• Anonym (elin)

Vad tycker du om polarn o pyrets nya kollektion?

Hej

Åsikterna är förvånande starka kring det här så jag lägger tråden här där man kan vara anonym.

Pop lanserade tidigare i år en ny kollektion med kläder som är helt annorlunda än deras vanliga ränder och mönster (googla om ni inte vet vad jag menar). På många instakonton har jag sett hur fok blivit rent löjligt upprörda av den nya kollektionen. På bland annat Lady Dahmners konto är det reka meltdowns över det här. De tycker att kollektionen är könad, ful, tråkig, obarnvänlig etc och de skäller på pop för att de gått ifrån sina ideal och typ orakat världens undergång.

Jag personligen tycker om en nya kollektionen. Jag gillade pop när barnen var bebisar. Då bar det sött med mönster och färger hit och dit. Sen tyckte jag snabbt att kläderna blev barnsliga. Många av de klassiska pop-kläderna ser ut som pyjamasar. Men nu med nya kollektionen så har jag börjat handla på pop igen. Och jag fattar inte vad alla gnäller för. De klassiska kläderna finns ju också kvar, här i stan i alla fall.

Vad tycker du?

• Svar på tråden Vad tycker du om polarn o pyrets nya kollektion?
  • Duckan

Jag har inte sett den nya kollektionen, men allt måste vara bättre än det gamla säger jag som aldrig handlat på Pop.
    Jag gillar inte mönstermixar och grälliga färger och skyr allt sånt. (Villervalla är nog det värsta jag skådat.)

• Anonym (elin)
    Duckan skrev 2017-11-15 14:34:26 följande:

Jag har inte sett den nya kollektionen, men allt måste vara bättre än det gamla säger jag som aldrig handlat på Pop.

Jag gillar inte mönstermixar och grälliga färger och skyr allt sånt. (Villervalla är nog det värsta jag skådat.)

Då är nog den nya kollektionen mer i din smak. Mer "ren" och klassisk design typ.
  • Duckan

Ja, jag gick in och kollade lite på skoj. Dock skulle min 10-åring aldrig säga att hon vill gå in på Pop och kolla kläder

• Anonym (stora)

Nu är mina barn så stora att de inte har kläder från POP längre. Men jag måste säga att jag gillar den här kollektionen jättemycket!

Har aldrig köpt särskilt mycket från POP till mina barn för jag har tyckt att det varit för dyrt för vad man får. Skulle nog inte köpa från den här kollektionen heller, men gillar den bättre än tidigare grälla färgstorm.

• BossHoss

googlade lite snabbt.

Förstår inte varför någon skulle vara förargad över kläderna?
    Jag tycker kanske inte alla är snygga men varför skulle man bli förargad?

• Anonym (elin)
    Anonym (stora) skrev 2017-11-15 15:44:22 följande:

Nu är mina barn så stora att de inte har kläder från POP längre. Men jag måste säga att jag gillar den här kollektionen jättemycket!

Har aldrig köpt särskilt mycket från POP till mina barn för jag har tyckt att det varit för dyrt för vad man får. Skulle nog inte köpa från den här kollektionen heller, men gillar den bättre än tidigare grälla färgstorm.

Kul med fler positiva röster. Det verkar som att de som blir upprörda och avskyr kollektionen skriker högre, men att det säkert finns lika många som tycker om den som ogillar den.
  • Anonym (elin)
    BossHoss skrev 2017-11-15 15:46:04 följande:

googlade lite snabbt.

Förstår inte varför någon skulle vara förargad över kläderna?

Jag tycker kanske inte alla är snygga men varför skulle man bli förargad?

Många är förbannade och skriver att de ska sluta handla på pop. Att pop nu gör kläder för flickor och pojkar och inte för barn som innan, att pop sålt sig och massa sånt.

Fast de har de ju inte. De har bara utvidgat sig.
  • Stårschan

Wow! Har de äntligen frångått sina förbannade ränder och börjat göra någotsånär klädsamma kläder! Det var väl på tiden.

• Anonym (elin)
    Stårschan skrev 2017-11-15 15:53:54 följande:

Wow! Har de äntligen frångått sina förbannade ränder och börjat göra någotsånär klädsamma kläder! Det var väl på tiden.

Kanske är det till och med så att nya kunder kan få upp ögonen för pop nu? Jag vet många av mina vänner som innan avfärdat pop med "fult och grällt" bara man nämnt märket.

När jag googlade på det så säger företaget själva att de gjorde en undersökning som visade att kunderna saknade förnyelse.

Jag är helt förvånad över att det hittills bara är positiva röster här.
  • BossHoss
    Anonym (elin) skrev 2017-11-15 15:51:19 följande:
    Många är förbannade och skriver att de ska sluta handla på pop. Att pop nu gör kläder för flickor och pojkar och inte för barn som innan, att pop sålt sig och massa sånt.

Fast de har de ju inte. De har bara utvidgat sig.
    om de inte sålde flick och pojkkläder förut vad sålde de då?

Kattkläder, hundkläder?
Svar på tråden Vad tycker du om polarn o pyrets nya kollektion?