• Anonym (MissD)

    Till er med herpes!

    Vill lämna ett tips till er med herpes!

    Har känt värk och irritation ett par dagar och trott att det berott på skav av annat. Men igår tilltog det och såg att jag fått ett herpes utbrott med en klunga blåsor. Blev arg på mig själv, borde ju ha fattat att herpes var på gång och påbörjat behandling...

    Hur som helst lade jag direkt Oreganoolja utspädd med kokosolja på området. Vid läggdags gjorde jag om proceduren och lade även på en kompress indränkt med Kollodialt silvervatten som fick vara på över natten. Idag är blåsorna bättre! Finns fortfarande kvar men betydligt mindre och har inte spruckit, det är alltså påväg tillbaka. Kommer fortsätta behandla idag och hoppas på att allt är borta imorgon.

    Tänker om jag hade fattat att herpes var påväg och startat behandlingen tidigare så hade jag kanske kunnat stoppa utbrottet helt. Tycker det är mycket bättre att behandla med naturlig produkter än med receptbelagda mediciner. Medicinerna behandlar ju bara symtomen men Oreganoolja försvagar ju även viruset, och kan även tad i kapslar. Finns mycket på nätet och youtube.

  • Svar på tråden Till er med herpes!
  • Anonym (Anonym)

    Ett annat tips om man får herpes på läppen (vet inte vart du fick det?) är att direkt när man ser det är på väg börja dränka det i basiron den med 10%, och ha på ett lager hela tiden, det dödar munsåret innan det hinner bryta ut så mycket i alla fall på mig. Tror inte alls på anti och allt vad som finns, har provat men tycker inte dom gör någon skillnad

Svar på tråden Till er med herpes!