet i relationer som fallerat för att vara super-prepared på den rätta personen, när jag är mogen erfaren med gigantiskt bagage när jag hittat mig själv accepterat mig själv älskar mig själv och möter den där fantastiska killen som får mig att förstå hela långa vägen till honom. Såklart får man hoppas att det är den man är med nu. Men skulle det ta slut så betyder det "Du är inte framme än"

Du har säkert tagit dig igenom mycket skit och tyngd i ditt liv fram tills nu, right? Så varför skulle detta vara slutet, du kommer att läka, kärleken för honom kommer bli som en vacker tavla du sätter upp i bakgrunden och den kommer alltid finnas, men den kommer hamna längre och längre bort tillslut syns den inte.

Ett tips är att skriva ett handskrivet brev till han, som du sedan bränner i elden. Då får du ut allt du vill ha sagt till han nu om han fanns där med dig nu. Väldigt terapeutiskt. Eller om du vill kan du låtsas att jag är han och bara SPY ut dina känslor minen tankar allt på en gång, som om det är rakt till honom hur du känner nu.

Tack för de peppande fina orden!! Jag ska verkligen känna efter (men jag misstänker baserat på intuition som oftast har rätt att vi kommer inse att det är fortfarande vi) och tänka ut vad som är det mest optimala för oss och för mig. (Men om inte så gör jag också ett inlägg och vädjar om stöd!)

Lite Nu-fokus:

Vad var de fem bästa sakerna med idag?

Vad är du stolt över med dig själv idag?

Vem har du uppskattat lite extra mycket idag?

Kram tillbaka!
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2017-11-15 12:47:35 följande:

Nä fyy.. Det är väl inte lätt oavsett vem det är som lämnar eller hur man gör det. Tråkiga i mitt fall är väl att hans känslor försvann sista tiden så han har hunnit landa mer i det än vad jag har. Fick höra av en vän som är tillsammans med min killes/ex att han redan efter bara ett dygn hade sökt upp sitt gamla ragg på facebook och frågat vad hon gör. Sedan nästa dag sökt uppett annat ragg och frågat samma sak där. Så det där som han sa med att han bara ville vara själv och att han inte lämnade mig för att träffa någon annan känns ju sådär nu.. Man ska ju inte fokusera på allt som han gör och känner men det är sjukt svårt att låta bli. Mer salt i såren liksom.

Hur känns det att flytta? Jag är livrädd för den dagen då vi ska börja dela upp våra saker och lämna vår lägenhet.

Jag såg just detta och nu tycker jag det är dags för dig att tuta i självrespektstutan och inse att han är ett avslutat kapitel.

Han kom över dig som en dålig macka och allt han säger att han saknar dig är bara för att han vill försöka se bra ut inför dig. Eller ha kakan och äta den.

Men det spelar ingen roll vad han gör eller försöker, nu handlar det om DIG och vad du ska göra för dig själv. Du har inte haft dig själv i tanken på 3,5 år om jag inte har fel?

Ta dig själv först!

Utan skam, våga vara Ego<3
  • Anonym (Sorgsen)
    Anonym (Anna) skrev 2017-11-16 23:44:01 följande:
    Ja FAAN vad livet är orättvist! Men hur elakt det än känns så finns det någon som önskade att de vore i din sits hellre än sin. Jag tänker på de som aldrig haft chansen att vara med någon i 3 år och hitta de där starka känslorna att verkligen älska någon. Eller ert hejdå, det finns så många kvinnor som vittnar om att fly från sina liv från mannen de älskar, som försöker ha ihjäl de. Men den värsta av alla är, alla de som är så rädda att hamna i din sits, att de inte ens gett sig själv en enda dag där de låtit sig älska någon ens börja tycka om någon.

Du har gjort det starkaste, det äkta, det modiga, att faktiskt ge ditt hjärta iväg till någon annan. Ångra aldrig att du satsade och gick in helhjärtat, det är få som klarar det i dagens samhälle där människor blir allt mer och mer produkter.

"The best way to deal with being ditched, is to love MORE"
    Åh tack snälla du, blir så rörd av att du tar dig sådan tid för att skriva dessa texter till mig. Blev helt tårögd samtidigt som jag fick ont i magen. Du har så rätt i det du skriver men det är väl just det, att sanningen gör ont och man försöker tränga bort den genom att hoppas på annat. 

Jag försöker att tänka på mig själv, men just nu är det för tidigt. Kanske om några dagar när värsta chocken lagt sig. Just nu sörjer jag bara men jag kommer komma dit då jag kan fokusera helt på mig. Känns långt bort idag men tiden får visa vägen.

Om någon timma kommer han till mig med uppsägningspapprena för vår lägenhet. Enligt honom är det bara ett papper jag ska skriva på, men för mig är det hela min värld jag skriver på att lämna. Det kommer bli tufft och bad honom om tid så jag inte behöver stressa igenom det. Men han hade bråttom iväg så blir väl bara att göra det helt enkelt. Han har verkligen stoppat huvudet i sanden och kör bara på nu. Om några månader kommer han inse att det inte blir roligare än så och då tror jag han kommer vakna upp, men jag hoppas jag har hunnit läka tills dess och insett att jag klarar mig fint utan honom. Och jag önskar så att jag också kunde köra på med mitt liv precis som han gör, men inte idag och inte imorgon. Kanske om någon vecka. Jag längtar till den dagen dpå jag kan andas normalt igen.

Älskar förövrigt citatet du tog med, "The best way to deal with being ditched, is to love more". Så himla fint!

Kram och ta hand om dig!
Svar på tråden Han lämnade mig..