• Eddy23

Fula Killar/Fula tjejer

Hejsan!

Jag har en fråga som vänder sig tilm er ( tjejer och killar ).

Ser varje dag att killar som är fett snygga är singel eller har en full tjej och att många tjejer som är fett snygga har ett förhållande med en kille som är ful.

Hur kan ni förklara detta ?

Personligheten spelar en stor roll, jag vet det, men ärligt sagt utseendet blir avgörande när man skaffar en tjej, kille annars hammnar man direkt i friendszone bara med utseendet.

• Svar på tråden Fula Killar/Fula tjejer
  • Eddy23

annars hammnar man direkt i friendszone bara med personligheten.

• Pentra

De har, i det avseendet, antagligen kommit längre i livet och tillägnat sig mer och fler djupt sanna värden, och därför så ser de bortom materiellat skal och yta... ... Med vänlig hälsning, Pentra

• CarinaL26

Vad som är fult och snyggt är ju subjektivt. Tror inte någon har en partner de inte attraheras av (visst, attraktion är inte bara baserat på ?snygghet? men få blir attraherade av någon de tycker är ful.)

• Anonym (japp)

Många människor har inte så bra självkänsla och vågar inte tro att de kan få någon som är snyggare. De kanske inte vågar tro att de är så snygga själva heller och väljer partners som är mndre populära  t ex för då är risken att förlora dem mindre. Sen kan man ju vara jättesnygg men ha en mindre intressant och attraherande personlighet varför många kanske inte kan få exakt vem de vill. Många faktorer ska stämma. Attraktivt ansikte, kropp, intelligens, personlighet, intressen, självförtroende, att kunna kommunicera, vara social osv. Sånt gör människor attraktiva på riktigt, men vad som avgör om någon faller för varandra är ju i första hand kemi och den har inget med utseende alls att göra.

• Anonym (A)

Eller så är smaken som baken, helt enkelt..

Jag anses tydligen som snygg och min sambo är tydligen inte lika snygg som mig har vi fått höra. Tycker det är fruktansvärt hur människor kan vara så utseendefixerade och dömande. Och HUR kan man säga så till ett par? Min sambo har dessutom nog kass självkänsla, så han tar verkligen åt sig. Varje gång jag säger att han är snygg så säger han ?tack, men är långt ifrån lika snygg som dig?. Så jävla less på att allt ska jämföras jämt!!!

Jag älskar min sambo för att vi är själsfränder, vi är så otroligt jävla lika på alla sätt. Samma intressen, samma humor, samma smak på allt, samma åsikter, samma framtidsplaner.. Är så sjukt lycklig över att äntligen fått funnit honom. Jag föll för hans vackra ögon, hans klädstil, hans fantastiska hår och jag tycker han är sååå jävla fin! Jag skulle aldrig falla för en typisk Paradise Hotel-kille som tydligen ska vara så snygga. Kräks i munnen..

Så det du tycker är fult tycker andra är fint. Acceptera det bara.

• Anonym (A)

Dessutom behandlar han mig på ett sätt som ingen kille någonsin har behandlat mig! Respekt, massor med kärlek och så otroligt fin på alla sätt.. Aldrig känt mig så älskad!

• Snäll men inte tråkig

Det kan finnas många förklaringar till din iakttagelse.

1. Alla har inte samma smak och utseendepreferenser, tro det eller ej. Den du tycker är ful kan vara vacker i någon annans ögon och vice versa.

2. Den "fula" personen i paret kanske var mindre ful när paret träffades och blev ihop. Eller tvärtom, den "snygga" personen i paret var också ful när paret träffades och blev ihop.

Om känslorna väl finns där och man kanske till och med byggt upp ett liv tillsammans är det inte alls självklart för alla att göra slut bara för att ens eget eller partnerns utseende förändras.

3. Den fula personen i paret kanske har en sådan stark personlighet att den snygga helt enkelt inte tänker så mycket på hur hen ser ut.

4. Apropå snygga människor som är singlar: Alla människor letar helt enkelt inte aktivt efter en partner under alla stadier i livet. Och många har inget behov av att ha en partner "bara för att" utan är hellre singlar tills de träffar någon de verkligen upplever rätt kemi med.

Svar på tråden Fula Killar/Fula tjejer