• Anonym (Linn)

Hur visar man att man är intresserad?

Jag är singel sedan ca 2 år tillbaka och är/var ganska säker på att jag ville leva som singel resten av mitt liv efter att blivit brultat sviken och lurad i slutet av mitt förra förhållande som varade i 10 år.

Men nu till saken är den att jag tror att jag kan blivit lite intresserad av en kille och jag vet inte riktigt hur jag ska visa det för honom...

Han jobbar i en butik som jag besöker emellanåt, i början var det mest att han hjälpte mig vid köp men ganska snabbt blev det att vi pratar om helt andra saker och skämtar med varann, dom gånger jag får hjälp av nån kollega kommer han fram och pratar eller om han hjälper någon annan, hejar han glatt och frågar hur läget är och fortsätter småprata eller ger blickar och blinkningar fast han har en kund. Jag vet inte om han bara är väldigt trevlig och social i sitt jobb eller faktiskt intresserad, han vet att jag är singel och jag har uppfattat det som han också är singel.

Även om det inte är/blir kärlek så hade han varit en person jag gärna hade lärt känna mer utifrån det jag sett av honom nu men vet inte hur jag tar det vidare. (Vet dock att yrkesroll och privatperson kan skilja sig rätt mycket åt men känns som mer än kund-säljar relation)

Jag fyller snart 30 men känner mig helt novice på sånt här... ;)

Samtidigt är jag sååå rädd att bli sårad och sviken igen, så vet inte om jag vågar visa något mer.

Hur tar jag det till nästa steg, vänta ut honom och se vart det leder eller visa intresse utan att "göra bort mig" totalt om jag uppfattat honom helt fel?

Han har gett sitt mobilnr men vet inte om det är jobbmobil eller privatnr.

Så skulle bli väldigt glad för lite tips från er där ute hur jag visar intresse på bästa sätt! :)

• Svar på tråden Hur visar man att man är intresserad?
  • Anonym (Linn2)

Måste följa! Kunde varit jag som skrev det där ;) nåja, nästan!

• Anonym (Linn)
    Anonym (Linn2) skrev 2017-11-17 20:52:07 följande:

Måste följa! Kunde varit jag som skrev det där ;) nåja, nästan!

Då sitter vi i samma båt! :) Hoppas denna tråd kan hjälpa dig med Linn2! :)
  • Anonym (.)

Men han har gett sitt nr till dig och flörtar med dig. Som anställd kan det uppfattas som fel att han kontaktar dig, bättre att du kontaktar honom privat.

Enklaste sättet är väl bara att fråga om han vill följa med ut på krogen någon dag, t.ex. nån dag det är pubquiz eller något.

Annars får du väl köpa en bokhylla eller en lampa och ber om lite hjälp... och så bjuder du honom på fika eller mat som tack för hjälpen.

• Anonym (*-*)

Åååh vad roligt!!! Jag pirrar i hela kroppen för det känns som något som kan hända i en romantisk komedin, älskar sånt!

Du, jag är inte heller så ung längre men för varje ålder jag fyller har jag samma förklaring "Jag har aldrig varit så här gammal förut så jag kan omöjligt veta hur man ska bete sig! Funkar prima!;)

Men asså guuud du har ju världens roligaste Opportunity här!!!!!! *-*

First thing first: Om en kille pratar mer än vanligt, hälsar på dig och ger ett nummer så är det INTE för att han gör sitt jobb ;)

9/10 är det tjejer som är så fega å våga tänka "Såklaaaart att han är nyfiken på mig jag är ju en stjärna!" Män har inga problem om att tänka så när en tjej på Ica hälsar hej,ler, och blippar in hans varor som med resterande 500 kunder och då är det bara kundbemötande, (eller om en kvinna råkar finnas i samma byggnad, eller i hans blick fast hon inte vet om det ens) så Fram med ditt fabulösa självförtroende och tänk att du tar inte ett nej :D för han har bara en massa ja!

Du kan ju göra maaassa grejer! Bara välja å vraka! Beror på hur långt du vill gå... ;) du kan ju "råka" trilla över honom MEN vi ska nog inte riskera påhopp.

Så vad är de lite mindre desperata men ändå lite hungriga alternativen?

1. Be han hjälpa dig med något och smyg dit en lapp med ditt nummer och säg " kan du göra mig en tjänst och ringa mig när du vill träffas någonstans utanför ditt jobb?" * Blink blink*

2. Fråga han lite spontant "Vad hade du svarat på om en snygg tjej kom fram till dig när du jobbade och ville ta en fika eller gå ut med dig?"

3. Ge tillbaka samma lapp med hans nummer fast du har fyllt i ditt och säg "Din tur att hålla mitt nummer"

4. 5. 6

.70000!!! Det finns ju massa roliga saker du kan göra!!

Men du måste ju göra det som är DU. Kommer du på något som känns som du? (Fast lite extra confident) ?

• Mackan2

Tycker du ska hålla dig ifrån honom. Om du vidar intresse och sedan ändrar dig så kan det bli problem.

• Anonym (Linn)

Hihi! Ja jag hoppas det kan sluta som i en kärleksfilm också! ;) Vad roligt att fått bra tips! Och att ni uppfattat det som han gör mer än sitt jobb ;) För om han är så här super trevlig och gullig mot alla så kan ju hans chef skratta sig lycklig för att ha en säljare som verkligen drar kunder ;)

Detta med nr är jag dock lite osäker på... Det står på kvittot under hans namn och han pekade på det och sa att det bara är att höra av sig om jag funderar på något men kunde inte utläsa om han menade bara ur "hjälp med produkten synpunkt" eller att det liksom var som en inbjudan att höra av mig om jag ville typ träffas, eller ja jag vet inte men därför jag inte riktigt vågat använda det... kanske bara önsketänkande...

Haha nja självförtroende är väl inte på topp kanske... Får nog jobba lite mer på det!

Ja det är väl egentligen bara att fråga något om fika eller liknande rakt ut och säger han nej så får jag shoppa i annan butik i framtiden men vill inte göra honom typ generad om det inte är så att han inte alls varit intresserad och eller att han säger ja fast bara för att vara snäll och inte såra mig... huuu vad svårt!!

Ja eller så är det som Mackan2 skrev att jag ska undvika detta helt med risk att både såra mig själv eller honom och sabba allt eller bygga upp något som jag drar mig ur sedan pga mitt bagage i tidigare förhållandet... Han vet om vad som hände i mitt förra förhållande och vet inte om han bara tycker synd om mig (vilket han verkligen inte behöver göra) och därför han hjälper mig och är trevlig och gullig...

Blir hur som helst dyrt i längden för mig att spontanshoppa bara för att träffa honom ;)

• Anonym (Jo)
    Mackan2 skrev 2017-11-18 00:58:35 följande:
    Tycker du ska hålla dig ifrån honom. Om du vidar intresse och sedan ändrar dig så kan det bli problem.
    Håller med
  • Anonym (Hur vet han)
    Anonym (Linn) skrev 2017-11-18 09:01:27 följande:

Hihi! Ja jag hoppas det kan sluta som i en kärleksfilm också! ;) Vad roligt att fått bra tips! Och att ni uppfattat det som han gör mer än sitt jobb ;) För om han är så här super trevlig och gullig mot alla så kan ju hans chef skratta sig lycklig för att ha en säljare som verkligen drar kunder ;)

Detta med nr är jag dock lite osäker på... Det står på kvittot under hans namn och han pekade på det och sa att det bara är att höra av sig om jag funderar på något men kunde inte utläsa om han menade bara ur "hjälp med produkten synpunkt" eller att det liksom var som en inbjudan att höra av mig om jag ville typ träffas, eller ja jag vet inte men därför jag inte riktigt vågat använda det... kanske bara önsketänkande...

Haha nja självförtroende är väl inte på topp kanske... Får nog jobba lite mer på det!

Ja det är väl egentligen bara att fråga något om fika eller liknande rakt ut och säger han nej så får jag shoppa i annan butik i framtiden men vill inte göra honom typ generad om det inte är så att han inte alls varit intresserad och eller att han säger ja fast bara för att vara snäll och inte såra mig... huuu vad svårt!!

Ja eller så är det som Mackan2 skrev att jag ska undvika detta helt med risk att både såra mig själv eller honom och sabba allt eller bygga upp något som jag drar mig ur sedan pga mitt bagage i tidigare förhållandet... Han vet om vad som hände i mitt förra förhållande och vet inte om han bara tycker synd om mig (vilket han verkligen inte behöver göra) och därför han hjälper mig och är trevlig och gullig...

Blir hur som helst dyrt i längden för mig att spontanshoppa bara för att träffa honom ;)

Hur vet han vad som hände i ditt förra förhållande? Är det en liten by eller har du berättat det för honom? Tänker att det är rätt intimt och inget man pratar om med en anställd i butiken. Eller är det så djupa konversationer ni har? Tänker om du ska gå vidare eller ej, för det kan ju annars bli lite jobbigt att handla där om han vet din livshistoria. Finns det någon annan butik som du kan byta ut mot denna? För du kan ju chansa och fråga honom men avböjer han så hade jag inte velat handla där igen. Fast det låter faktiskt som att han är intresserad.
  • sebbe420
    Anonym (Linn) skrev 2017-11-18 09:01:27 följande:

Produktsynpunkt? Tillåt mig skratta! :) Han gav dig hans nummer för att han är intresserad. Tro mig.
  • Anonym (Linn)
    sebbe420 skrev 2017-11-18 14:14:37 följande:

Produktsynpunkt? Tillåt mig skratta! :) Han gav dig hans nummer för att han är intresserad. Tro mig.

Haha! Ja man vet ju aldrig vart gränsen går i hur trevlig man kan bli i serviceminded yrket tänkte jag ;) Men kanske är mer än bara produkt hjälp :) Men du kanske har rätt, är bara rädd att jag misstolkat honom totalt och att han bara är allmänt trevlig och en sjukt bra säljare..
  • Anonym (Linn)
    Anonym (Hur vet han) skrev 2017-11-18 13:56:32 följande:

Hur vet han vad som hände i ditt förra förhållande? Är det en liten by eller har du berättat det för honom? Tänker att det är rätt intimt och inget man pratar om med en anställd i butiken. Eller är det så djupa konversationer ni har? Tänker om du ska gå vidare eller ej, för det kan ju annars bli lite jobbigt att handla där om han vet din livshistoria. Finns det någon annan butik som du kan byta ut mot denna? För du kan ju chansa och fråga honom men avböjer han så hade jag inte velat handla där igen. Fast det låter faktiskt som att han är intresserad.

Vi har pratat om min tidigare situation på ett lättsamt sätt men han vet inga detaljer utan mer i stora drag vad som hänt, därför jag även tycker det varit lite svårt att läsa honom och rädd att jag misstolkar det helt och att han bara är extra trevlig, frågar hur det är, vill hjälpa till för han tycker synd om mig typ (vilket han absolut inte behöver göra) Ja jag kan undvika denna butik om jag skulle göra bort mig totalt... :)

Jag är samtidigt sååå rädd att bli total lurad och så ledsen som jag blev i mitt tidigare förhållande...

Så vet inte heller om jag vågar för min egen skull visa mer...
Svar på tråden Hur visar man att man är intresserad?