• sigge1235

    Resa LKPG-GBG 3.5 vecka innan BF?

    Vi har en teamdag och julfest i GBG med mitt jobb den 8/12, jag har BF 2/1. Jag har mått bra i graviditeten och förutsatt att jag fortsätter med det, tycker ni att jag kan åka? Det blir tåg då, resan tar väl ungefär 3 h enkel väg. 

    Och hur gör man om man får värkar på tåget?? Eller om jag får det i GBG, ska jag ta en taxi hem eller söka upp ett sjukhus i Götet?

  • Svar på tråden Resa LKPG-GBG 3.5 vecka innan BF?
  • Carambolan

    Jag hade absolut åkt, men så är jag inte så stort kontrollfreak heller Med mitt tredje barn gjorde jag min sista arbetsvecka i andra änden av landet två veckor före BF. Då tänkte jag att i värsta fall finns det säkert bra förlossning där också.

    Är det ditt första barn? I så fall kommer värkarna troligen inte hinna starta, öka och gå in i krystfas på bara tre timmar så OM det mot förmodan händer just när du sitter på tåget kan du ta en alvedon och försöka ta det lugnt resten av resan. Skulle det trots allt bli en riktig racerförlossning kan tågvärden säkert hjälpa dig att ringa sjukhuset så att en ambulans möter upp vid nästa station.

  • Carambolan

    Taxi mellan GBG och Linköping låter dyrt så jag hade nog satt mig på tåget och hoppats på det bästa om det inte känns som att förlossningen är VÄLDIGT på gång (Då hade jag åkt till sjukhuset i GBG).

Svar på tråden Resa LKPG-GBG 3.5 vecka innan BF?