• RickyD

Är min flickvän gravid?

Hej!

Jag och min flickvän har försökt skaffa varn ända sen juli,

då hon plockade ut sin p-stav.

Men hon fick inte sin mens förens 27:e Oktober 2017 nu,

då det tog sin tid innan kroppen ställt om sig till det normala!

Min flickvän laddade ner en app för att beräkna ägglossning och nästa mens osv.

Och 27:e oktober fick hon som sagt sin första mens sen hon tog ut å-staven i Juli

och söndagen den 5:e november hade hon ägglossning enligt appen!

Vi hade sex totalt kanske 4-5 gånger under fredag-lördag alltså mellan 3:e-4:e november.

Och enligt appen då, så skulle hon ha haft sin mens i måndags 20:e November!

Och idag är det Torsdag och ingen mens ännu...

Vill tillägga att hon känt förändring med brösten,

som att dom blivit lite tyngre och fylligare ådrorna på brösten syns mer nu!

Kan hon vara gravid, eller är det bara att vi inbillar oss något?

Inga andra tecken på graviditet har hon känt av, ja förutom att hon blivit extra trött och somnar i telefon på kvällarna med mej! (Bor ej ihop ännu) men vi ska göra det snart!

Vill som sagt bara ha svar på om hon kan tänkas vara gravid!?

Så inga påhopp eller spydigheter tack!

Mvh 2 förväntansfulla bebis längtare!:)

• Svar på tråden Är min flickvän gravid?
  • Anonym (kan vara)

Ni måste ta ett test för att ta reda på om hon är gravid det är ju omöjligt fôr oss att veta det

• Anonym (M)

Ta ett test. Man kan vara gravid även utan minsta symtom så det finns inget symtom man kan säga är självklart pga graviditet.

• RickyD

Okej, ja vi hade tänkt göra det med clearblue testet som vi har kvar här!

Vet att vi måste göra ett test först för att vara och bli säkra på svaret vi undrar över!

Men tänkte ändå höra, vad ni tror!?

även om det kan vara svårt att veta,

bara sådär! Är bara så förväntansfulla och kan verkligen inte sova!????

• RickyD

Men det gör vi på lördag!

Hon kommer ju inte hem hit förens imorgon (fredag) och vi tänkte göra testet på lördag morgon, till morgonpisset!????

• Anonym (MD)

Är ju typ en 50/50 chansning, så rätt ointressant vad någon här tror. Men klart det finns en chans eftersom ni aktivt försöker bli gravida och därmed haft sex under ägglossning samt att hennes mens är sen. Men omöjligt att ge något mer riktigt svar än så, kan bara ett graviditetstest göra

• Anonym (K)

Som tidigare skrivits är det omöjligt förr oss att säga eller ens gissa. Ni måste testa för att få svar. Men chansen att bli gravid om man prickar ägglossning (vilket jag antar att ni har gjort eftersom ni aktivt försöker bli gravida) är 20-25% om man är 25-30 år.

• Anonym (kan vara)
    RickyD skrev 2017-11-24 00:21:14 följande:

Okej, ja vi hade tänkt göra det med clearblue testet som vi har kvar här!

Vet att vi måste göra ett test först för att vara och bli säkra på svaret vi undrar över!

Men tänkte ändå höra, vad ni tror!?

även om det kan vara svårt att veta,

bara sådär! Är bara så förväntansfulla och kan verkligen inte sova!????

Förlåt men hur gammla är ni? Vadå va andra tror? Ta ett test! Skapade inte du en liknande tråd förra månaden där du rabbla upp varje symtom din flickvän hade? Du fick samma svar där om att ta ett test.
Svar på tråden Är min flickvän gravid?