• Anonym (Blir snart galen)

Hur komma på andra tankar o undvika otrohet?

Har varit tillsammans med min man i över 15 år. Vi närmar oss 40 år. Har det bra i vårt förhållande o jag har aldrig kollat på andra killar tidigare.

Men för ca 6 månader sedan kände jag plötsligt jordens spänning i luften när jag träffade en jämnårig man som jobbar i barnens skola. Helt plötsligt lägger jag märke till honom och känner en stor attraktion. Vi spanar in varandra och har trevligt när vi ses, men det blir ju inte många minuter per dag....och egentligen vet jag ju inte särskilt mkt om honom. Men nu tänker jag på honom 24/7. Vet ju i hjärnan att det är helt fel och att detta inte kommer att leda till något bra men ändå vill kroppen bara att vi ska ligga med varandra.

Frågade min man om vi ska ha ett öppet förhållande men han tvärvägrar o egentligen vill jag ju inte att han ska ligga med andra. Vill helt enkelt ha kakan kvar o äta den!

Hur får man bort dessa tankar? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Hur komma på andra tankar o undvika otrohet?
  • Tobythegunn
    Anonym (Blir snart galen) skrev 2017-11-25 19:48:17 följande:

Har varit tillsammans med min man i över 15 år. Vi närmar oss 40 år. Har det bra i vårt förhållande o jag har aldrig kollat på andra killar tidigare.

Men för ca 6 månader sedan kände jag plötsligt jordens spänning i luften när jag träffade en jämnårig man som jobbar i barnens skola. Helt plötsligt lägger jag märke till honom och känner en stor attraktion. Vi spanar in varandra och har trevligt när vi ses, men det blir ju inte många minuter per dag....och egentligen vet jag ju inte särskilt mkt om honom. Men nu tänker jag på honom 24/7. Vet ju i hjärnan att det är helt fel och att detta inte kommer att leda till något bra men ändå vill kroppen bara att vi ska ligga med varandra.

Frågade min man om vi ska ha ett öppet förhållande men han tvärvägrar o egentligen vill jag ju inte att han ska ligga med andra. Vill helt enkelt ha kakan kvar o äta den!

Hur får man bort dessa tankar? Vad ska jag göra?

Tror inte du kommer få bort dem, så länge ni fortsätter att ses. Om han nu känner likadant kommer ni säkerligen hamna i säng förr eller senare. Det bästa hade ju varit att aldrig mer se denna man, men det är väl något som inte är möjligt?

Du är redan otrogen i tankarna så att säga och det leder ju bara en väg. Väldigt svårt när du känner att du vill det så mycket. Men som sagt, det enda tror jag skulle vara att aldrig mer se honom. 

Happiness, only real when shared
  • Anonym (...)

Lite samma situation här..

Vi har varit tillsammans drygt 10 år och har barn ihop. Vi har haft ett stabilt och bra förhållande men min sambo ser mig inte öht. Inga komplimanger, inga kyssar, ingen närhet. Har vi sex vill han knappt ta i mig och vi har bara sex i ställningar där vi knappt har någon kontakt. Jag har "gillat läget" och liksom accepterat att "jag är väl så ful då".

Tills för 2 månader sedan, då en av barnens klasskompis pappa och jag började prata lite. Han är dessutom en vän (inte nära dock) till min sambo så vi har träffats nån gång på så vis också.

Han är vaaansinnigt attraktiv! Han ger mig mer komplimanger på en kväll än min sambo gett mig på 10år och jag börjar känna att jag kanske inte är så ful som min sambo alltid fått mig att tro.

Jag älskar min sambo, han är min tonårskärlek, och jag vill inte kasta bort allt vi byggt upp. Men jag tappar andan varje gång jag träffar den andra killen och han skriver om allt han vill göra med mig och det är precis ALLT jag hungrar efter i mitt förhållande.

Min sambo vill inte ha ett öppet förhållande. Jag vill inte vara otrogen. Men kan verkligen inte sluta tänka på allt jag vill att den andra killen ska göra med mig. Är så attraherad av honom att jag inte vet vart jag ska ta vägen snart!

• Anonym (Blir snart galen)

Anonym (...)

Låter ännu jobbigare!

Trist med en man som aldrig ger dig komplimanger så förstår att du fantiserar om den andra mannen!

Jag har ju faktiskt ingen aning om den andra mannen är attraherad av mig eller inte!

Får bara den känslan men har ju inte smsat/chattat med honom...

• Anonym (...)
    Anonym (Blir snart galen) skrev 2017-11-25 20:34:39 följande:

Anonym (...)

Låter ännu jobbigare!

Trist med en man som aldrig ger dig komplimanger så förstår att du fantiserar om den andra mannen!

Jag har ju faktiskt ingen aning om den andra mannen är attraherad av mig eller inte!

Får bara den känslan men har ju inte smsat/chattat med honom...

Vi pratar nästan dagligen och han visar väldigt tydligt att han är attraherad av mig med. Jag skulle kunna gå till honom när som helst och jag vet att han gör allt det jag vill att han gör med mig. Det är underbart att ha någon som trånar efter mig så, nån som verkligen är attraherad av mig. Samtidigt är det en förbannelse för det får mig ju bara att vilja ha honom mer.

Vi träffas några gånger i veckan då våra barn har samma fritidsaktiviteter. Han visar tydligt (men ändå diskret) att han vill ha mig och jag kan knappt andas när jag ser honom. Det är så vansinnigt jobbigt och underbart på samma gång! :(
  • Anonym (bacillus subtilis)

Man lägger den energin på sin egen man i sängen istället, så får ni en nytändning och det andra kommer att gå över om några månader. Jag har gjort fyra sådana rundor hittills.

Det är bara kroppen som försöker luras lite men om du inte vill byta partner för att relationen annars är dålig så finns det väldigt liten anledning att falla i kåtfällan.

Gräset är sällan grönare på andra sidan säger de vänner jag har som har lämnat för en annan och det är en och annan som ångrar sig. Vardagen kommer alltid tillbaka när förälskelsefasen är över, och det är inom 6-12 månader för de flesta.

• Anonym (...)
    Anonym (bacillus subtilis) skrev 2017-11-25 21:03:00 följande:

Man lägger den energin på sin egen man i sängen istället, så får ni en nytändning och det andra kommer att gå över om några månader. Jag har gjort fyra sådana rundor hittills.

Det är bara kroppen som försöker luras lite men om du inte vill byta partner för att relationen annars är dålig så finns det väldigt liten anledning att falla i kåtfällan.

Gräset är sällan grönare på andra sidan säger de vänner jag har som har lämnat för en annan och det är en och annan som ångrar sig. Vardagen kommer alltid tillbaka när förälskelsefasen är över, och det är inom 6-12 månader för de flesta.

I mitt fall är det inte riktigt så enkelt. Jag ger min sambo massvis med förslag och idéer på hur vi kan hetta upp sexlivet och jag ger verkligen ALLT i sängen men han är tyvärr inte intresserad av annat än "vaniljsex". Förspel: direkt smeka på klitoris tills jag nästan kommer. Samma varje gång, ingen spänning. Inga kyssar, ingen närhet i övrigt. Sex: alltid i samma ställningar, helst utan nån kroppskontakt i övrigt. Inga kyssar då heller. Jag är helt utsvulten på vanlig kroppskontakt.

Jag är inte ute efter någon förälskelse. Har det helt okey i övrigt med min sambo och vill inte lämna honom. Men jag skulle göra vad som helst för en timme ensam med den andra killen. Hemskt men sant!
  • Anonym (Gräsligt)

Till TS och övriga som tronar efter andra män.

Har ni tagit upp hur ni känner med er partner? Verkligen rakt ut sagt "Hörrudu, nu är det så att det känns väldigt platt och intetsägande i den romantiska / intima kontakten mellan oss, och det har gjort att jag fått upp ögonen för andra män jag ser, jag vill inte detta men jag svälter i vår relation och får jag ingen respons kommer det bara bli ännu mer attraktion till en annan man, det är lika mycket mitt ansvar att beröra som ditt ansvar att engagera dig i vad jag behöver. Så antingen måste du våga lite mer i sängen / ge mig komplimanger / uppvakta mig/ behandla mig som att du dejtar mig och jag är hetaste i världen,eller så varnar jag för att jag kommer dregla efter andra, jag tycker om allt i vår relation men jag är en kåt kvinna, jag behöver höra att jag är sexig vacker jag behöver kyssar och uppvaktande ibland!!"

Sen håller jag med den som skrev gräset är inte grönare på andra sidan. Ni fantiserar om en kropp ni pratat med ni har ingen aning hur de vore utan kläder, om de bara behöver få sig ett skjut sen ignorerar er, hjärnan lurar er att det är någon charmig riddare, han kanske har skabb liksom vad vet ni? Han kanske vill ta Er i rumpan och sen klart, ni vet ju ingenting allt är bara flickfantasier.

Sen för egen del.

Jag förstår inte hur det går till att andra män blir intressanta om min man känns sval. Det är då jag gör allt för att han ska förstå hur jag känner! Samtidigt som jag LYSSNAR på honom med. Varför vill inte han kyssas smeka ha passion i vårt sexliv, känner han sig tråkig,ful, dålig, är det något han tänker på som distraherar? Hur mår min man egentligen?

Han är inte en produkt jag byter ut så fort han inte tillgodoser allt jag begär vad är det för mentalitet?

Hur gör ni om er man skulle bli med om en olycka och Hamna i koma? Skulle ni knulla runt då?

Min man är alltid det enda gräset oavsett om han inte bekräftar mig som jag önskar alla gånger. Det är faktiskt min skyldighet att bekräfta och uppskatta mig själv.

• Anonym (...)
    Anonym (Gräsligt) skrev 2017-11-25 22:24:07 följande:

Till TS och övriga som tronar efter andra män.

Har ni tagit upp hur ni känner med er partner? Verkligen rakt ut sagt "Hörrudu, nu är det så att det känns väldigt platt och intetsägande i den romantiska / intima kontakten mellan oss, och det har gjort att jag fått upp ögonen för andra män jag ser, jag vill inte detta men jag svälter i vår relation och får jag ingen respons kommer det bara bli ännu mer attraktion till en annan man, det är lika mycket mitt ansvar att beröra som ditt ansvar att engagera dig i vad jag behöver. Så antingen måste du våga lite mer i sängen / ge mig komplimanger / uppvakta mig/ behandla mig som att du dejtar mig och jag är hetaste i världen,eller så varnar jag för att jag kommer dregla efter andra, jag tycker om allt i vår relation men jag är en kåt kvinna, jag behöver höra att jag är sexig vacker jag behöver kyssar och uppvaktande ibland!!"

Sen håller jag med den som skrev gräset är inte grönare på andra sidan. Ni fantiserar om en kropp ni pratat med ni har ingen aning hur de vore utan kläder, om de bara behöver få sig ett skjut sen ignorerar er, hjärnan lurar er att det är någon charmig riddare, han kanske har skabb liksom vad vet ni? Han kanske vill ta Er i rumpan och sen klart, ni vet ju ingenting allt är bara flickfantasier.

Sen för egen del.

Jag förstår inte hur det går till att andra män blir intressanta om min man känns sval. Det är då jag gör allt för att han ska förstå hur jag känner! Samtidigt som jag LYSSNAR på honom med. Varför vill inte han kyssas smeka ha passion i vårt sexliv, känner han sig tråkig,ful, dålig, är det något han tänker på som distraherar? Hur mår min man egentligen?

Han är inte en produkt jag byter ut så fort han inte tillgodoser allt jag begär vad är det för mentalitet?

Hur gör ni om er man skulle bli med om en olycka och Hamna i koma? Skulle ni knulla runt då?

Min man är alltid det enda gräset oavsett om han inte bekräftar mig som jag önskar alla gånger. Det är faktiskt min skyldighet att bekräfta och uppskatta mig själv.

JA, vi har pratat om det här. Jag har talat om att det är andra killar som hört av sig och flirtat, att jag vill ha mer bekräftelse och uppmärksamhet, att jag behöver mer. Han lyssnar, men det blir inte bättre.

Angående den andra killen, har sett honom i princip naken (badshorts) och han är verkligen INTE oattraktiv utan kläder. Jag struntar i om han bara är ute efter att sätta på mig, jag är ju inte ute efter något mer heller?
  • Anonym (...)
    Robert 832 skrev 2017-11-25 23:05:26 följande:

Måste du undvika det då? Du säger ju att du bara vill ha äventy

Frågar du mig eller TS?

Jag är nog för feg. Är rädd för att han ska få veta och jag vill inte såra honom. Skulle jag veta hundra procent säkert att han inte skulle få reda på det skulle jag nog inte tveka.. det man inte vet mår man inte dåligt av och vårat förhållande skulle inte påverkas av att jag hade en affär, mer än att jag blir en gladare och lyckligare tjej att leva med.
Svar på tråden Hur komma på andra tankar o undvika otrohet?