• Anzil
    Äldre 21 Nov 16:07
    2178 visningar
    9 svar
    9
    2178

    Kvinnor och män med skägg

    Jag kan begripa mig varför kvinnor skulle tycka män med lite skäggstubb kan verka trevlig, och det där normal mycket skägg, lagom.


     


    Men det där med väldigt mycket skägg, som om man inte har någon trimmer hemma eller hur jag nu skall förklara för mig. Hur kan man tycka det är något attraherade. Förstå mig rätt nu, jag ställer denna fråga för att jag vill veta, och förstå mer. Inte för att låta nedsättande, absolut inte.


    Som sagt, kan jag förstå varför kvinnor kan tycka de flesta dragen hos män är attraherade, men just det här med väldigt mycket skägg. Hur kan det vara attraherade ?


     


    Tack för svar!

  • Svar på tråden Kvinnor och män med skägg
  • äldreo­chklok­are
    Äldre 21 Nov 18:30
    #2
    garkanore skrev 2017-11-21 18:21:30 följande:

    Jag skiter fullständigt i dig och vad du tycker om mitt skägg,jag gillar mitt skägg och hur det klär mig och får ofta komplingar ,då dom flesta kvinnor vill ha MÄN inte fjortisar med en liten muppefjan på hakan

    Men jag har ett stort skägg för jag gillar det, sen vad du eller andra tycker om det skiter jag fullständigt i


    Varför skriver du så där?  Är du lite känslig Drömmer
  • Äldre 21 Nov 18:36
    #3
    +1

    Förstår det inte alls...skägg är i vägen för alt mysigt som jag ser det. Tycker det är ohygienskt och stickigt. Män med ett lagom kort skägg, ansat och välskött är väldigt sexigt!

  • Anzil
    Äldre 21 Nov 19:22
    #6
    Pumakvinna skrev 2017-11-21 18:36:46 följande:

    Förstår det inte alls...skägg är i vägen för alt mysigt som jag ser det. Tycker det är ohygienskt och stickigt. Män med ett lagom kort skägg, ansat och välskött är väldigt sexigt!


    Jo, lite sådär tänker jag också. Nu är jag en karl och är heterosexuell, men jag känner ändå att en karl passar kanske bra i att ha lite skäggstubb, men överdrivet mycket, tycker jag bara ser lite....Nja..Finner inte det exakta ordet, men jag blir lite nyfiken vad heterosexuella kvinnor finner för trevlighet med det.


    Jag vill bara återigen understryka att jag absolut inte påstår att någon är ful eller nedvärderar kvinnornas smak, utan jag ställer bara frågan av ren nyfikenhet.

  • Äldre 21 Nov 19:27
    #7

    Smaken är som baken helt enkelt. :) Lite omöjligt att säga varför man dras till vissa saker, man finner det bara attraktivt. Varför gillar vissa män kvinnor med hår ner till rumpan? För att de gör det. :)

    Min man växlar mellan helrakat och kortare skägg, men för min del hade han gärna fått odla ut det. Det blir ju mjukare och mysigare ju längre det är, och man förutsätter ju att de som vill få intima stunder håller sitt skägg rent.

  • Äldre 21 Nov 19:40
    #8
    +1

    Jag tror det rör sig om uråldriga instinkter hos vissa. Överlevnad. I långt och frodigt skägg ryms mycket matrester. Det kan ha varit en källa till föda för stenålderskvinnorna. Har själv hittat såväl halvätna kycklinglår som förkomna förpackningar med Risifrutti i mitt skägg när det var långt.

  • Äldre 21 Nov 23:27
    #9

    ja, det nöts ju ut och blir mjukare! nytrimmat skägg är för vasst. kan se mycket bra ut, men jag får utslag i hyn när min man har stubb. han låter det växa ur lite dock och det tycker jag ser allra bäst ut. jag kan tycka att det ser lite gulligt ut med ännu längre och lite yvigt skägg också, som om mannen har varit helt upptagen uppslukad av något och inte hunnit spegla sig pga aktiv livsstil / på resande fot eller dylikt och det kan vara attraktivt. men det handlar om någon ynka extra yvig cm då.. längre än så, mnjäe..

Svar på tråden Kvinnor och män med skägg