• Secretlove

flextid FK?

Jag har blivit sjukskriven på 25% och det jag undrar är hur sjutton fungerar det med flextid på jobbet? Vi stämplar och har då möjlighet att använda plus och minusflex d,v,s gå tidigare eller senare ett par minuter eller timmar olika dagar så länge vi gör våran totala tid per månad. Nu när jag är sjukskriven är det ju meningen att jag skall jobba 6 timmar per dag, men om jag då går 10 minuter senare (ibland tar det ju tid om man sitter med en kund och kommer ifrån lite senare ) så har jag ju sparat in 10 min flex som jag kan använda senare. Men jag har ju egentligen jobbat 10 min för länge den dagen för att jag max får jobba 6 timmar. 

Är det någon här som har haft med FK  och flex att göra som vet hur det fungerade för er? Kommer dom ens kolla av exakta tider, eller kollar dom bara mitt schema och ser att det står att jag är schemalagd 6 timmar/dag och jobbar 75%  och skiter fullständigt i flextiden?Tungan ute

• Svar på tråden flextid FK?
  • Kerubmamman

Jag erkänner att jag spånar nu:
    Men så länge som du håller dig till 30 timmar per vecka och inte bygger upp en massa plustid i flexen så lär nog FK inte bry sig. 
    Dvs du måste jobba 6:10 måndag, men jobbar istället 5:50 på tisdag istället. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Tonårsmamman1

Säger samma som Kerubmamman. Så länge du inte bygger upp en massa flex, utan bara justerar den lite upp och ner, så borde det inte spela någon roll.

Svar på tråden flextid FK?