• Anonym (Känslig)

Inderal

Hej!

Jag fick igår utskrivet inderal mot min sociala fobi och att jag ofta känner mig stressad och orolig ,men jag har inte tagit någon tablett ännu. Så jag tänkte höra om det är någon annan som har erfarenhet och har testat inderal och ev biverkningar och positiva effekter.

• Svar på tråden Inderal
  • Anonym (Mia)

jag har provat många ggr men främst för att redovisa. jag får liknande symptom som social fobi. hjärtklappning och ångest. inderal hjälper jättebra. det som kan hända är att man blir torr i munnen får huvudvärk och man blir sävlig. en gång tog jag 4 tabletter och det var läskigt. jag var jätteseg och märkte att hjärtat slog långsamt. för mig räcker 1-2 tabletter numera ( tog 3 ibörjan). börja med mindre dosen. största nackdelen är huvudvärken jag brukar få efteråt.

• Anonym (S)

Börja med 20 mg första gången. Om det inte hjälper så öka till 30 mg. 40 mg tar jag om jag måste gardera mig för att inte bli generad men oftast hjälper 20 mg eftersom om pulsen inte går upp så kopplar jag inte psykologiskt att bli generad eller skakis heller.

• Anonym (Känslig)

Tack för svar :) Har ännu inte vågat testa ännu men jag får väl göra det någon dag.

Är det någon annan som har erfarenhet av Inderal som vill dela med sig

av positiva och negativa effekter av Inderal?

• Anonym (Il)

Jag tål verkligen inga mediciner inom psykiatri. MEN Inderal älskar jag och har noll biverkningar. Om jag tar över 20 får jag bara lite kalla händer. Tar oftast 10 mg vid behov under dagen, men blir ofta 20-40 mg/dag. Tar den mot stresspåslag/ångest.

• Trebarnsmamma83

Har inte tagit den mot psykiska besvär men fick den utskriven då jag fick löjligt hög puls pga giftstruma. Då gjorde tabletten att pulsen gick ner kraftigt, kalla händer och fötter samt mardrömmar.

• Anonym (S)

Har för mig att man inte får dricka alkohol när man tagit Inderal. Kan vara bra att veta.

• Anonym (Känslig)

Tack för alla svar:) Jag är löjlig kanske men jag har blivit sån att jag läser om biverkningar och då blir jag rädd osv och det har gjort att jag inte vågat testa inderalen ännu.Läkaren sa att det inte var någon fara och att jag skulle börja testa med 2st 10mg för att dämpa min sociala fobi,ångest,stresspåslag och att den dämpar högt blodtryck. Ni som testat den hur blir ni efter ni tagit den efter några timmar blir ni mer lugna och försvinner oron och ångesten? Jag vet att den lugnar ner hjärtat så att pulsen blir lägre och då minskar ju även oron,ångesten och stressen.

• Gfhjkm2018

Hej! Många varumärken finns. Jag tror att inderal skulle vara mycket användbart för alla människor. Ibland är det mycket svårt att välja rätt alternativ, och det finns inte tillräckligt med information på Internet. Använd redan betrodda webbplatser.

Svar på tråden Inderal