• Najsar­n
    Äldre 22 Nov 15:43
    20921 visningar
    4 svar
    4
    20921

    GPS klocka barn

    Hej! En "liten" djungel bland dessa klockor. Vissa säljs med kontantkort Telia och vissa säljs med abonnemang vilket jag inte vill ha. Någon som kan guida mig på vägen till julklappen? Barnet som ska ha klockan är 9 år. 

  • Svar på tråden GPS klocka barn
  • cb66
    Äldre 22 Nov 15:57
    #1

    Ska du övervaka barnet hela tiden eller bara efter skolan? Tänker du använda nån webbapp eller vill kolla barnets varje steg från datorn?

  • Äldre 22 Nov 16:15
    #2

    Ja råde dig att inte köpa en gps klocka läs denna artikel innan mobil.nsd.se/nyheter/varning-kop-inte-gps-klocka-at-ditt-barn-nm4671016.aspx

  • Najsar­n
    Äldre 22 Nov 22:47
    #3
    cb66 skrev 2017-11-22 15:57:20 följande:

    Ska du övervaka barnet hela tiden eller bara efter skolan? Tänker du använda nån webbapp eller vill kolla barnets varje steg från datorn?


    Jag tänkte nog mer använda funktionen skicka sms "kom hem och ät" eller när hen åkt på hockey träning direkt från skolan. Då inte mobilen ska med till skolan så tänkte jag smart med en sån klocka som inte går göra annat än ringa och skriva med. Dels ser jag om hen är på plats och kan ringa samt hen kam ringa.
  • Najsar­n
    Äldre 22 Nov 22:48
    #4
    sosso98 skrev 2017-11-22 16:15:04 följande:

    Ja råde dig att inte köpa en gps klocka läs denna artikel innan mobil.nsd.se/nyheter/varning-kop-inte-gps-klocka-at-ditt-barn-nm4671016.aspx


    Opss det lät såg inte så bra ut, får ta sig en funderare med andra ord. Vet inte om det var någon som blev godkänd
Svar på tråden GPS klocka barn