• Trött79

    Dags att acceptera det oundvikliga

    I tre år har vi kämpat. Jag och den jag älskar mest. Det har kört in kilar mellan oss som jag inte vet hur vi ska reparera. Vi älskar varandra och ska kämpa oss igenom det här med. Det har varit sådana helvetsår. Mest för att ljuset tändes då den lilla Stickan visade gravid en gång. Vi var så glada, sen föll allt samman. Vår bästa vän drabbades av cancer och medan vi sitter med henne på sjukhuset och håller hennes hand när giftet sprutas in i hennes kropp, rinner vår lilla bebis ut i sjukhustoaletten. Sen dess har det bara fortsatt nedåt.

    Inget har fungerat. Perfekta ägglossningar vid kontroller....sedan inget när ins ska ske. Sen väntan på IVF. Fint med sju stora bra äggblåsor vid kontroll innan vi drog igång. Sen sprutor och skit. Ägglossnings känningar dagar innan bromsen skulle slå på. Telefonsamtal där vi åter säger att vi får tidig ÄL och undrar vad vi ska göra. De säger att så kan det inte vara. Ok, vi kör protokollet och åker upp när det är slut......en liten äggblåsa. En...

    Det gör de ingen IVF på.

    Vi fick en ins. Idag ska vi testa, men det finns inte tillstymmelse till känsla för graviditet. Nu måste vi acceptera att det inte blir något och jag vet inte hur!? Jag vet inte hur hon ska förlåta mig för att jag låtit henne gå igenom det här utan att stoppa fast jag visste hon var rädd? Jag vet inte hur jag ska förlåta mig själv.

    Jag vet inte hur vi ska överleva det här?

    Jag har upplevt mycket sorg i mitt liv, förluster som aldrig går att läka. Men det här kan vara det bland det värsta.....just för att vi för en liten stund bara.....hade drömmen i hand och nu har vi inget förutom tomhet kvar.

  • Svar på tråden Dags att acceptera det oundvikliga
  • Trött79

    Utforskat det alternativet med........absolut inte så att vi bryr oss om vi fött barnet eller gett någon annans barn ett hem. Men det är mycket jobb att börja om processen och börja hoppas igen. Det är svårt..... resultatet kan ju bli detsamma. Inte många länder som adopterar till samkönade och inhemsk adoption var inte så vanligt vad vi förstod.

  • UndrandeSökare

    Trött79-Har ni fått göra någon utredning? Typ kollat sköldkörtelhormoner (högt tsh kan göra att det inte blir nån graviditet). Kollat koagulationsprover, etc så det inte är något sånt som spökar.

    Ibland beror barnlöshet på överaktivt immunförsvar hos kvinnan som vill bli gravid, vilket kan innebära att kroppen aktivt försöker göra sig av med fostret. Det kan resultera i upprepade missfall eller att man inte blir gravid.

    Jag är en av dessa kvinnor som har överaktivt immunförsvar, men har rest utomlands för hjälp.

    Hör av dig om du vill veta mer.

  • Biet

    Hur kommer det sig att ni gör IVF varje gång?

    Har det inte räckt med insemination? Har ni provat olika donatorer så det inte har varit en o samma som er kropp inte matchar?

    Ibland kan det ju vara så också att ägget inte bara vill fastna. Känns hårt när det är så. Man vill så gärna att det skall lyckas.

    Har ni prövat någon "färsk" sperma från någon donator som inte varit frusen (heminsemination)?

Svar på tråden Dags att acceptera det oundvikliga