• mammaNena

Min bäbis svettas jätte mycket och illa luktar det..

det e så att ända sen mia var 2 månader har hon svettats jätte mycket.. händer, fötter, armhålor och om huvudet.. det värsta e att all svetten utom den från huvudet, luktar riktig svett.. hon luktar riktigt illa.
    e det någon annan som vart med om nått liknande iom. att det sägs att bäbisar inte kan svettas.. blev det bättre med tiden, för någon med lite äldre barn??
    //Helena

• Svar på tråden Min bäbis svettas jätte mycket och illa luktar det..
  • Katharina

Vad äter hon? Kissar hon som hon ska? Visst kan spädisar svettas... men jag har aldrig hört någon som luktar illa.

• Pallas

Hmmm, det låter mysko. Om jag var du skulle jag kolla upp henne för diabetes. Jag vill ju inte skrämma dig på något sätt, men jag tycker det är bättre att förekomma än att förekommas när det gäller sånt här, speciellt som du reagerar på att det verkar ovanligt mycket.

• mammaNena

pallas: varför tror du att det kan vara diabetes??

• Pallas

diabetes kan göra så man svettas väldigt och det är inte helt ovanligt bland spädbarn. Det kan vara helt normalt också och inte minsta fel på din dotter, men jag tycker det är bättre att kolla i onödan än att inte göra det.

• mammaNena

jag får nog allt ringa bvc och kolla...

• Pallas

Ja gör det tycker jag. Och är det inget fel får du pusta ut och känna dig som världens fånigaste hönsmamma, det har nog hänt oss alla Lycka till och berätta gärna hur det går.

Jo, ville bara säga en grej: Om du känner dig bortviftad på BVC men fortfarande är orolig så nöj dig inte med att BVC sagt att det inte är något utan vänd dig direkt till vårdcentralen eller till en barnklinik och diskutera med dem.

• Tesan81

min bebis har alltid svettats (6 månader nu) men inte så att de har luktat hmm?

• Lumlum

Min fullt friske lille kille svettades väldigt mycket när han var liten. Jag minns inte riktigt när det gick över, men men det är ett bra tag sedan (nu är han 20 mån). Han luktade inte särskilt gott av svetten, men det blev mycket bättre när vi började växla mellan två kuddar när han sov - så fort en av dem var genomsvett bytte vi till den andra torra som fick torka tills det var dags. Den enda svett han har kvar är från fötterna, som luktar fis även när han är nästan nybadad... Vid det här laget har vi bestämt oss för att tycka det är charmigt...
    Och jo, visst kan bebisar svettas - MYCKET!!!

• caesar
    tycker att min lill kille på 6 veckor svettas oxå och det lukar mysko.
    kommer även ihåg att storebror oxå luktade så.
    Caesar och Diesels mam Gabbi
  • Melle85

Min dotter på 3 mån har fotsvett och luktar man jätte nära foten luktar det lite grann, men annars känns det inte.

Svar på tråden Min bäbis svettas jätte mycket och illa luktar det..