Känner mig playad? Eller är det så här dejting går till nuförtiden?
Hej!
Träffade en tjej för ett par veckor sedan och idag har jag fått bekräftat från henne att hon inte vill ses mer. Har varit i ett längre förhållande innan jag träffade tjejen i fråga och har därför inte dejtat på jävligt länge, så nu undrar jag mest om det här är ett normalt dejtande eller om jag på något vis blev playad av den här tjejen?
Vi träffades på en gymklass, klickade lite grann och bestämde oss för att ses. Hon var mer angelägen än mig att ses - dvs hon tog initiativet att bjuda in mig. Vi sågs en dag där vi käkade lunch, pluggade och snackade hela dagen och hade det jäkligt nice, hade intressanta diskussioner och skämtade etc. Samma kväll fick jag ett sms där hon skrev om hur fint det hade varit och att hon gärna ses igen. Under helgen är hon bortrest men vi håller kontakten via Facebook.
Nästa vecka är hon ganska seg på att svara och jag börjar tro att hon på något vis har tappat intresset. Helt plötsligt ringer hon dock upp mig och frågar om jag vill hänga med på en helgresa till en stad ute i Europa. Jag förklarade att jag var ju skitglad för att hon bjöd med mig, men att jag tyvärr tyvärr inte kunde och jag hade jäkligt bra anledning till detta också.
Dock kommer jag över kvällen innan hon ska dra iväg. Vi har sex och jag spenderar natten hos henne och har det allmänt mysigt. Därefter drar hon iväg, via Facebook säger vi att vi ska ses efter helgen. Hör inte av henne jättemycket under helgen, men på söndag kväll skriver hon ett meddelande om att hon är ganska upptagen, men vill gärna ses nån gång. När vi ses är det inte riktigt samma grej och nu idag har jag alltså fått bekräftat från henne att hon inte är intresserad av ses mer.
Jag är helt med på noterna att man kan ju ses ett par gånger, ligga, och sen komma fram till att det inte är värt att gå vidare. Men det som förbryllar mig lite är det drivande intresset från hennes sida, den personliga kontakten vi hade och att hon ville ha med mig på sin resa. Vi hade ju trots allt klickat rätt så bra och hade redan från första början gått djupare än en ytlig kontakt...
Men min fråga är väl helt enkelt om det är "normalt" att göra som hon gjorde? Det känns som att vi båda investerat rätt mycket tid och effort bara för att ligga en gång och sen aldrig ses igen? Eller så hade helt olika perspektiv från början?