• Anonym (fj)

    Hur vet man om någon är kär på riktigt eller bara vill ha någon?

    Tycker dettta är svårt att avgöra hos män? Träffar några nu som går lite snabbt fram för min del. Får en känsla att de varit singlar länge och inte vill vara ensamma mer. Inte så attraktivt eller rättvist för någon anser jag. Kärlek och förälskelse för mig är liksom hela meningen med att ha en romantisk relation och skilnaden på at bara vara vänner. Har förstått på flera riktigt kärleksfulla killar jag dejtat att de har kunnat spela kära utan att vara det. Det har visat sig efteråt att de t ex inte varit angelägna om att träffas igen även om sexet och allt annat varit utan anmärkningar.

    Är det vanligt at män inte får känslor men ändå inleder förhållanden för att få sex eller kanske bara sällskap?

  • Svar på tråden Hur vet man om någon är kär på riktigt eller bara vill ha någon?
  • Anonym (Yy)

    Jag har varit med om killar som spelar kära för att ha säkert kort till sex så det händer, hur vanligt det är kan jag inte säga tycker det verkar vanligare att kvinnor som går med på en träff/sex förväntar kärlek fast ingen har uttalat sig om det,eller tjejer som inte kan låta bli att ställa romantiska krav i ett KK förhållande.

    Det tydligaste sättet å se att de är kära är väl att attraktion finns i andra saker än det fysiska, att de trivs i vardagen med dig att de ställer upp och stöttar dig engagerar sig i dig och vill göra saker för dig. Att de är sårbara och visar det.

    Dejtar du flera killar samtidigt kan det ju dock vara du som spelar kär för du gör killar till valmöjlighet och distanserar dig från sårbarheten att vara med en.

  • Anonym (Japp)

    Om du träffar flera samtidigt varför skulle då dom släppa allt och bli kär?

    Men svaret på din fråga JA för sex så kan vi spela upp hela registret.....
    Speciellt dom som raggar på dejting appar.
    Där får man rutin och gör om mönstret med hela tiden, jakten kan vara intressant mer än sexet eller finna någon partner.

  • Anonym (fj)
    Anonym (Japp) skrev 2017-11-15 19:02:48 följande:

    Om du träffar flera samtidigt varför skulle då dom släppa allt och bli kär?

    Men svaret på din fråga JA för sex så kan vi spela upp hela registret.....
    Speciellt dom som raggar på dejting appar.
    Där får man rutin och gör om mönstret med hela tiden, jakten kan vara intressant mer än sexet eller finna någon partner.


    De vet inget om hur många jag träffar och jag vet inte hur många de träffar eller ens gör? Vi är bara i dejtingstadiet ännu och jag ser ingen av dessa som min partner. Men ett par av dessa visar såna känslor eller snarare uttrycker såna ord för mig. Vilket jag kanske känner är aningen tidigt varför jag tvivlar lite på äktheten i deras känslor. Jag behöver längre tid på mig att få känslor. Kärlek för mig är något man förtjänar och som  växer fram långsamt över tid och engagemang. Inget man hasar ur sig direkt.

    Jag har förstått att så är fallet med män därför har jag svårt att lita på the real thing. Finner det väldigt oattraktivt med människor som massdejtat.
  • Anonym (Japp)

    Visar dom det tidigt så är det fake eller så har dom något socialt fel

  • Anonym (.)
    Anonym (fj) skrev 2017-11-15 22:22:39 följande:
    De vet inget om hur många jag träffar och jag vet inte hur många de träffar eller ens gör? Vi är bara i dejtingstadiet ännu och jag ser ingen av dessa som min partner. Men ett par av dessa visar såna känslor eller snarare uttrycker såna ord för mig. Vilket jag kanske känner är aningen tidigt varför jag tvivlar lite på äktheten i deras känslor. Jag behöver längre tid på mig att få känslor. Kärlek för mig är något man förtjänar och som  växer fram långsamt över tid och engagemang. Inget man hasar ur sig direkt.

    Jag har förstått att så är fallet med män därför har jag svårt att lita på the real thing. Finner det väldigt oattraktivt med människor som massdejtat.
    Jo det vet dom. 

    Kvinnor tror att bara för att de inte säger något så kommer männen att anta att kvinnor nog har nånslags viktorianskt sexualbeteende.

    Om kvinnan inte kan dejta en tisdag så är det sannolikt för att hon ligger med någon annan mans kuk i sig. Det här gör att männen inte är speciellt sugna på att bli monogama.

    Däremot blir det ju strategiskt smart att låtsas det, eftersom då tror kvinnan att den här mannen till skillnad från de tre andra hon knullar kanske vill mer än bara knulla och då kan ha få henne för sig själv.

    Men att det faktum att du inte säger något om vem du dejtar gör att männen inte vet vad du gör är bara dumt att tro. 
  • Anonym (fj)
    Anonym (.) skrev 2017-11-16 01:08:46 följande:
    Jo det vet dom. 

    Kvinnor tror att bara för att de inte säger något så kommer männen att anta att kvinnor nog har nånslags viktorianskt sexualbeteende.

    Om kvinnan inte kan dejta en tisdag så är det sannolikt för att hon ligger med någon annan mans kuk i sig. Det här gör att männen inte är speciellt sugna på att bli monogama.

    Däremot blir det ju strategiskt smart att låtsas det, eftersom då tror kvinnan att den här mannen till skillnad från de tre andra hon knullar kanske vill mer än bara knulla och då kan ha få henne för sig själv.

    Men att det faktum att du inte säger något om vem du dejtar gör att männen inte vet vad du gör är bara dumt att tro. 
    Alltså sluta projicera mäns normalpromiskuösa beteende på mig och kvinnor. Varenda man under 30 massdejtar i vår tid och en del av kvinnorna också mestadels för att de inte har något vael och är tvugna att anta männens beteende om de alls ska få någon intimitet.

    Om man är singel och dejtar på en dejtingsida så har de allra flesta ett antal som skriver till dem som man tar en eller flera dejtfikor med för att kolla om man är kompatibel så klart, vissa vill man träffa ytterligare några gånger, kanske ha sex för att känna efter om man klickar. Där är jag nu alltså inget som är uttalat ännu eller blivit exklusivt med någon av dem. Kanske blir det så om det känns rätt. Det lutar väl mer åt någon av dem men framtiden får utvisa. Just nu lär vi bara känna varandra i första stegen. Så skippa din fördomsfulla attityd och medeltidsvärderingar och kör en självscan för att kolla dina egna imperfections, du ska se att de finns fler än du anat!
  • Anonym (.)
    Anonym (fj) skrev 2017-11-16 01:37:04 följande:
    Alltså sluta projicera mäns normalpromiskuösa beteende på mig och kvinnor. Varenda man under 30 massdejtar i vår tid och en del av kvinnorna också mestadels för att de inte har något vael och är tvugna att anta männens beteende om de alls ska få någon intimitet.

    Om man är singel och dejtar på en dejtingsida så har de allra flesta ett antal som skriver till dem som man tar en eller flera dejtfikor med för att kolla om man är kompatibel så klart, vissa vill man träffa ytterligare några gånger, kanske ha sex för att känna efter om man klickar. Där är jag nu alltså inget som är uttalat ännu eller blivit exklusivt med någon av dem. Kanske blir det så om det känns rätt. Det lutar väl mer åt någon av dem men framtiden får utvisa. Just nu lär vi bara känna varandra i första stegen. Så skippa din fördomsfulla attityd och medeltidsvärderingar och kör en självscan för att kolla dina egna imperfections, du ska se att de finns fler än du anat!
    Min attityd visade sig sig ju stämma på pricken.

    Det var ju exakt det här jag skrev.

    Det finns kraft och sanning i nästan alla fördomar om kvinnor.
Svar på tråden Hur vet man om någon är kär på riktigt eller bara vill ha någon?