• Villbligravid19

Inget pluss

Jag blir galen! Enligt min senaste mens då jag tog ut spiralen så skulle jag haft mens ca i lördags. Jag har sånna gravidsymptom som inte går att inbilla sig! Men INGET pluss.........

• Svar på tråden Inget pluss
  • Carambolan
    Villbligravid19 skrev 2017-11-27 10:53:17 följande:

Jaaa exakt!!

Då kan det mycket väl vara så att du inte alls har haft mens ännu. Vanligt med en mensliknande blödning dagarna efter att man slutat med hormonpreventivmedel. Symptomen är troligen din kropp som håller på att ställa om till sin naturliga cykel. De flesta får sin första riktiga mens inom 1-2 månader men ibland kan det ta längre tid.
  • Villbligravid19
    Carambolan skrev 2017-11-27 11:01:40 följande:

Då kan det mycket väl vara så att du inte alls har haft mens ännu. Vanligt med en mensliknande blödning dagarna efter att man slutat med hormonpreventivmedel. Symptomen är troligen din kropp som håller på att ställa om till sin naturliga cykel. De flesta får sin första riktiga mens inom 1-2 månader men ibland kan det ta längre tid.

Jag hade mensen när jag tog ut den! :) så den blev säkerligen längre pga uttaget. Jah tror också att den inte är i fas än!
  • Anonym (S)
    Villbligravid19 skrev 2017-11-27 11:42:13 följande:

Jag hade mensen när jag tog ut den! :) så den blev säkerligen längre pga uttaget. Jah tror också att den inte är i fas än!

Fast det är väl inte mens du har när du har hormonspiral? Utan bara blödning? Ingen ägglossning alltså.
Svar på tråden Inget pluss