• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor - Är skägg sexigt?
  • Anonym (A)

Inte alls i mitt tycke.

• Abegayle70

Nej.

Det går helt bort.

have a dream for breakfast and another one for life
  • Anonym (Skägg)

Ett kort skägg kan vara det men mustasch är osmakligt.

• Anonym (Karl)

Misstänker att det är åldersrelaterat. Det är ett ganska nytt mode med helskägg, på andra sidan sekelskiftet var det inte så vanligt.
    Skulle tro att många yngre tycker det är sexigt och dom som är äldre tycker inte det är sexigt. Men det är bara en hypotes att diskutera omkring, ingen sanning.

• sextiotalist
    Anonym (Karl) skrev 2017-11-23 14:09:50 följande:

Misstänker att det är åldersrelaterat. Det är ett ganska nytt mode med helskägg, på andra sidan sekelskiftet var det inte så vanligt.

Skulle tro att många yngre tycker det är sexigt och dom som är äldre tycker inte det är sexigt. Men det är bara en hypotes att diskutera omkring, ingen sanning.

Jag är äldre och tycker skägg kan vara sexigt.
  • Stårschan

Mycket tjusigt. Jag anser att de flesta män passar bättre i skägg än helrakat.

• Physalis

Av den män som visades i länken tyckte jag endast 3 passade bättre i skägg än utan, på de bilderna, en fjärde vet jag egentligen ser bättre ut i skägg, men inte just det skägget som är på bilden.

Det viktigaste är att skägget sköts om. Låter man det bara växa och tror att det ska bli snyggt så ska man ha väldig tur.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Karl)
    sextiotalist skrev 2017-11-23 14:14:27 följande:
    Jag är äldre och tycker skägg kan vara sexigt.
    Ok, då stämde nog inte min hypotes. Min fru tycker det är osexigt med skägg, jag gick lite på hennes åsikt.
  • sextiotalist
    Anonym (Karl) skrev 2017-11-24 09:08:54 följande:
    Ok, då stämde nog inte min hypotes. Min fru tycker det är osexigt med skägg, jag gick lite på hennes åsikt.
    Jag tyckte skägg var fult när jag var yngre, ju äldre jag blivit ju mer uppskattar jag det. Tyvärr så delar inte min sambo min uppfattning, utan rakar av det en gång i veckan :).

Min pappa hade skägg, så det kan påverkat lite
    Jag tycker ofta slätrakade medelålders män ser lite "barnsliga" ut, dvs mer som 25-30-åringar än deras riktiga ålder.
  • Anonym (mm)

Jag röstade nej då jag alltid ansett att det är så obehagligt att kyssa någon med ansiktsbehåring. Är lyckligt gift med en man som tack och lov inte vill ha skägg :) 

Kan visst se att vissa passar i lite ansat kort skägg men det övervägande är att det finns så otroligt fula skägg också (typ Anders Bagge) eller såna där fåniga små goatees osv. Jag tycker helt enkelt det är fult. 

Svar på tråden Kvinnor - Är skägg sexigt?