Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-24 22:18:45 följande:
Tack ni förstod! Blir ändå att man tänker att de är mitt fel att jag sitter i denna sits.. vi pratade ändå 20 min och hon hörde hur ledsen jag var. Förmodligen är dom trötta på sitt jobb..
Ja de fick mig att tänka litegranna att folk verkligen skiter i andra, man kör sitt egna race och vi lever i en sån generation där vi helt enkelt är för trötta efter jobbet, så de vänner som mår dåligt orkar vi till slut inte stötta. Så kändes de. Nu vågar jag verkligen inte ringa till något liknande ställe igen :(
Kan man ringa till Minds volontärer? Är de psykologer där?
Saken är att jag har en liten hund och läggs jag in så kan ingen passa honom, då jag inte har någon!
Finns ingen hundvakt jag kan betala då jag är sjukskriven. (Lever på existensminimum)
Sen riskerar man förlora lägenheten om man är inlagd hörde jag från för flera år sen. Sen ger dom en bara mediciner, jag låg på sjukhus som barn och de var en skräckupplevelse!
Dessutom blir man helt grötig i huvudet av medicinerna dom ger en, vilket gör att man vill sova, sover jag så drömmer jag och då kommer alla obehagliga minnen upp.
Så därför berättar jag aldrig helt ut till psykologer/ kuratorer osv hur jag mår. (De att avsluta ens liv, allt annat är jag öppen med)
Det är faktiskt väldigt jobbigt man aldrig kan vara helt ärlig och säga att man faktiskt inte vill leva. Sen de skrämmande är att de finns ändå inget dom kan göra. Jag kommer inte få hamna före i nån kö och man blir ändå hemskickad med lite piller 2 veckor senare..
Egentligen behöver jag bara en kram och någon som säger att allt ska bli bra igen :(
Många som arbetar som volontärer på MIND är psykologi studerande samt socionom studerande och mycket engagerade och de gör detta utan betalt. Du kan absolut ringa och prata med någon volontär för de finns där för just dig och alla som mår psykiskt dåligt.
Du kommer absolut inte ångra dig. Ibland så behöver man få ventilera sitt mående med någon som man faktiskt kan prata helt öppet med vilket du kan då du kan vara helt anonym. Du får råd och stöd och jag tror att du kommer att tycka att det kanske är det bästa steget du tagit på länge. Du behöver inte vara det minsta orolig så bara våga ta steget och ring eller chatta.