• Mammatilltre84

    mamma behöver stöd.

    har en son på snart 11. (aspergers) han har under hösten mått sämre och sämre. Började 4an och fick nya lärare, fick byta medicin) från concerta till elvanse till equasym) har varit i nästan daglig kontakt med habiliteringen då sonen slår sig själv, har jättemycket oro, pratar om att inte vill leva. inte vill gå till skolan. och trots att vi levt med denna diagnos i nästan 5 år så känner jag mig vilse. 

    Jag behöver få hjälp och stöd i att få min son att må bättre, han är väldigt mammig och vaktar sin mamma. samtidigt så kan han vara väldigt elak och taskig mot sin mamma, och har han då sagt något elakt så får han ju sedan en hemsk ångest för vad han sagt. 

  • Svar på tråden mamma behöver stöd.
  • Cissi75x

    Om jag var du skulle jag sluta att försöka medicinera bort en medfödd psykisk avvikelse och istället lära barnet att leva med det och göra det bästa av situationen. Lära barnet att älska sig själv och att förstå att han duger som han :) Människor med aspergers brukar vara mycket bra på att fokusera t.ex och det finns massor av yrken där det är till nytta, ex. inom it/programmering, forskning mm.

    Det kan nog vara nyttigt också om han får träffa andra barn med aspergers och att du får kontakt med andra föräldrar till barn med autism. Finns flera föreningar, forum och grupper på nätet om du googlar på det.

  • legomum
    Mammatilltre84 skrev 2017-11-22 20:41:24 följande:

    har en son på snart 11. (aspergers) han har under hösten mått sämre och sämre. Började 4an och fick nya lärare, fick byta medicin) från concerta till elvanse till equasym) har varit i nästan daglig kontakt med habiliteringen då sonen slår sig själv, har jättemycket oro, pratar om att inte vill leva. inte vill gå till skolan. och trots att vi levt med denna diagnos i nästan 5 år så känner jag mig vilse. 

    Jag behöver få hjälp och stöd i att få min son att må bättre, han är väldigt mammig och vaktar sin mamma. samtidigt så kan han vara väldigt elak och taskig mot sin mamma, och har han då sagt något elakt så får han ju sedan en hemsk ångest för vad han sagt. 


    Gå med i fb grupper med denna inriktning. DÄR kan du få stöd och hjälp att hur gå vidare
Svar på tråden mamma behöver stöd.