• Anonym (Broken Angel)

När ens sambo varit otrogen men ändå inte

Vet inte vad jag ska ta mig till riktigt. Efter en riktigt dålig magkänsla, skulle aldrig gjort det annars, så tittade jag i sambons mail eftersom jag misstänkte att han skrev med en kollega som varit flirtig mot honom. Där hittade jag en inloggning till nån sida som hette secretdejting.com och fick direkt en klump i magen.

Kollade in på hans konto och ser att han pratat snusk med tjejer.. Vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som om livet är raserat. Ska jag konfrontera honom? har sån otrolig ångest :(/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-24 20:47
    Han har ju inte fysiskt mött någon vad jag kunde se än. Vet inte vad jag ska göra. Kan jag förlåta honom

• Svar på tråden När ens sambo varit otrogen men ändå inte
  • SigridSolis

Fina du. Jag har varit med om liknande väldigt nyligt. Då skriver: När ens sambo varit otrogen men ändå inte,  så jag undrar först och främst om du verkligen ser det som att han inte har varit otrogen mot dig? Jag anser otrohet som allting någon gör mot en i smyg, för att de själva vet att det är fel. Otrohet startar redan när man börjar radera sms, brukar jag tänka.

Ta hand om dig <3 Du är inte ensam, min ängel.

• Anonym (N.O)

Jag kan bara gå till mig själv i denna frågan! Jag hade aldrig någonsin accepterat detta! Jag hade ställt min partner frågan om jag inte räcker för att tillfredsställa hans behov ? Personligen så tycker jag att du absolut inte bara skall finna dig i detta utan konfrontera det med honom och fråga vad som inte stämmer ! Du förtjänar en partner som är trogen på alla plan :)

• TriC

Det hela är väldigt enkelt! Om du är säker på att han gjort som du skriver så kasta ut honom. Han förtjänar dig inte. 

• Anonym (Släng)

Mitt ex som ja var förlovad med gjorde samma sak och ja lämnade honom utan att blinka. Jag har inte pratat med honom på 13 år och ångrar inte en sec. Va stark det han gör är otrohet. Stor kram

• Anonym (Broken Angel)

Tack för era svar, men när det inte är något fysiskt som hänt så vet jag liksom inte om jag kan bli så arg att jag vill kasta bort allting. Ska jag konfrontera honom? Fråga hur och varför vi hamnat här. VET Inte vart jag ska ta vägen!

Era svar betyder jättemycket för mig! Kyss

• Anonym (Gå)
    Anonym (Broken Angel) skrev 2017-11-24 22:48:58 följande:

Tack för era svar, men när det inte är något fysiskt som hänt så vet jag liksom inte om jag kan bli så arg att jag vill kasta bort allting. Ska jag konfrontera honom? Fråga hur och varför vi hamnat här. VET Inte vart jag ska ta vägen!

Era svar betyder jättemycket för mig!

Lämna och se dig inte om
  • Anonym (Broken Angel)
    Ascendere skrev 2017-11-24 22:58:54 följande:

Var du sexuellt attraherad av din sambo veckorna innan detta uppdagades?

jaa det var jag, även om vi såklart inte har samma sex som i början av relationen, så som det blir. Men jag klagar inte
  • RJEL

De där är första steget till att vara otrogen. Varför annars skriva med andra?
    Skulle tro att är han redan i de stadiet så kan han nog ta nästa om någon skulle erbjuda sig i en chatt och bor i samma stad.

Du ska helt klart konfrontera honom..

• Anonym (Tillit = 0)

Du skall alltså konfrontera honom med att säga att du snokat i hans privata mail?

Han må ha gått över gränsen men det har även du!

Istället kanske du skall fokusera på vad det är han saknar hos dig som han inte får och försöka ge honom den biten!

Det gäller även dig sjölv eftersom du fick ett behov att kontrollera honom..

Ingen relation mår bra av att du konfronterar honom och ställer krav med utgångspunkt på att du själv gjort fel och brutit mot hans integritet

Han kommer ge dig svar och han kommer be om ursäkt sedan kommer han förakta dig och du kommer inte kunna sluta att kontrollera honom = dåligt upplägg för långvarig relation

Svar på tråden När ens sambo varit otrogen men ändå inte