• berevant

Postpaket som förvinner

Jag har förlorat ett paket som Postnord har slarvat bort! {#emotions_dlg.djavulsk} Det är handgjorda samlarobjekt tillverkade i Ungern som skickats som rekommenderat brev (allt under 2 kg). Det tog 5 månader att tillverka. Det går inte att byta ut och skicka igen! På Ungerska postens hemsida och en internationell sida för att spåra paket, 17Track, kan jag följa den, "arrived at destination country", 3 november. men enligt Postnord har det inte passerat ankomstregistrering, varför? Var det är nu vet de inte! De inventerar sällan säger de! Har de en massa paket som ligger och skräpar på Arlanda utan att ta tag i det? Enligt deras kundtjänst måste försändelsen reklameras från avsändarlandet. Postnord är en katastrof!
    Kan man polisanmäla Postnord tro?

• Svar på tråden Postpaket som förvinner
  • viseversa

Postnord är ett skämt. Vet ingen som är nöjd med dom. Förstår inte ens varför dom får fortsätta. Dom hade bort vår 55"tv. Var ett jävla ringande och arga känslor och dom lovade att leverera den men det hände inte. Den stod på deras lager någonstans utanför Sthlm och dom visste inte vart. Men vi lyckades få hem den tillsist men det tog en jävla tid. Hatar postnord. Men kolla upp var dom har sitt lager och ring dit. Ev åk dit själv och se om paketet finns där.

• Aniiee

Förutom det Viseversa skrev så är det du kan göra är att klaga till PTS. De i sin tur kan inte gör något direkt i ditt ärende, men ju mer klagomål de får in desto hårdare tag kan de ta gentemot postnord generellt. Jag önskar att fler gjorde det, så att problemet uppmärksammas ännu mer, och PTS kunde sätta hårdare emot, så de får ordning på skiten.

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • berevant

Jag ska försöka allt jag kan att få tag på mitt paket eftersom det inte går att ersätta med ny produkt! Postnord har hand om posthanteringen på Arlanda och dit sägs utrikes försändelser inom EU komma om det klassas som brev. (Väger paketet under 2 kg är det "brev"). Avsändaren och jag ska reklamera men om de inte plockar fram det så vill jag polisanmäla! PTS ska jag anmäla till, tack för tipset!

• Rödtjärnens Anna

Kanske dyker paketet upp? Min sambos moster (50 mil bort) skickade ett paket med en liten present till vår nyfödde son i början av augsti. Paketet kom inte fram och vi frågade posten, brevbärare mfl. En dag i mitten av november dök paketet upp i vår brevlåda. Tur att moster hade köpt storlek 74, det tog över 3 månader att få paketet.

• nastyashell

Det väller in paket från utlandet till Arlanda. Bara för att det står att paketet har kommit till destinationslandet innebär inte det nödvändigtvis att Postnord har tagit emot det. Sannolikt ligger försändelsen i en bur på Arlanda i väntan på hantering. När Postnord scannar det kommer du kunna se det på postnord.se och följa det på väg till dig eller ditt ombud.

• berevant

Nej, att det står på 17Track att det "arrived at destination country" behöver tydligen inte betyda att det ankomstregistrerats. Jag har inte gett upphoppet. Hade trott att grejerna skulle komma som tröst efter att det blivit höst. Nu står hoppet till innan jul!

Svar på tråden Postpaket som förvinner