• fellanbellan

    Ägglossning Letrozol dag 3-7?

    Hej!

    Har PCOS och har ätit min andra kur med letrozol enkel dos. Första kuren åt jag dag 5-9. Började smörja med progesteronkräm dag 10. Fick positivt ägglossningstest på dag 14. Hade samlag samma dag, dagen innan och efter men blev inte gravid. Denna gången ville min gynekolog att jag skulle testa med dag 3?7 istället. Läste även att man skulle börja med progesteronkräm 2 dagar efter ägglossning för att inte rubba menscykeln?! Är på dag 14 nu i menscykel, men fortfarande ingen ägglossning. Förra gången kom den på dag 14 så jag tycker den redan borde ha kommit eftersom jag började ta tabletterna tidigare denna menscykel:/ Eller har det inte med det att göra? Kan det ha med krämen att göra?

    Är det någon som har erfarenhet av letrozol och progesteronkrämen tillsammans?

    Vad är det för skillnad på att börja på dag 3 och 5?

  • Svar på tråden Ägglossning Letrozol dag 3-7?
  • whenangelsfall

    Jag har ingen erfarenhet av kombinationen (eller progesteronkräm för huvudtaget) men min gynekolog bad mig i alla fall om att ta letrozol dag 3 - 7 och sedan har jag fått ovitrelle dag 15 (första behandlingen) och dag 12 (andra behandlingen) för att sätta igång ägglossningen.  
    Känner du av din ägglossning? Eller hur vet du att du inte har haft någon? Glad

  • fellanbellan
    whenangelsfall skrev 2017-11-28 15:15:50 följande:

    Jag har ingen erfarenhet av kombinationen (eller progesteronkräm för huvudtaget) men min gynekolog bad mig i alla fall om att ta letrozol dag 3 - 7 och sedan har jag fått ovitrelle dag 15 (första behandlingen) och dag 12 (andra behandlingen) för att sätta igång ägglossningen.  

    Känner du av din ägglossning? Eller hur vet du att du inte har haft någon? 


    Hej! Va härligt med ett svar på min tråd:)

    Oki va härligt! Vilken dag är du på? vad är otriville?

    Jag fick äntligen positivt ÄL test med clearblue i Tisdags. Negativt på morgon, men under dagen så började det att ömma i brösten. Tog ett test på kvällen och då var det positivt. Har väldigt kort Hormonökning i urinet. Den glada gubben kan försvinna efter bara några timmar. Men jag fick verkligen jätteont denna gången. Mådde illa, ont i magen och brösten. Vi hade mys samma kväll som jag fick glad gubbe, med dagen efter blev inget mys:( Blev sjuk och hade inte ork eller lust tyvärr:( hoppas att det räcker med det myset vi fick till:)

    Jag läste om progesteronkrämen att man skulle börja använda den efter ÄL så på Torsdagen började jag att smörja med den. Hoppas hoppas att det funkar!

    Jag har fortfarande väldigt ont i tjejmagen, brösten ömmar och mår lite illa:/ brukar aldrig ha så efter ÄL:/ Känns som att mensen ska komma. Har mycket vita krämigas flytningar oxå.
  • whenangelsfall

    Idag är jag på dag 15! Ovitrelle är en spruta som stimulerar igång ägglossningen kan man säga :) jag hade ingen ägglossning innan min behandling och har svarat bra på letrozol + ovitrelle. Men eftersom du verkar få ägglossning själv så är det ju inget som du behöver ha :) håller tummar och tår att det tar sig för dig!

  • Danyniss89

    Hej! Låter jätte dumt men snälla vill nån sälja Letrozol till mig.

  • fellanbellan
    whenangelsfall skrev 2017-12-01 19:44:55 följande:

    Idag är jag på dag 15! Ovitrelle är en spruta som stimulerar igång ägglossningen kan man säga :) jag hade ingen ägglossning innan min behandling och har svarat bra på letrozol + ovitrelle. Men eftersom du verkar få ägglossning själv så är det ju inget som du behöver ha :) håller tummar och tår att det tar sig för dig!


    Okej! Har aldrig hört talas om Otriville:) Hur går det för dig? Jag är på dag 22 i min cykel:) har ömma bröst och molande värk längst ner i magen. Känns som att mina ägglossningssymtom aldrig försvann efter mitt positiva ägglossningstest som var på dag 15 i cykeln:/ Hoppas att det släpptes ett ägg denna gång och att det blev befruktat. Var med om en missed abortion i Maj som slutade i skrapning. Så jag är rädd att skrapningen ska ha förstört något:/
  • Anonym (Ros)

    Hej!

    Jag åt letrozol dag 3-7, min cykel blev lite längre typ 30 dagar. Jag var in på ultraljud ca dag 12, om jag inte missminner mig, för att se om jag fått någon äggblåsa och hur många. Efter det ulj använde jag ägglossningstest.

  • Anonym (Ros)

    Just det, min ägglossning var senare oxå, oftast dag 15-18.

  • whenangelsfall
    fellanbellan skrev 2017-12-05 14:04:32 följande:

    Okej! Har aldrig hört talas om Otriville:) Hur går det för dig? Jag är på dag 22 i min cykel:) har ömma bröst och molande värk längst ner i magen. Känns som att mina ägglossningssymtom aldrig försvann efter mitt positiva ägglossningstest som var på dag 15 i cykeln:/ Hoppas att det släpptes ett ägg denna gång och att det blev befruktat. Var med om en missed abortion i Maj som slutade i skrapning. Så jag är rädd att skrapningen ska ha förstört något:/


    Jag är på dag 19! Brösten ömmar, lätt yrsel och illamående några gånger varje dag. Magen är svullen och ser ut som en gravidkula... Dessvärre kan ovitrellesprutan ge symptom som att man var gravid så vågar inte lita på min egen kropp. Jag har BIM nästa tisdag så det är bara att vänta och se!

    Jag håller tummarna för dig!
  • fellanbellan
    whenangelsfall skrev 2017-12-05 16:18:32 följande:
    Jag är på dag 19! Brösten ömmar, lätt yrsel och illamående några gånger varje dag. Magen är svullen och ser ut som en gravidkula... Dessvärre kan ovitrellesprutan ge symptom som att man var gravid så vågar inte lita på min egen kropp. Jag har BIM nästa tisdag så det är bara att vänta och se!

    Jag håller tummarna för dig!
    Åh va spännande:) Det är lite så jag oxå känner fast med min progesteronkräm. Är rädd att det är den som gör så att jag känner mig gravid:/ Hoppas Hoppas att vi båda känner rätt:)Håller tummarna för dig oxå.
  • Blomma10

    Hej!! Nu vet jag att denna tråd är lite gammal.. men provar ändå. Är på min andra dag av första kuren på Letrozol. Ska ta den i 5 dagar sammanlagt. Har tid hos min Gyn den 24e augusti för att se om det vuxit någon äggblåsa.. hoppas!! Hur har de gått för er? Blev ni gravida efter första kuren?

  • Aleexaa
    Blomma10 skrev 2018-08-15 17:00:37 följande:

    Hej!! Nu vet jag att denna tråd är lite gammal.. men provar ändå. Är på min andra dag av första kuren på Letrozol. Ska ta den i 5 dagar sammanlagt. Har tid hos min Gyn den 24e augusti för att se om det vuxit någon äggblåsa.. hoppas!! Hur har de gått för er? Blev ni gravida efter första kuren?


    Hej! Hur gick det för dig när du tog Letrozol? Jag har precis börjat med den och jag har bokat in besök hos gyn. Men är så nyfiken!! Har försökt i 5månader och nu börjar jag bli otålig.
  • Blomma10
    Aleexaa skrev 2019-02-19 12:09:05 följande:

    Hej! Hur gick det för dig när du tog Letrozol? Jag har precis börjat med den och jag har bokat in besök hos gyn. Men är så nyfiken!! Har försökt i 5månader och nu börjar jag bli otålig.


    Hej! Jag är gravid och är i vecka 15 :) hoppas de går bra för dig. Håller tummarna för dig!!
  • Aleexaa
    Blomma10 skrev 2019-03-04 18:57:51 följande:

    Hej! Jag är gravid och är i vecka 15 :) hoppas de går bra för dig. Håller tummarna för dig!!


    Vad roligt!!! Grattis! Och tack så mycket
Svar på tråden Ägglossning Letrozol dag 3-7?