Orosanmälan
Hej det gäller min 5åriga son som går i fklass.
Hans lärare ringde igår och kallade in mig på ett Möre med rektor och kurator samt läraren.
Min son ska enligt en annan elev i klassen (en tjej) gnuggat henne mellan benen så att gon fått skavsår. Detta ska enligt tjejens föräldrar och hennes berättelse ha hänt på lunchrasten. Jag vet inte hur jag ska hantera detta. Enligt min son så har han inte gjort något, han blir bara arg och irriterad ju fler frågor han får. I övrigt är han en glad positiv aktiv och blyg kille.
I Dagens väder går dom flesta barnens med överdragsbyxor eller fodrade kläder. Man kan inte genom att gnugga någon få skavsår, då måste man ha gjort det med all kraftmoxh nästan slagit. Tjejen har vid tillfället inte sagt något, då jag infrågesatt varför inte hon sökt någon pedagog för smärta men först hemma påpekat detta. Nästa vecka blir det nytt möte med föräldrar och rektor. Jag vill vara förbered med vettiga feågor och skydda min son då han nekat till allt detta. Jag pratat om en 5 årig pojke som absolut inte har något intresse för något sexuellt, han skäms att byta om när vi är och badar. Jag tror på min son men ska självklart ta detta seriöst och stötta och hjälpa honom. Men jag skulle vilja ha tips på frågor och infrågesättningar som jag kan komma med vid nästa möte. Tack på förhand.