• Mirandabjork

Gravid? Symtom men test visar neg

Är ny här och vill höra vad ni tror. Jag och min man har inte försökt så länge, bara sen september men jag vet inte om det är huvudet som spökar med mig eller om jag kanske är Gravid?

Min mens kom 2dagar sent och varade 2dagar kortare än vanligt. Var dock ganska riklig men brukar ha mer. Brukar behöva ta receptbelagda smärtstillande mot mensvärk men det räckte med en Ipren denna gång. Har gjort test. Enkla stickor från testlagret men de visar neg. Hade mensen 22/11-23/11

Hade som håll i sidan (Brukar få det vid ägglossning) i 5dagar runt ägglossningen. Rosa flygning 8/11.

Symtom jag känner av är

- trötthet

- illamående

- har som en träningsvärk under naveln som känns när jag sträcker mig eller spänner magen. Liksom i musklerna.

- hungrig men inte sugen på något.

- rapar mkt luft

- bränner lite i nedre delen av magen

- lätt irriterad

Idag kunde jag inte äta mer än 3skedar soppa och en liten smörgås till lunch. Tyckte bland annat soppan var vansinnigt starkt och jag brukar inte vara så känslig annars? Vet inte om det här med något att göra eller ej

Jag inbillar mig säkert men hoppas såklart ändå!

• Svar på tråden Gravid? Symtom men test visar neg
  • Mirandabjork

21/11-23/11 menar jag.

Har köpt CB digital men blir så ledsen om det visar negativt så vågar inte riktigt testa än :(

• ssangiss

Hej. Jag känner precis som du gör och var sten säker på att jag var gravid. Plussade till och med på två test. Testade idag igen och det var negativt och har även fått min mens. Så jag fattar heller ingenting haha.

Måste iallafall vara super känslig denna gången när jag har mens för började nästan gråta innan för att det var kallt haha!

• Mirandabjork

Usch :( så jobbigt och man känner sig så förvirrad. Håller tummar för dig ändå ????

Jag är alltid extremt känslig och gråter för allt (kan t.ex inte lyssna på Disneymusik tidigt på morgonen hehe) så har svårt att koppla just den känsliga delen men känner mig konstig i kroppen...

• ssangiss
    Mirandabjork skrev 2017-11-27 16:27:40 följande:

Usch :( så jobbigt och man känner sig så förvirrad. Håller tummar för dig ändå ????

Jag är alltid extremt känslig och gråter för allt (kan t.ex inte lyssna på Disneymusik tidigt på morgonen hehe) så har svårt att koppla just den känsliga delen men känner mig konstig i kroppen...

Ja precis.. tror jag kanske är överkänslig nu också eftersom jag verkligen hoppades på att jag var gravid och att jag tog för givet att det skulle vara ett plus på stickan i morse. När det inte var det blev jag nog undermedvetet rätt så ledsen och besviken. Hoppas det är ett plus för dig om det är det du vill :)
  • Mirandabjork

Ja De kanske lätt blir så när man verkligen vill.

Ja hoppas verkligen det! Ska testa imorgon bitti :)

• ssangiss
    Mirandabjork skrev 2017-11-27 16:56:09 följande:

Ja De kanske lätt blir så när man verkligen vill.

Ja hoppas verkligen det! Ska testa imorgon bitti :)

Håller tummarna för dig. Lycka till! :)
Svar på tråden Gravid? Symtom men test visar neg