• kundtjänst

    - Vägen TILL ivf.

    Hej.
    Nu behöver jag pepp och stöd av er som ännu inte ens fått börja sin IVFresa.
    Vi är just nu fast i ändlösa provtagningar och utredningar och sommaruppehåll och borttappade prover, innan vi ens får remiss till ivfkliniken.

    Nu trodde vi allt var klart, och på sista undersökningen sa dom "ser allt bra ut så skickar vi remiss till kliniken omgående" .

    Igår fick vi brev att min killes sedan förut låga antal spermeier hade ökat! Det är ju bra, men nu visar det sig att det kommer dra ut ännu mer på tiden då dom vill ha ÄNNU ett prov (för att se vilket som egentligen stämmer, det bra eller dåliga) Om två månader, sen två månaders väntan på svar och sedan ännu mer väntan på remiss.

    Jag orkar inte mer, det är en tröstlös väntan och skiten har ju egentligen inte ens börjat än. Finns det någon mer som är i samma sits eller har varit?

  • Svar på tråden - Vägen TILL ivf.
  • Hormonkarusellen

    Jag har gått tre år med utebliven mens, stimulerar med provera för blödning... sen när vi nu aktivt försökte bli gravida fick jah letrozol - har inte hjälpt. De har hela tiden sagt att jag har många ägg, så bra förutsättning för ivf. Vi ska bara testa en gång till så ska vi göra utredningen så vi kan få remiss, det är inte alls lång väntetid etc.. nu när vi börjat utredningen har de upptäkt att min vikt ligger ett kg under BMI 19, och det är tydligen benhårt krav för ivf (varför har ingen sagt detta tidigare?!) och då är plötsligt ivf helt uteslutet - jag ska upp i vikt och inte bara för att skickas till ivf utan för att försöka på egen hand igen. Jag har pendlat i vikt, men haft problem med mensen hela tiden, så varför ska vi behöva vänta ännu längre? Blev så ledsen, men de lugnade mig med att om vi försöker till i vår, så kan vi skrivas upp för ivf sen, och då kan vi få tid redan i september. September?! Det är nästan ett år dit, och så ska man bli gravid och vara det i nio månader, hur långt bort kan en graviditet kännas... jag var så inställd på att vi skulle få remissen nu, och starta ivf efter jul. Så fel man kan ha. Så besviken man kan bli. Så mycket man kan gråta.

    Förstår precis dina tankar...

    kram på oss

Svar på tråden - Vägen TILL ivf.