• Äldre 26 Nov 14:48
    9906 visningar
    4 svar
    4
    9906

    Hur spärrar jag röstsamtal och tillåter sms? iPhone.

    Som rubriken lyder. Jag vill att sms går fram och samtal blockeras.

    Hur gör jag det?

  • Svar på tråden Hur spärrar jag röstsamtal och tillåter sms? iPhone.
  • Äldre 6 Dec 00:50
    #1

    Telefon

    Om du är i appen Telefon under Senaste trycker du på info bredvid telefonnumret eller kontakten som du vill blockera. Bläddra ned till skärmens nederkant och tryck sedan på Blockera den här uppringaren.

    FaceTime

    Om du är i appen FaceTime trycker du på info bredvid telefonnumret eller kontakten som du vill blockera. Bläddra ned till skärmens nederkant och tryck sedan på Blockera den här uppringaren.

    Har samsung så kan ej testa om det stämmer. Men enligt google är det så

  • Äldre 7 Dec 21:57
    #2
    Spislucka skrev 2017-12-06 00:50:24 följande:
    Telefon
    Om du är i appen Telefon under Senaste trycker du på info bredvid telefonnumret eller kontakten som du vill blockera. Bläddra ned till skärmens nederkant och tryck sedan på Blockera den här uppringaren.

    FaceTime
    Om du är i appen FaceTime trycker du på info bredvid telefonnumret eller kontakten som du vill blockera. Bläddra ned till skärmens nederkant och tryck sedan på Blockera den här uppringaren.

    Har samsung så kan ej testa om det stämmer. Men enligt google är det så
    Jo men om man blockera uppringaren så blockas ju även SMSen också. Det är ju något TS inte vill.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Äldre 8 Dec 02:58
    #3
    EnAnonumius skrev 2017-12-07 21:57:32 följande:
    Jo men om man blockera uppringaren så blockas ju även SMSen också. Det är ju något TS inte vill.
    Som jag sa så har jag inte Iphone, och gjorde därför bara en sökning på google för att hjälpa TS. Så exakt hur tänker du att jag ska veta ifall sms blockeras med när det inte står något om det i texten jag kopierade.

    Men eftersom du vet att sms blockeras med på det sättet så kan du ju säkert hitta en bättre lösning.
  • Äldre 9 Dec 11:58
    #4
    Spislucka skrev 2017-12-08 02:58:04 följande:
    Som jag sa så har jag inte Iphone, och gjorde därför bara en sökning på google för att hjälpa TS. Så exakt hur tänker du att jag ska veta ifall sms blockeras med när det inte står något om det i texten jag kopierade.

    Men eftersom du vet att sms blockeras med på det sättet så kan du ju säkert hitta en bättre lösning.
    Jag har inte heller iPhone.
    Det i sig hindra inte att man kan veta ändå lite grundläggande ändå hur det kan funka på iOS ändå fast man är Android användare.

    Samma händer även på en Android (som jag då har), om man blockar en "uppringare"  så blockar du den kontakten helt både från att ringa och skicka SMS.

    Det som är nackdelen med just både iOS och Android är att det är "antingen eller".
    Det finns inga "mellanlägen" typ. Fast iofs det skulle ju jag kunnat skriva som svar till TS också.

     


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hur spärrar jag röstsamtal och tillåter sms? iPhone.