• okpabi

Känner mig playad? Eller är det så här dejting går till nuförtiden?

Hej!
    Träffade en tjej för ett par veckor sedan och idag har jag fått bekräftat från henne att hon inte vill ses mer. Har varit i ett längre förhållande innan jag träffade tjejen i fråga och har därför inte dejtat på jävligt länge, så nu undrar jag mest om det här är ett normalt dejtande eller om jag på något vis blev playad av den här tjejen? 

Vi träffades på en gymklass, klickade lite grann och bestämde oss för att ses. Hon var mer angelägen än mig att ses - dvs hon tog initiativet att bjuda in mig. Vi sågs en dag där vi käkade lunch, pluggade och snackade hela dagen och hade det jäkligt nice, hade intressanta diskussioner och skämtade etc. Samma kväll fick jag ett sms där hon skrev om hur fint det hade varit och att hon gärna ses igen. Under helgen är hon bortrest men vi håller kontakten via Facebook. 

Nästa vecka är hon ganska seg på att svara och jag börjar tro att hon på något vis har tappat intresset. Helt plötsligt ringer hon dock upp mig och frågar om jag vill hänga med på en helgresa till en stad ute i Europa. Jag förklarade att jag var ju skitglad för att hon bjöd med mig, men att jag tyvärr tyvärr inte kunde och jag hade jäkligt bra anledning till detta också.

Dock kommer jag över kvällen innan hon ska dra iväg. Vi har sex och jag spenderar natten hos henne och har det allmänt mysigt. Därefter drar hon iväg, via Facebook säger vi att vi ska ses efter helgen. Hör inte av henne jättemycket under helgen, men på söndag kväll skriver hon ett meddelande om att hon är ganska upptagen, men vill gärna ses nån gång. När vi ses är det inte riktigt samma grej och nu idag har jag alltså fått bekräftat från henne att hon inte är intresserad av ses mer. 

Jag är helt med på noterna att man kan ju ses ett par gånger, ligga, och sen komma fram till att det inte är värt att gå vidare. Men det som förbryllar mig lite är det drivande intresset från hennes sida, den personliga kontakten vi hade och att hon ville ha med mig på sin resa. Vi hade ju trots allt klickat rätt så bra och hade redan från första början gått djupare än en ytlig kontakt... 

Men min fråga är väl helt enkelt om det är "normalt" att göra som hon gjorde? Det känns som att vi båda investerat rätt mycket tid och effort bara för att ligga en gång och sen aldrig ses igen? Eller så hade helt olika perspektiv från början? 

• Svar på tråden Känner mig playad? Eller är det så här dejting går till nuförtiden?
  • bullen1984

Det finns miljarder människor på jorden, och alla fungerar olika. Hur mycket du än ältar så kommer du inte få svar på varför just hon gjorde som hon gjorde.
    Bäst är att fråga!

• okpabi
    bullen1984 skrev 2017-11-26 22:58:09 följande:

Det finns miljarder människor på jorden, och alla fungerar olika. Hur mycket du än ältar så kommer du inte få svar på varför just hon gjorde som hon gjorde.
    Bäst är att fråga!

Jo fråga kan man ju alltid, men osäkert om man får ett vettigt svar. Och vill nog inte ha med henne att göra heller... 
    Det är ju en smula märkligt beteende att bjuda in mig på en resa sådär spontant, vilket jag får säga var väldigt romantiskt, och därpå följande vecka inte vilja ses mer. Sen har vi ju inte sett så många gånger och jag är inte överdrivet bekymrad/ledsen över att det vi hade inte ledde nån vart. Men samtidigt är det ju asjobbigt att träffa en person man klickar bra med och som man tycker är grym och tro sig ha dessa känslor besvarade, för att sedan se allt vara borta nästföljande vecka. - Eller kasken bara jag som lät mig ryckas med för mycket kanske?  
  • Akira Öken
    okpabi skrev 2017-11-26 23:18:34 följande:

Jo fråga kan man ju alltid, men osäkert om man får ett vettigt svar. Och vill nog inte ha med henne att göra heller... 

Det är ju en smula märkligt beteende att bjuda in mig på en resa sådär spontant, vilket jag får säga var väldigt romantiskt, och därpå följande vecka inte vilja ses mer. Sen har vi ju inte sett så många gånger och jag är inte överdrivet bekymrad/ledsen över att det vi hade inte ledde nån vart. Men samtidigt är det ju asjobbigt att träffa en person man klickar bra med och som man tycker är grym och tro sig ha dessa känslor besvarade, för att sedan se allt vara borta nästföljande vecka. - Eller kasken bara jag som lät mig ryckas med för mycket kanske?  

Ja, det är ju som sagt ovan, svårt att veta. Vill du veta så frågar du. Om du inte fattar varför hon inte vill ses mer, lär du knappast få ut mer av egna eller okända människors spekulationer.
  • Anonym (A)
    Akira Öken skrev 2017-11-26 23:27:38 följande:

Ja, det är ju som sagt ovan, svårt att veta. Vill du veta så frågar du. Om du inte fattar varför hon inte vill ses mer, lär du knappast få ut mer av egna eller okända människors spekulationer.

Fast för nöjets skull har jag som kvinna en raaad förklaringar att välja på men särskilt detta:

TS: Dagens dejting är inte en person du satsar på att lära känna, vi är produkter. Och du ska tillgodose allt direkt på beställning minsta lilla nej eller förväntan som går i kras, och då är du inte duglig längre. Tyvärr.

Sen finns det de som kör "spela svår och upptagen " vem vet om hon är så osäker att hon testat dig.

Men mest troligt har hon en ny kille på napp och då är du utgånget datum.

I alla fall du ska aldrig kräva av en människa vad de borde göra eller inte och leka gud, hon tappade intresset, acceptera det -> gå vidare. Du kommer få ta sjukt många nej i denna värld. Och då får du bara tänka "det här var inte rätt person rätt jobb rätt skola för mig" och sikta vidare.
  • Akira Öken
    Anonym (A) skrev 2017-11-26 23:38:08 följande:

Fast för nöjets skull har jag som kvinna en raaad förklaringar att välja på men särskilt detta:

TS: Dagens dejting är inte en person du satsar på att lära känna, vi är produkter. Och du ska tillgodose allt direkt på beställning minsta lilla nej eller förväntan som går i kras, och då är du inte duglig längre. Tyvärr.

Sen finns det de som kör "spela svår och upptagen " vem vet om hon är så osäker att hon testat dig.

Men mest troligt har hon en ny kille på napp och då är du utgånget datum.

I alla fall du ska aldrig kräva av en människa vad de borde göra eller inte och leka gud, hon tappade intresset, acceptera det -> gå vidare. Du kommer få ta sjukt många nej i denna värld. Och då får du bara tänka "det här var inte rätt person rätt jobb rätt skola för mig" och sikta vidare.

Visst. Dock lär dina generaliseringar grundade på din högst individuella syn på människor och dejting inte hjälpa TS särskilt mycket i sökandet efter svar på varför hans dejt inte vill träffa honom mer.
  • Anonym (Tjej)

Hej!

Jag har nu varit singel i snart 2 månader, efter en lång och jobbig relation. Börjar smått prata med nya, men det känns som att alla håller på med dom här spelen. Folk visar intresse som sen dör, kommer tillbaka. Tröttsamt. Men tydligen är det så det går till. Så synd. Vill ju bara träffa någon utan att behöva hålla på, på det sättet.

• Anonym (Gghfg)

Fast det låter väl inte konstigt? Ni träffades några gånger, hade sex, hon kände att ni inte klickade, du tyckte att ni gjorde det? Så är det att dejta? Vad i det hela upplever du som play?

Det låter fullt normalt, tycker jag.

• okpabi

Hej!

Tack för svaren. Jag lutar mest åt det som ni säger att hon helt enkelet tappade intresset. Och som ni säger att det är bara något man får ta och acceptera. 

Men samtidigt är det ju konstigt att hon var så på i början och sen egentligen till synes utan anledning tappade intresset.... men men inte så mycket att göra åt saken. 

Det som känns tråkigt är ju dock att jag kände att vi kunde blivit riktigt bra vänner, vi hade väldigt mycket gemensamt kändes det som. 

Svar på tråden Känner mig playad? Eller är det så här dejting går till nuförtiden?