Istället för glidmedel?!
Undrar om det finns något som är "hälsosamt" för underlivet men som funkar som glidmedel? ;)
Tacksam för seriösa svar.
Undrar om det finns något som är "hälsosamt" för underlivet men som funkar som glidmedel? ;)
Tacksam för seriösa svar.
Locobase REPAIR är en specialkräm för mycket torr och/eller skadad hud. Använd den när andra krämer inte räcker till för att hålla din hud mjuk och smidig. Locobase REPAIR reparerar snabbt och effektivt en skadad och uttorkad hudbarriär. Krämen tillför bland annat de fetter som finns naturligt i huden. Därigenom påskyndar den hudens egen reparation av barriären. Locobase REPAIR innehåller 63% fett, däribland de speciella barriärfetterna ceramider, kolesterol och fria fettsyror. Innehåller inte parfym, konserveringsmedel, parabener eller färgämnen.
den kan inte skada på något sätt, dock kan man ju fråga på apoteket om du vågar göra det. annars kan ju researcha på internet och se vad folk använder.
Barnängen barnolja är toppen. Locobase skulle jag aldrig smörja på en slemhinna, den är verkligen inte anpassad för det.
Kokosolja
Barnängen barnolja är toppen. Locobase skulle jag aldrig smörja på en slemhinna, den är verkligen inte anpassad för det.
Babyolja
Hört att olivolja rapsolja ska funka med men aldrig provat.
Klarinettfett funkar bra!
Olivolja är det bästa. Enda oljan som är riktigt återfuktande. Kokosolja kan funka också. Babyolja innehåller mineralolja så den skulle jag undvika. Det är ju en rest från bensin om jag inte minns fel? Sätter bara ätbara grejer på min hud som partnern inte behöver bli förgiftad av;)
Vi har testat en del med kokosolja och det funkar väl okej. Men den måste ju värmas upp och sen blir den väldigt rinnig.
Så vi har fastnat för ett ekologiskt glidmedel som heter Sliquid Natural Gel eller nåt liknande.
Glidslem. Sånt som gynekologer och annan vårdpersonal använder. Bara återfuktande saker och ingen doft, lagom glid utan problem. Billigt också, finns att köpa på apotek.
Glidslem lätt! Barnolja är ofta starkt parfymerad (direkt olämplig, märkligt nog, vad häller folk på sina ungar egentligen?) och absorberas ganska omedelbums - det senare tycker jag gäller olivolja också.
En till här som föreslår kokosolja...
Gott och nyttigt om man ska dit med tungan också...
Glidmedel från Apoteket och olivolja har vi provat. Båda funkar. Olivolja kan man ha över hela kroppen, bra för massage, bra naturlig doft.
Glidmedlet vi har provat blir lite klibbigt efter en stund, men ger en skönare halka.
Kokosolja. Ta bara lite, den är väldigt dryg. Smakar gott också.