Sticka under nageln, vad gör man?
För drygt en vecka sedan fick jag en sticka under nageln. Den var ljusbrun så jag tror den kommer från en träkorg. Den låg en bit in liksom längs med nageln så det gick inte att få tag i den.
Jag väntade bara trots att det började göra ont i fingret och nu har nageln släppt från fingret kanske 3-4 mm högst upp på ena sidan. Jag kan inte längre se stickan. Det verkar inte vara infekterat för fingret är inte rött eller svullet och om jag låter det vara känns det inget. Det gör ont om jag trycker med fingret på något eller petar för mycket på nageln. Det är inget var eller så utan det ser snarare torrt ut där det har släppt.
Kommer stickan komma ut av sig själv? Behöver jag göra något? Ska jag ha plåster på så inget smuts kommer in under nageln eller ska det inte vara det så den kan fortsätta öppna sig? Kommer jag tappa hela nageln? :/ Måste jag gå till en läkare eller blir det bra av sig självt? Jag kan inte längre se stickan men det är lite rött under nageln så jag kanske inte skulle se den även om den är kvar. Jag kan inte peta runt under nageln för det gör för ont.