Jag har blivit lurad! Köpte en dator utan att man kan stoppa in skica - Köpte en...
Hej!
Jag köpte en dator för länge sedan, de rekommenderade mig att köpa den. Men jag behövde en dator som man kunde stoppa i DVD-skivor. Jag hittade en bra dator, som sagt, som de rekommenderade, och menade att jag kan köpa en tillebhör till datorn, som jag kunde stoppa i DVD-Skivan.
Jag frågade säljaren ungefär två gånger, om man behövde ladda ner någonting, eller köpa någon app till datorn, så att den kan hantera en DVD-skiva/spela upp den i videoformat.
Jag fick svaret nej, och sådant finns redan på datorn.
Jag köpte datorn, och använde inte den där extra tillbehören, tills den skulle komma till användning, vilket den gjorde efter ett par månader, liksom nu.
Nu har jag den, och skall stoppa i en DVD-skiva. Fungerar inte alls, och datorn rekomenderar mig ladda ner en app. Jag klickar på rutan, och alla appar som jag behöver kostar pengar.
Besviken och arg. Jag känner mig lurad, och vet inte alls vad jag skall göra nu.
Fråga: Vet ni någon app, som är fullkomlig gratis och lagligt, som jag kan ladda ner.
Fråga två: Är inte detta olagligt ifrån försäljaren som utlovade mig saker som inte ens var sanning.