• Anonym (Mamma)

    Från vilken ålder kan barnen sköta packningen själv?

    Pappan har än en gång fått ett utbrott över att barnens kläder anländer i ?kaos och skrynkel?. Jag kollar öht inte deras väskor längre utan de får sköta det själva.

  • Svar på tråden Från vilken ålder kan barnen sköta packningen själv?
  • Anonym (X)

    Mina sexåringar har precis packat för en natt hos mormor. Jag har inte kollat, men de sa att de packat tandborstar, ombyte, gosedjur etc.

  • zdudmwml

    Tipsa honom om strykjärn och samarbeta tillräckligt mycket för att de inte ska tvingas släpa kläder fram och tillbaka. Det borde räcka med att de packar ett fåtal favoritsaker...

  • Anonym (Lisen)

    Nu är ju ni inte sammanboende...men jag skulle inte heller vilja skicka iväg mitt barn någonstans med en väska full med skrynkliga kläder...skrynkliga kläder är något jag ogillar starkt. Så..antingen viker jag ihop och packar kläderna eller så får barnet göra det men då har jag valt ut de mest skrynkelfria plaggen som mjukis/träningskläder. Skulle det inte passa,som i ditt fall X:ET,så får han stryka dem.

  • Anonym (Sunt förnuft)

    Är det en viktig fråga som du är beredd att kriga för att vinna? Vad mår barnen bäst av? Om det var ombytta roller och du enbart hade umgänge någon helg i månaden, hur hade du velat att pappan hade hanterat det här med kläderna?

  • Anonym (Lise)

    Då får han väl ge sina barn en lektion i hur man packar kläder, och (beroende på ålder) hur man stryker sina kläder om de är skrynkliga.

  • Anonym (Mamma)

    Barnen är 6 och 8 och väljer själva vad de ska packa ner. Allt är mjukisar av olika slag.

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2017-11-18 14:13:47 följande:

    Är det en viktig fråga som du är beredd att kriga för att vinna? Vad mår barnen bäst av? Om det var ombytta roller och du enbart hade umgänge någon helg i månaden, hur hade du velat att pappan hade hanterat det här med kläderna?


    Wow, hur vet du något om hur umgänget ser ut?

    Barnen far definitivt inte illa av ostrukna kläder.
  • Anonym (Sunt förnuft)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-18 15:32:47 följande:

    Barnen är 6 och 8 och väljer själva vad de ska packa ner. Allt är mjukisar av olika slag.


    På riktigt? Vad är anledningen? Du har ett ansvar som förälder. Pappan är med och bekostar deras kläder och annat så varför kan du inte anstränga dig och hjälpa barnen att lägga ner de kläder de vill ta med (och väljer själva) samt kläder och saker som du vet att de behöver /kommer att sakna?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2017-11-18 15:35:35 följande:

    På riktigt? Vad är anledningen? Du har ett ansvar som förälder. Pappan är med och bekostar deras kläder och annat så varför kan du inte anstränga dig och hjälpa barnen att lägga ner de kläder de vill ta med (och väljer själva) samt kläder och saker som du vet att de behöver /kommer att sakna?


    Återigen, VAD vet du om oss?

    Barnen vet vad de behöver ha med sig, sen vad i de kategorierna väljer de själva.
  • Anonym (Sunt förnuft)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-18 15:37:47 följande:

    Återigen, VAD vet du om oss?

    Barnen vet vad de behöver ha med sig, sen vad i de kategorierna väljer de själva.


    Därför att OM de bor varannan vecka hos er och du lägger 100% ansvar på barnen för att packa alla kläder som de behöver under en hel vecka olika väder, aktiviteter osv så hade du varit en av de föräldrar som utreds av socialtjänsten pga oro för hur dina barn har det hos dig. Men visst, det kan vara så att ingen har hunnit anmäla ännu. Hur tror du att barnen mår i allt detta?
  • zdudmwml
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-18 15:37:47 följande:
    Återigen, VAD vet du om oss?
    Barnen vet vad de behöver ha med sig, sen vad i de kategorierna väljer de själva.
    Tagga ner lite. Personen ställde frågor och du verkar ha alla taggar utåt...
Svar på tråden Från vilken ålder kan barnen sköta packningen själv?