Hur visar man att man är intresserad?
Jag är singel sedan ca 2 år tillbaka och är/var ganska säker på att jag ville leva som singel resten av mitt liv efter att blivit brultat sviken och lurad i slutet av mitt förra förhållande som varade i 10 år.
Men nu till saken är den att jag tror att jag kan blivit lite intresserad av en kille och jag vet inte riktigt hur jag ska visa det för honom...
Han jobbar i en butik som jag besöker emellanåt, i början var det mest att han hjälpte mig vid köp men ganska snabbt blev det att vi pratar om helt andra saker och skämtar med varann, dom gånger jag får hjälp av nån kollega kommer han fram och pratar eller om han hjälper någon annan, hejar han glatt och frågar hur läget är och fortsätter småprata eller ger blickar och blinkningar fast han har en kund. Jag vet inte om han bara är väldigt trevlig och social i sitt jobb eller faktiskt intresserad, han vet att jag är singel och jag har uppfattat det som han också är singel.
Även om det inte är/blir kärlek så hade han varit en person jag gärna hade lärt känna mer utifrån det jag sett av honom nu men vet inte hur jag tar det vidare. (Vet dock att yrkesroll och privatperson kan skilja sig rätt mycket åt men känns som mer än kund-säljar relation)
Jag fyller snart 30 men känner mig helt novice på sånt här... ;)
Samtidigt är jag sååå rädd att bli sårad och sviken igen, så vet inte om jag vågar visa något mer.
Hur tar jag det till nästa steg, vänta ut honom och se vart det leder eller visa intresse utan att "göra bort mig" totalt om jag uppfattat honom helt fel?
Han har gett sitt mobilnr men vet inte om det är jobbmobil eller privatnr.
Så skulle bli väldigt glad för lite tips från er där ute hur jag visar intresse på bästa sätt! :)