• Anonym (Resfeber)

Vaccination Thailand

Vaccinerade ni er och barnen innan Thailandsresan?

Om ja, mot vad och varför?

Om nej, varför?

• Svar på tråden Vaccination Thailand
  • Anonym (Mamma)

Ja twinrix (hepatit a b) för att jag inte vill att barnen ska få dessa sjukdommar

• FruNyfiken

Vi är vaccinerade med Twinrix, inte enbart för Thailand utan för alla utlandsresor.

• Anonym (XX)

Det räcker med Hepatit A.

• Anonym (Resfeber)
    Anonym (XX) skrev 2017-11-27 17:19:06 följande:

Det räcker med Hepatit A.

Är det så? Tycker det står lite olika beroende på var man läser.
  • Anonym (Resfeber)
    smulpaj01 skrev 2017-11-27 18:39:48 följande:

Nej det har vi aldrig gjort för Thailand. Men vaccinerade inför cuba resa.

Åkte ni till Thailand ovaccinerade eller hade ni vaccinerat er tidigare för resan till cuba?
  • Anonym (XX)
    Anonym (Resfeber) skrev 2017-11-27 18:31:50 följande:
    Är det så? Tycker det står lite olika beroende på var man läser.
    Enligt Svea Vaccin som ändå tjänar pengar på att folk ska vaccinera sig: "Vaccination mot gula febern krävs för den som tidigare besökt ett land där sjukdomen är vanlig. Alla besökare rekommenderas också vaccinering mot hepatit A och vid längre vistelser även hepatit B. Vaccination mot tyfoid rekommenderas även det för den som tänkt sig stanna längre tid i landet och resa runt utanför turistorterna."
  • Anonym (Resfeber)

Blev Twinrix. Blir nog bra hoppas jag

• nastyashell
    Anonym (Resfeber) skrev 2017-11-28 19:17:21 följande:

Blev Twinrix. Blir nog bra hoppas jag

Bra val. Sen har ni väl det ordinarie grundskyddet hoppas jag? Då ska det räcka. 

Men tänk också på att försöka undvika myggor, framförallt de som biter på dagtid och sprider Denguefeber om man har otur. Det fungerar bra om man snabbt vill förlora en 5-6 kg i vikt, men annars är det inte att rekommendera.
  • Anonym (Resfeber)
    nastyashell skrev 2017-11-28 19:46:42 följande:

Bra val. Sen har ni väl det ordinarie grundskyddet hoppas jag? Då ska det räcka. 

Men tänk också på att försöka undvika myggor, framförallt de som biter på dagtid och sprider Denguefeber om man har otur. Det fungerar bra om man snabbt vill förlora en 5-6 kg i vikt, men annars är det inte att rekommendera.

Jag hade ett bra skydd som jag tydligen fixade 1999. Barnen har det man får i skolan och behövde inte mer än Twinrix. Känns tryggt.
Svar på tråden Vaccination Thailand