Behöver råd nu :)
Jo det är så att jag har mitt ena barn på 9år i ett familjehem å hon som har hand om min son har fått vårdnad om honom för ca 3år sedan det var mitt beslut. Han har grov adhd å får ta medicin varje dag speciellt när han är i skolan å om det är något han ska göra som är mycket för honom. Under tiden han varit där så har jag ALLTID fått anpassa mig efter när familjen har tid när jag kan komma å umgås med honom men min fråga är : ska det inte vara så oxå att familjen ska anpassa sej lite till mej hans biologiska mamma oxå? Jag har ju alltid fått följa efter dom men nu känns det faktiskt lite dåligt. Familjen å jag har varit på samma våglängd från början att när min son blir tillräckligt stor å kan vara med å bestämma mer då ska han få komma hem till mig å sin lillebror å vara med oss. Frågat många gånger om just det att det är bra om min son kommer hem till oss men har då fått olika svar tbx att min son inte är redo o.s.v när jag var hos honom sist så frågade jag min son hur han kände om han ville komma hem till oss å fick till svar: glädjetårar i ögonen å sa jag vill gärna komma till er å se hur ni har det å vara med er :) kan säga att syskon kärleken mellan honom å lillebror är så otroligt stark å varje gång vi åker ifrån storebror så blir dom så ledsna då dom vill vara med varandra <3 jag har alltid fått åka till honom å vara med honom men tycker det känns fel att det är ju inte bara jag som måste åka dit för det är ju bra om min son kan åka hit till oss oxå just för att han ska må bra å känna sej trygg med oss . Hur ska jag göra? Vill att det ska fungera bra från både mitt håll å familjen. Inga frågor om frågor varför han hamnade där Tack utan lite råd å tips behöver jag av er nu :)