Acne på magen...
Så fort jag blev gravid så fick jag acne på magen. De sitter lokaliserade 1 dm under bysten. Tycker inte alls att min mage är så fin som alla andras . Är det ngn mer än jag som fått problem med finnar och ACNE på MAGEN?
Så fort jag blev gravid så fick jag acne på magen. De sitter lokaliserade 1 dm under bysten. Tycker inte alls att min mage är så fin som alla andras . Är det ngn mer än jag som fått problem med finnar och ACNE på MAGEN?
Nä inte jag men min kompis fick det när hon var gravid och tyvärr så hade hon det under hela graviditeten...
Jap,du är inte ensam,.
Har inga acne på mage men har på ansikte,bakom öron,byst ,rygg och även i håret.Har inte haft de med min föra graviditet men de går över.
mvh/Jasmina
Inte på magen men jag har massor med acne på ryggen. Bläää...! Vid min förra graviditet hade jag bättre hy än någonsin, nu är det precis tvärt om Dessutom ska jag gifta mig i höst så det blir till att fixa en klänning med hel rygg för att slippa visa eländet.
Men om skrocket stämmer blir det alltså en tjej för mig den här gången. Ni vet, "stulen skönhet"...
Har också fått massor med finnar, tom några på undansidan av brösten och ett par på magen. Bleurk, tycker att det känns jätte fult. Har provat massor med olika ansiktstvättar och kräm (graviditetssäkra) men inget har hjälpt.
Har någon några tips så får de jätte gärna berätta!
Jag har så jättemånga äckliga finnar på ryggen, hjälp vad skall man använda?? Är Clerasil farligt under graviditeten? Har även fått mer acne i ansiktet.... Jag hoppas att dom försvinner efter grav.
Puff Puff!
Har också fått -konstiga- finnar på magen, under bröst och i små grupper på t ex skulderbladen och även på halsen.
Eftersom det är hormonplitor är det inte så mycket man kan göra. Talade med min hudläkare och de flesta preparat säger nu i varningstexten att 'ingen påverkan påvisad under graviditet, men försiktighet bör iakttagas'
Hon har dock skrivit ut Dalacin, ett flytande antibiotikum - det duttar jag på de värsta plitorna.
Jaså, blir det en flicka om man har finnar, förresten
Jag använder clearasil ansiktstvätt och aco acnegel från apoteket (står att under graviditet skall man ej använda det på större område än ansiktet). Finnarna på ansiktet har faktiskt blivit bättre men min rygg ser fortfarande hemsk ut.
Usch usch usch.............fortfarande tacksam för tips!