Haskel skrev 2017-11-19 21:47:15 följande:
Var/hur brukar du dejta?
En fika eller middag på neutral plats, kommer aldrig att leda till någon känslostorm. I synnerhet inte efter en gång. Båda är då i regel lite nervösa, på sin vakt, och spända. En sådan dejt kan som mest leda till att man blir intresserad av den andre. Eller så känner man att den andre är helt fel. Man får inte heller ha för höga förväntningar.
Känner man lite intresse så försöker man ses igen.
Håller generellt med om detta råd.... egentligen.
Fast för mig har det aldrig fungerat.. Jag vet direkt jag träffar någon om jag kommer känna en attraktion framöver eller inte. Har testat båda sätten många många ggr, och det har aldrig någonsin fungerat för mig att det ska "växa från nånting. Så man funkar nog olika.
TS, om du alltid bara har testat ett enda sätt, dvs att avskriva killar efter en enda dejt, så kan du ju åtminstone testa några ggr att åtminstone dejta några killar 2 ggr, och se om det blir ngn skillnad... (Förutsättningen är ju så klart att du åtminstone tycker att personen verkar trevlig på 1a dejten).
Sen kan jag säga i allmänhet att det här att "ta ngn med storm, jag förstår precis hur du menar. Men det är ytterst ovanligt med svenska killar. Har hänt mig kanske 1 gång eller 2, av väldigt många jag dejtat. Så det är nog mer i en del andra länder som sånt händer.
Och för nån som skrev och undrade ifall "ta nån med storm", betyder att trycka upp nån mot en vägg och sticka tungan i munnen...ööh, nä, det betyder det inte.... Det betyder att man är: charmig, intresserad, självsäker, flörtig, erfaren, ställer frågor, är intensiv och närvarande, kanske vågar sig på att lägga en arm runt en axel.... Och ev. därefter ta initiativ till en kyss (om killen får tydliga signaler från tjejen att hon är charmad, och med på det hela). Att kunna läsa av tjejen noggrant, och ta för sig lite, om hon är med på det och visar tydliga tecken på attraktion, efter en kväll av härliga konversationer och ömsesidig attraktion. Tyvärr finns en rätt stor risk att de män som verkligen kan ta en med storm, även har som "sport" att jaga kvinnor, så därför är de ofta inte så bra som partners... säger inte alla, men är nog vanligt bland de killarna.. bara ett tips, TS. ;)