• Jobb kläder

Kläder inför intervju

Vad ska man ha på sig om man ska på intervju eller rekryterings möte?

• Svar på tråden Kläder inför intervju
  • Carambolan

Beror på typ av jobb. Att följa företagets klädkod eller lägga sig en liten aning över blir sällan fel.

• Palestrina

Känner du inte till företagets eller branschens klädkod är det bra att satsa på kläder som är hela och rena och inte för informella, och som signalerar vuxen snarare än tonåring, mainstream snarare än subkultur.

• Anonym (Liv)

Starta byxor och en blus brukar funka för det mesta. Vardagssnygg.

• Anonym (G)
    Anonym (Liv) skrev 2017-11-15 18:19:23 följande:
    Starta byxor och en blus brukar funka för det mesta. Vardagssnygg.
    Ja, det är snyggt.
  • Anonym (Chef)

Bra där TS att du funderar på kläderna du ska ha.

Jag har intervjuat sökande hela dagen i dag. Första intrycket är mycket viktigt. En av de sökande satt ner när vi hälsade. Han är 46 år och hade kläder som en tonåring med en bakåtvänd keps som satt på hela intervjun. Tjänsten han söker är en där det förekommer dagliga kundkontakter. Han har utan tvekan den överlägset bästa CV'n. Men hos mig får han inget jobb.

Hade han kommit i smoking hade han också varit inaktuell.

• Anonym (37 år)

Jag har fått alla jobb jag sökt.

Brukar ha en lite tjockare men ändå tight tröja, gärna stickad/ribbad. Inte urringad. Vid kjol till ovanför knäna och lite tjockare strumpbyxor/tights. Skor med bred lite högre (men inte extremt) klack. Inga smycken.

Lite gammaldags-mysig men ändå ung typ.

• Anonym (37 år)

Med typ såna skor
  • Carambolan
    Anonym (37 år) skrev 2017-11-16 00:53:07 följande:

Jag har fått alla jobb jag sökt.

Brukar ha en lite tjockare men ändå tight tröja, gärna stickad/ribbad. Inte urringad. Vid kjol till ovanför knäna och lite tjockare strumpbyxor/tights. Skor med bred lite högre (men inte extremt) klack. Inga smycken.

Lite gammaldags-mysig men ändå ung typ.

Vilken bransch jobbar du i? "Gammeldagsmysig" skulle inte gå hem på mitt jobb
  • Anton Chigurh
    Carambolan skrev 2017-11-16 07:25:45 följande:

Vilken bransch jobbar du i? "Gammeldagsmysig" skulle inte gå hem på mitt jobb

I vilken bransch går en kvinna fetbort som klär sig enligt bilderna ovan ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Carambolan
    Anton Chigurh skrev 2017-11-16 07:29:32 följande:

I vilken bransch går en kvinna fetbort som klär sig enligt bilderna ovan ???

Jag jobbar i finansbranschen.
  • Anonym (37 år)

Vill inte säga exakt men typ läkare.

Svar på tråden Kläder inför intervju